היום ה-130 למלחמה | אם ובנה נפצעו קשה ובינוני מנפילה של רקטה בקריית שמונה, שלושה חיילי צה"ל נפלו בעזה

ישראל במלחמה | 13.02.24

עדכונים שוטפים:

23:00 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר עמדה צבאית במרחב רמיה ועמדה צבאית נוספת במרחב רשיא אל פוחאר, אשר בוצעו ממנה בעבר שיגורים לשטח הארץ. כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הר דב ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

19:17 | שר הביטחון יואב גלנט, ביקר היום את לוחמי חטיבת גולני, במסגרת תרגיל שמקיימת אוגדה 36 בצפון הארץ. גלנט: "הרבה הערכה על מה שעשיתם, חטיבת גולני בכלל, וכאן אנחנו מדברים על הסיירת נשאה בנטל הלחימה מהימים הראשונים. אתם חומת המגן שלנו – כל אחד בגזרתו, כל אחד בתקפותו. לצד העומס והמחירים, זאת גם זכות שלא נופלת בחלקו של כל אחד, כל אחד בתפקידו, והחובה שלנו עכשיו במשמרת שלנו, זה להגן על מדינת ישראל. זאת לא מלחמה שפתחנו בה ביוזמתנו, זה לא משהו שחיפשנו אותו, זה נכפה עלינו – יצאנו מהבור העמוק שהיינו בו ביום הראשון, והדוגמא של חטיבת גולני היא הדוגמא הכי מובהקת לעניין". הדוגמא של אוגדה 36 מראה שכשצה"ל מחליט לבצע משימה – הוא מסגול לבצע אותה. לצד ההישגים הגבוהים מאוד, שיובילו בקצה לזה שאנחנו נחסל את חמאס – לא יהיה פה ארגון כזה. זה לא עניין של נקמה, זה גוף שלא יוכל להתקיים אם הוא תכנן את מה שהוא תכנן – הרג וחטף 1,500 אנשים, כולל נשים וילדים וזקנים – הוא לא יכול להתקיים".

"כאן בצפון אתם נכנסים לקרב הגנה, יש לכם פה תקופה אחת שהיא תקופת אימון, היא נשענת על הלוחמים הכי מנוסים שיש היום בצה"ל – האויב שונה ותנאי השטח שונים. התקופה השנייה זאת תקופת הלחימה בהגנה, זאת לחימה בהגנה. מי שלא פועל נכון נפגע, מי שפועל נכון פוגע באויב, עם המגבלות שיש פה. ומיד זה מתחבר לזה שיש לאפשרות ריאלית שאנחנו נגיע למצב שאנחנו נאלצים להחזיר את התושבים שלנו באופן כוחני אל הבתים שלהם. המשמעות היא, לייצר מציאות ביטחונית אחרת בכוח וזה יכול להוביל לכל דבר. אם האוגדה על חטיבותיה מתייצבת בגבול הצפון היא יכולה להגיע לכל מקום שאנחנו נחליט בלבנון וגם מעבר לזה. אנחנו חייבים להיערך לאפשרות הזאת. אתם צריכים להיות גאים במה שאתם עשיתם. תשפרו את, זה יעזור לכם בשביל לנצח בקרב הבא וגם לקחת את מה שהצליח ולהגיע איתו קדימה".

17:05 | צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון: בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בהם פעלו מחבלי הארגון, עמדת תצפית ותשתיות נוספות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים חולא, קלעת דבה, יארון, מיס אל ג'בל, יארין ושיחין שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב רמיה וכוחות צה"ל ביצעו במהלך היום ירי ארטילרי לעבר מספר מוקדים בדרום לבנון.

16:50 | שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ביקר היום במועצה האזורית מבואות חרמון ונפגש עם ראשי רשויות בצפון הארץ. בפגישה השתתפו ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן, ראש מועצת אזורית מבואות חרמון בני בן מבוחר, ראש מועצה מקומית מטולה דוד אזולאי, ראש מועצה אזורית מרום הגליל עמית סופר, ראש מועצה אזורית מעלה יוסף שמעון גואטה ונציגי פורום 1701. במהלך הפגישה שמע השר מראשי המועצות על האתגרים הביטחוניים והכלכליים ועל המצב האזרחי ביישובים ועל הצורך החשוב במתווה תיירות לאור המלחמה. כמו כן, מנכ״ל המשרד שלומי הייזל, מתן יגל – סגן באגף תקציבים ומנהל מס רכוש אמיר דהן השתתפו על מנת לדייק ולשפר את המענה לפערים במתווה הפיצויים לתושבי הצפון. שר האוצר: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך והוא לא ימשך. מדינת ישראל מחויבת לביטחון של אזרחי הצפון ומי שפונה מביתו יחזור למצב שונה מזה שהיה כשיצא. מדינת ישראל מחויבת גם לכלכלת תושבי הצפון ובמשרד האוצר בהנחייתי פעלו ופועלים למתן סיוע מהיר במדיניות מרחיבה לתושבים. אנחנו במערכה על ביטחון ישראל שמשליך באופן ישיר על כלכלת ישראל ואנחנו פועלים בשתי הזירות הללו בעצימות גבוהה תוך מדיניות מרחיבה וגמישות מרבית"

11:50 | דוברות חברת החשמל: "בחברת החשמל התקבל בשעה זו דיווח על פגיעה ברשת החשמל בקרית שמונה. צוותי החברה יתקנו את הקו בתיאום עם הצבא"

11:42 | חובש בכיר במד"א אלכס מוצקין סיפר: "במרכז הכביש סמוך לכיכר שכבו אישה בת 47 ונער בן 15 כשהם בהכרה מלאה. הם סבלו מפציעות קשות בגפיים, בבטן ובפנים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ואנחנו מפנים אותם לחבירה עם מסוק מד"א שיפנה אותם לבית החולים".

פינוי הפצועים מקריית שמונה

11:28 | דוברות מד"א: ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 2 פצועים עם חבלות בגפיים, בהם נער כבן 15 במצב קשה ואישה בת 47 במצב בינוני

11:24 | דיווח ראשוני: 2 נפגעי גפיים בקריית שמונה מטופלים בשטח, הם בהכרה, טרם ברור מצבם

11:08 | אזעקה בשעה זו בקריית שמונה

08:40 | מספר שיגורי רקטות לעבר היישוב מרגליות סמוך הגדר, לא הופעלו אזעקות, נזק נגרם ללול, אין נפגעים כשתוצאה מהירי

07:00 | הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נפלו בעזה: סא"ל (מיל') נתנאל יעקב אלקובי, בן 36, מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ן (מיל') יאיר כהן, בן 30, מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל (מיל') זיו חן, בן 27, מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. יהי זכרם ברוך

אתמול | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב תלוסה. כמו כן, במהלך היום נתקף מבנה צבאי במרחב בליידא על ידי מטוסי קרב, בנוסף כוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-חיאם. במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.