היום ה-131 למלחמה | הותר לפרסם: חיילת נהרגה במטח הבוקר לבסיס בצפון, הרמטכ"ל: "המערכה תהיה מאוד התקפית, הדרך ארוכה"

ישראל במלחמה | 14.02.24

עדכונים שוטפים:

20:15 | הרמטכ"ל קיים היום הערכת מצב ושיח עם מפקדים במילואים בגבול לבנון, בהמשך, קיים סיור בעיר מטולה ונפגש עם ראשי הרשויות בצפון: "אני רוצה שתדעו דבר אחד – אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? אנחנו במדים, ואתם גם כשאתם הולכים הביתה, התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו, זה אין אף אחד שחולק איתנו ואנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון.
השיח הזה בינינו לבין ההנהגה המקומית כאן הוא שיח מאוד מאוד חשוב, לכן אני אומר לכם, בסוף אנחנו נהיה מוכנים למלחמה, אם זה ייגמר לא במלחמה זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים, חיזבאללה לא פה על הגדר, אנחנו נדחק אחורה את כל היכולות, יהיה כאן הרבה יותר שקט, יהיה כאן הרבה יותר יציבות ואז נגיד תושבים יכולים לחזור. האם זה קורה מחר? כנראה שלא, ייקח קצת זמן. אני חושב שגם התושבים מהשיח שלי עם ההנהגה מעדיפים עוד קצת זמן אבל תביאו אותנו לתוצאה טובה".

18:00 | הותר לפרסם: חיילת צה"ל סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20, ממושב גיאה, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 869, 'עוצבת הגליל' (91), נהרגה הבוקר כתוצאה משיגור שבוצע משטח לבנון לבסיס בצפון הארץ. בנוסף, באירוע נפצע לוחם מילואים מאגף התקשוב באורח קשה. כמו כן, באירוע נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים. כלל החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

16:50 | הסלמה ביטחונית בגלבוע: בעקבות חידוש אירועי הירי לקיבוץ מירב ולנוכח אוזלת היד של כוחות הביטחון, ברגעים אלו, עשרות רבות של חברי מירב יורדים לכיוון הכפר ג'ילבון בכדי למחות על התדרדרות המצב.

16:40 | צה"ל השלים גל תקיפות נרחב בשטח לבנון, ביניהן מטרות המשויכות לכוח רדואן; הותקפו מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור במספר מרחבים בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור ששימשו את פעילי הארגון. חלק מהמטרות משויכות לכוח רדואן.

16:28 | הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום עם ראשי הרשויות בצפון, מדבריו: "אני פוגש אתכם אחרי שסיירתי בשטח וקיימתי עם המפקדים הערכת מצב בה אישרתי יעדים לתקיפה בתגובה לאירועי הבוקר בצפון. אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה. בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הביטחוני בצפון. אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול – זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".

15:40 | חבר קבינט ניהול המלחמה, השר בני גנץ: "חשוב שנהיה ברורים – מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור שמבצעים, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרת את הירי משטחה ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו. גם בעתיד ובכל הסדר שלא יהיה, מי שיסכן אותנו יטופל מבחינה מבצעית. אנחנו לא מוכנים לחזור למציאות ה-6 באוקטובר לא בדרום ולא בצפון".

14:29 | לפני זמן קצר, ירי (צרור ארוך) נוסף לבתי הישוב מכיוון הכפר ג'ילבון. אין נפגעים. זוהו פגיעות באחד הבתים בשכונה הפונה לכיוון הכפר. חשוב לציין שהירי היה בזמן תנועת האוטובוסים שמחזירים את ילדי בתי הספר לישוב.

13:30 | רמב"ם: שני הפצועים אמש מקרית שמונה חזרו להכרה מלאה, מצבם יציב

12:15 | יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: "חברי הקבינט הקטן, מלחמה עושים בטילים ומטוסים, לא בפטפוטים. בזמן שאתם מדברים על הרתעת החיזבאללה, נסראללה מרתיע את תושבי צפת וקריית שמונה. המוסכמה שמנחה אותנו מה-8 באוקטובר שיש לסיים עם עזה ורק אח"כ לעבור לתקיפה בצפון צריכה לעבור מן העולם, בדיוק כמו הקונספציה שעדיין מרחפת לאורך כל גזרת הצפון. צאו מהקונספציה, קומו מהכורסה והתחילו להילחם. אזרחי ישראל דורשים הכרעה"

12:00 | דוברות רמב"ם: לחדר הלם ברמב"ם הוכנס פצוע בשנות ה 30 לחייו. העברה במסוק מבית החולים זיו בצפת, מאירוע הנפילות בצפת. מוגדר קשה

10:50 | כיבוי אש: לוחמי האש פעלו בשעה האחרונה בשריפת מבנה בצפת כתוצאה מירי רקטות לגליל העליון. צוותים, בפיקודו של רשף אושרי אלמקייס, פעלו לכיבוי הבעירה, סריקות אחר לכודים וניתוק מקורות אנרגיה בזירה. מספר נפגעים במקום הועברו לטיפול גורמי הרפואה

10:40 | החמיר מצבו של אחד הפצועים שפונו למרכז הרפואי זיו: התקבלו בחדר הטראומה 8 פצועים בדרגות פציעה שונות: 1 קשה, 1 בינוני ו-6 מוגדרים כעת קל

10:22 | צעירה נהרגה כתוצאה ממטח הטילים לעבר הצפון

10:12 | על רקע מטחי הטילים הבוקר לצפון אומר היום עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל כי סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולותיו של ארגון הטרור חיזבאללה: "סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולות של חיזבאללה. הפגיעה הזו בחיזבאללה תאפשר בהמשך ליצור הקפדה של ישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, החלטה 1701 ועל הרחקתו של ארגון הטרור מהגבול עד הליטני". סופר טוען כי יש להשאיר מרחב מפורז מנשק של הטרוריסטים בדרום לבנון. "אנחנו דורשים כאן ביטחון. הפעם, ולאור מה שקרה בעוטף עזה אנחנו לא נירדם ולא ניתן שירדימו אותנו. כוחות רדואן לא יישבו פה על הגדר ואנחנו נדרוש ליישום מלא של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, כל הפרה של ההחלטה הזו צריכה להיענות במתקפה ברורה. אלו התנאים שיאפשרו חזרה של תושבי הצפון. ממשלת ישראל צריכה לקבל ערבויות קשיחות כדי שאנחנו נאמין שאפשר לשקם את מה שנהרס כאן"

10:00 | דוברות עיריית צפת: בשעה האחרונה נשמעו מספר אזעקות ברחבי העיר. ידוע על נפילות בבסיס בחלק הצפוני של העיר ובאזור התעשייה הדרומי. כמו כן קיבלנו דיווח על נפילה בסמוך למרכז הרפואי זיו. בדקות אלו מתבצעות סריקות על מנת לוודא האם מדובר בחלקי יירוט או בנפילה. נכון לרגע זה הלימודים נמשכים"

09:55 | אזעקה בשעה זו במנרה

09:17 | מטח נוסף: אור הגנוז, בר יוחאי, מירון, מרכז אזורי מרום גליל, ספסופה – כפר חושן, קדיתא, כפר שמאי, צפת, רמת דלתון, ג'ש – גוש חלב, כרם בן זמרה

09:13 | האש נמשכת: אזעקות אור הגנוז, בר יוחאי, מירון, מרכז אזורי מרום גליל, ספסופה – כפר חושן, קדיתא, כפר שמאי, צפת, רמת דלתון, ג'ש – גוש חלב, כרם בן זמרה

09:06 | אזעקה בצפת, קדיתא, עמוקה, דלתון וביריה

09:04 | אזעקה בשעה זו בנטועה

אתמול | אם ובנה נפצעו קשה מנפילה בקריית שמונה, הם פונו לרמב"ם ומטופלים במחלקת טיפול נמרץ. צה"ל תקף בדרום לבנון תשתיות של חיזבאללה. בנאום שנשא מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, דחה כל הגעה להסכם עם ישראל בצפון כל עוד הלחימה בדרום נמשכת. שר הביטחון יואב גלנט, ביקר את לוחמי חטיבת גולני בצפון ואמר: "יש אפשרות ריאלית שאנחנו נגיע למצב שאנחנו נאלצים להחזיר את התושבים שלנו באופן כוחני אל הבתים שלהם. המשמעות היא, לייצר מציאות ביטחונית אחרת בכוח וזה יכול להוביל לכל דבר".