היום ה-119 למלחמה | שר הביטחון: "אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ונעצור – הוא טועה בגדול"

ישראל במלחמה | 02.02.24

עדכונים שוטפים:

22:58 | דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר אתר צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא ומשאית בה אוחסנו אמצעי לחימה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים למרחב אביבים ולמרחב יראון, אין נפגעים.

18:00 | שר הביטחון גלנט ביחידת האלפיניסטים בחרמון: "אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש כנגדו – הוא טועה בגדול. אני אומר כאן בצורה מפורשת – כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל". שר הביטחון יואב גלנט, סייר היום בחטיבת החרמון, שם קיבל סקירה על פעילות יחידת האלפיניסטים המבצעת את משימותיה בהר החרמון. השר גלנט נפגש עם לוחמי היחידה ושוחח עימם על הפעילות בחודשי המלחמה. בהמשך, שר הביטחון ומפקד אוגדה 210 תת-אלוף ציון רצון, קיימו הערכת מצב ושיח מפקדים, יחד עם מפקד חטיבת החרמון אלוף משנה אבינועם אמונה, ומפקד חטיבת עודד אלוף משנה לירון אפלמן.

שר הביטחון אמר בתום הערכת המצב בחרמון: "אנחנו מקיימים בצפון שלושה מאמצים חשובים – המאמץ המדיני, הוא מאמץ מכריע. שוחחתי אתמול עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, דיברנו על המאמץ להחזיר את הביטחון ואת השקט בצורה מדינית, כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לביתם בביטחון. המאמץ השני, הוא המאמץ האזרחי – יש לו חשיבות גבוהה ביותר. פגשנו את ראשי הרשויות, האחראיים על הסדר האזרחי, ואנחנו מנתבים את המצב הזה לקראת חזרה אפשרית, כאשר נחליט שהדבר הזה הוא בטוח. הדבר השלישי והחשוב ביותר לשמו הגעתי היום לצפון, זה לראות את ההיערכות, את המוכנות של כוחות צה"ל – מהחרמון ועד הים, מהחרמון ועד עמק הירדן, לאורך כל גזרת הצפון מול הגולן ומול לבנון. הכוחות נמצאים בכוננות גבוהה מאוד, ערוכים בהיקפים גדולים, וזאת כמובן פעולה נוספת לכך שחיל האוויר ערוך, שחרטומי המטוסים מופנים צפונה לכל אירוע שעלול לקרות. אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ואנחנו נעצור – הוא עושה טעות גדולה. אני אומר כאן בצורה מפורשת – כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל. כאשר נגיע לזה, או באמצעות הסדרה או בדרך צבאית – אנחנו נוכל להיות רגועים".

16:30 | דובר צה"ל: מטוס קרב תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היממה האחרונה תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אלחיאם, כפר קאנא וג'בל בלאט. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים אלג'בין, עיתה א-שעב ועיתרון. בהמשך להתרעות הבוקר בצפון הארץ, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, זוהה לפני זמן קצר שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי.

15:00 | דיווחים על ירי ונפילות באזור קריית שמונה ומלכיה

09:50 | דוברות קריית שמונה: לפני מספר דקות הופעלו 2 אזעקות צבע אדום בקריית שמונה. 4 טילים נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים ונזקים. צוותים של הרשות, פיקוד העורף ואנשי כיתת הכוננות שלנו מסתובבים בדקות אלה בעיר ובודקים שאין ארועים חריגים

09:37 | אזעקה בשעה זו בשניר

09:33 | אזעקה בשעה זו בכפר יובל וקריית שמונה

08:00 | הלילה, תקיפה ישראלית שמיוחסת לישראל בדמשק

אתמול | אזעקות נשמעו בזרעית, נפילה נרשמה בשטח פתוח. צה"ל תקף בדרום לבנון. בזירה המדינית דריכות בעקבות האפשרות להתקדמות בשיחות המו"מ לעסקת חטופים אפשרית

קרא עוד: