היום ה-151 למלחמה | מטרה חשודה יורטה בגולן, לא הופעלה אזעקה

ישראל במלחמה | 05.03.24

עדכונים שוטפים

23:00 | לפני זמן קצר, מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור במרחב א-טייבה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה הערב. בנוסף, כלי טיס תקף עמדת שיגור נ"ט במרחב ערב אל לויזה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה. מוקדם יותר היום מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דבין ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

20:15 | מטח כבד של כ-30 רקטות שוגרו לעבר קריית שמונה, לא דווח על נזק או נפגעים

20:09 | אזעקות הופעלו ביישובים קריית שמונה, עמיר, כפר בלום ובית הילל

19:41 | צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשישה מרחבים בדרום לבנון: ביניהן אתר שיגור ממנו שוגרו טילי נ"ט היום לעבר שטח ישראל. מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, ממנו שוגרו מוקדם יותר היום (ג') שני טילי נ"ט לעבר מרחב בירנית, אין נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג'בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג'דל זון, חולא וכפרא.

19:28 | שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום ביחידת מורן של חיל התותחנים בצפון הארץ. שר הביטחון גלנט אמר ללוחמים והלוחמות: "צריך להבין את המצב שבו אנחנו נמצאים מול חיזבאללה – הם מדרדרים את המציאות כל הזמן ומקרבים אותנו לנקודת הכרעה שבה אנחנו נצטרך לקבל החלטה מה אנחנו עושים, ואצלנו המשימה העליונה היא להחזיר את התושבים הביתה, אנחנו נחזיר אותם הביתה או באמצעות פעולה הסדרית, או באמצעות פעולה מלחמתית-מבצעית והדבר הזה צריך להיות ברור כי המשמעות שלו לגביכם זה שאתם עלולים להידרש לעניין הזה, מה שנקרא מעכשיו לעכשיו. יש לי מסר ראשי אליכם – מוכנות, כל הזמן, הקפדה שבכל רגע נתון יש מי שיודע לעשות את המשימות – 24/7, כל ימות השבוע ובמקביל לשפר יכולות. אני לא מאחל לנו שנגיע למצב של מלחמה, ואני חשוב שיש סיכוי למנוע אותו, אבל אני חוזר על המסר המאוד ברור והמאוד פשוט שאמרתי לכם – חיזבאללה מדרדר את המצב ומביא אותנו לקראת נקודת החלטה – אנחנו נחליט מה שיביא בקצה את זה שאזרחים יחזרו הבית בביטחון, לא באיזשהו 'שגר ושכח' אלא בצורה בטוחה".

17:54 | דובר צה"ל: מטוס קרב מסוג F-15 יירט הבוקר כטב"ם אשר חצה מסוריה; תיעוד מרגע היירוט. בשעות הבוקר המוקדמות, זוהה על ידי מערכות הבקרה והגילוי של חיל האוויר כלי טיס בלתי מאויש, אשר חצה מסוריה לשטח ישראל. התרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים בצפון הארץ. לוחמי צוות האוויר במטוס קרב מסוג F-15 יירטו אותו בהצלחה.

17:05 | במטח הראשון פגעה רקטה אחת בבית מגורים בקריית שמונה. נגרם נזק למבנה ולרכוש. המשפחה שביתה נפגע, שוהה בירושלים במסגרת מתווה הפינוי. בשעה 14:22 הופעלה אזעקה נוספת: במטח השני אותרה פגיעה ישירה בחנות בגדים בעיר. נגרם נזק לרכוש ולמבנה, גם כאן אין נפגעים בגוף. בנוסף, נפגעו מספר כלי רכב מרסיסים. ראש העיר אביחי שטרן שוחח עם בעלי הבית ובעלי העסק שנכסיהם נפגעו כתוצאה מהשיגורים היום ועדכן אותם על הפגיעה. למקום הנפילות הגיעו תושבים סקרניים, דבר שהקשה על עבודת כוחות הביטחון. "אנו מבקשים מהתושבים שנשארו בעיר להימנע מלהגיע לאזורי הנפילות – הדבר מסכן את המגיעים ומפריע לכוחות הביטחון אשר פועלים בשטח. צוותים של הרשות, קב"ט העיר דקל אריה, מפקד היקל"ר אל"ם דודו פרץ, השיטור העירוני, כיבוי אש, מד"א וכיתת הכוננות שלנו סורקים כל העת את רחובות העיר כדי לוודא שאין עוד אירועים חריגים".

צה"ל משיב אש ותוקף את מקורות הירי.

15:15 | אזעקה בשעה זו ביישוב מנרה

14:36 | המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, נזק נגרם לרכוש ואין דיווח על נפגעים בשלב זה. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

14:20 | אזעקות הופעלו ביישובים בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך, קריית שמונה, תל חי, הגושרים ושניר

12:14 | אזעקות בשעה זו בזרעית, שומרה וערב אל עראמשה

07:15 | מטרה חשודה יורטה בגולן: "תושבים בוקר טוב, לפני כחצי שעה הופעלה התראה על חדירת כלי טייס למרחב תל פארס – קובעת קרעא. צה"ל ביצע ירי לעבר מטרה שחדרה לאזור. נכון לעכשיו הארוע הסתיים ואנו בחזרה מלאה לשגרה"

אתמול | מטח כבד ליישובי הגליל המערבי. קודם לכן מטוסי קרב תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דרום לבנון. בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון.