היום ה-116 למלחמה | שר הביטחון: "האפשרות להסדר מדיני קרוב למיצוי. יגיע השלב שהסבלנות שלנו תפקע"

ישראל במלחמה | 30.01.24

עדכונים שוטפים:

21:33 | מועצה גולן: סביב השעה 21.20 נשמעו קולות נפץ בדרום הגולן. זוהו 3 נפילות בשטח פתוח.

21:25 | דיווח על 3 שיגורים משטח סוריה לגולן

21:20 | 2 טילי נ"ט נורו למטולה, אין נפגעים

21:00 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ ביקר היום בצפון. השר גנץ החל את ביקורו בניחום אבלים בבית משפחתו של רס"ן ג'מאל עבאס ז"ל בפקיעין. בהמשך קיים שיח עם קציני מילואים באוגדה 91, מהם קיבל סקירה מבצעית על הגזרה ומוכנות הכוחות למשימות ההגנה וההתקפה. לסיום, נפגש גנץ עם תושבי מטולה יחד עם ראש המועצה דוד אזולאי בטבריה ושמע מהם על ההתמודדות היום יומית עם האתגרים הרבים בהיבטי המרחק מהבית, החינוך והמסגרות לילדים, תעסוקה ועוד.

20:49 | אזעקה בשעה זו בערב אל עראמשה

18:22 | שר הביטחון בדיון בקריית אתא: "אנחנו מסיימים כעת הערכת מצב למוכנות העורף במטרופולין חיפה. אנחנו מוכנים, אבל אנחנו ממשיכים להיערך, צוברים עוד ועוד יכולות כי לא כל הדברים פתורים, אבל הדברים נעשים היטב. ואנחנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות של הסלמה רחבה – זה דבר שיכול לקרות. אנחנו מחויבים להחזיר את תושבי הצפון לביתם, מדובר על 80,000 אזרחים שהם פליטים בארצם, במשך 4 חודשים. ואנחנו שואפים לעשות את זה במהירות, אנחנו מעוניינים להביא אותם בבטחה – זה יעשה או באמצעות תהליך הסדרי, או שיעשה כאשר ניצור תנאים ביטחוניים באמצעות פעולה צבאית שיכולה להתדרדר לכל דבר – זה התסריט הבסיסי. מעבר לכך, אנחנו לא שוכחים שחיזבאללה תקף אותנו ב-8.10, יום אחרי החמאס, בעוצמה אחרת, והוא מקיים איתנו מאבק אש. הוא משלם מחירים מאוד כבדים – יש לו 200 הרוגים, הרבה מאוד נכסים שנפגעו ודחקנו אותו מקו הגדר, אבל הוא ממשיך".

"אני אומר כאן בצורה ברורה – האפשרות להסדר מדיני הולכת וממצה את עצמה. יגיע השלב שהסבלנות שלנו והיכולת שלנו לשאת בעניין הזה תפקע, וכתוצאה מזה אנחנו עלולים להגיע לפעולה כוחנית שבקצה שלה ההשלכה שלה יכולה להגיע גם למחוז חיפה, וצריך לקחת את זה בחשבון. ולכן, לצד המוכנות הצבאית שאנחנו מקדמים, ולצד התהליך המסודר שאנחנו מנסים להוביל במאמצים מדיניים-דיפלומטיים, אנחנו גם נערכים בתחום האזרחי ופיקוד העורף קיבל הנחיות ברורות. דבר אחד אני יכול לומר לכם – אם תופעל אש כנגד מדינת ישראל מלבנון, המצב בחיפה יהיה מצב לא טוב, אבל בביירות המצב יהיה הרסני, לא פחות מזה – הרסני. מה שראיתם בעזה אפשר להעתיק ללבנון, וחיל האוויר מקדיש חלק קטן מכוחו לעזה, הוא שומר בכוננות חלק גדול מכוחו על מנת להתמודד עם תרחיש צפוני, אני מקווה שלא נגיע למצב הזה, אבל אנחנו ערוכים לנושא".

16:40 | בפשיטה של שוטרי מחוז צפון ולוחמי משמר הגבול על ביתו של המחבל מחיפה, אותרו עשרות כוורות זיקוקים ורבע מיליון ש"ח במזומן, שני חשודים נעצרו. אתמול, זמן קצר לאחר הפיגוע בעיר חיפה, התבררה זהותו של המחבל באירוע כתושב העיר טמרה. מיד עם קבלת הדיווח נכנסו כוחות של משטרת מחוז צפון יחד עם לוחמי משמר הגבול לחיפוש בביתו של המחבל. במסגרת החיפוש איתרו השוטרים עשרות כוורות זיקוקים, מעל לרבע מיליון ש"ח שהוחזקו בביתו ועצרו לחקירה מספר חשודים. הבוקר הובאו בפני בית המשפט השלום בחיפה שני חשודים באחזקת הזיקוקים (17 ו-22), ומעצרם הוארך עד ליום 01/02/24. הכסף אשר אותר במסגרת החיפוש נתפס ומקורו ייבדק במסגרת החקירה.

07:00 | הלילה בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכל מחמד ג'לאמנה, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג'נין שבחטיבת מנשה. על המבוקש אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוחות. ג'לאמנה, בן 27, אשר שוהה מזה תקופה במחנה הפליטים בג'נין, ניהל קשרים מול מפקדת החמאס בחו"ל ואף נפצע כאשר ניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, העביר ג'לאמנה נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי ותכנן פיגוע פשיטה בהשראת אירועי ה-7 באוקטובר. יחד עם ג'לאמנה סוכלו שני מחבלים צבאיים נוספים שהסתתרו במקום. מחמד ע'זאוי, תושב מפ גנין, פעיל גדודי ג'נין אשר מעורב במספר פעילויות טרור ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה ובאסל ע'זאוי, תושב מפ ג'נין, אחיו של מחמד, פעיל גא"פ צבאי המעורב בפעילות טרור בגזרה. ג'לאמנה תיכנן הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור ולכן סוכל, כוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול כל איום אשר יסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

אתמול | 4 טילים נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה. לא דווח על נפגעים וגם לא על נזק. ברמב"ם עדכנו שהחייל הפצוע מפיגוע הדריסה במצב קשה ויציב. צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

קרא עוד: