היום ה-158 למלחמה | יותר מ-100 שיגורים לצפון, השר וסרלאוף מאיים לא להשתתף בישיבות ממשלה

ישראל במלחמה | 12.03.24

עדכונים שוטפים

20:50 | צה"ל תקף תשתיות של צבא סוריה בהם פעל ארגון הטרור חיזבאללה. צה"ל תקף מוקדם יותר היום שתי תשתיות צבאיות בחזית שטח סוריה, בהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה לאחר איסוף מודיעיני אשר הוביל להפללה של תשתיות אלו. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות אשר יובילו להתבססות ארגון הטרור חיזבאללה בחזיתו.

19:45 | השר וסרלאוף: "הודעתי לראש הממשלה כי לא אשתתף בישיבות ובהצבעות הממשלה עד לקיום ההבטחה לאשר את החלטת הממשלה למען תושבי הצפון"

19:18 | מטוסי קרב תקפו יעדי חיזבאללה במרחב דרום לבנון לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא ומבנה צבאי של הארגון במרחב עייתא א-שעב. במהלך השעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים זרעית, שתולה וראש הנקרה. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי ותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון להסרת איום.

16:55 | אזעקות ביישובים פסוטה, אלקוש, מתת נטועה וחורפיש

16:25 | מחשש להסלמה ביטחונית: לוחמי מג"ב ביצעו תרגיל לתרחיש רחב היקף בגזרת המחוז הצפוני. כחלק מההיערכות המבצעית של משמר הגבול התקיים אתמול תרגיל רחב היקף בחבל התענ"ך שבמועצה האזורית ׳גלבוע׳ שבצפון הארץ. התרגיל נערך בפיקודו של מפקד מג״ב צפון ניצב-משנה ערן לוי ותכליתו מתן מענה לתרחישי קיצון ביטחוניים בשיתוף פעולה עם כלל גורמי הביטחון וההצלה בגזרת המחוז הצפוני ובפרט בישובים שהינם סמוכי גדר. בתרגיל השתתפו כוחות משמר הגבול שפועלים בגזרת הצפון ובהם יחידות יסמ"ג של מג"ב צפון, יחידות התקיפה הכפריות, כוחות מג״ב במילואים, היחידה המרכזית של מג״ב צפון, כוחות יס״מ של המחוז הצפוני, כוחות חירום והצלה אשר במסגרת התרגיל נתנו מענה מבצעי לאירועי טרור מתפתחים. התרגיל בחן את תגובת הכוחות תוך שיתוף פעולה מבצעי בין גופי הביטחון וההצלה וזאת תוך גיבוש תמונת מצב בהתפתחות של אירועים בלתי צפויים, במקביל לתפעול אופרטיבי של הכוחות בשטח בתגובה לאירוע רב זירתי של חדירת מחבלים לשטחי המדינה, השתלטות על מבנים, החזקת בני ערובה וביצוע מסע הרג בחסות ירי תלול מסלול למרחב.

16:17 | אזעקות בשעה זו ביישובים כליל וגעתון

16:05 | דובר צה"ל: "ב-5 החודשים האחרונים תקפו כוחות צה"ל בהובלת מרכז האש של פיקוד הצפון וחיל האוויר יותר מ-1200 מטרות מהאוויר ויותר מ-3100 מטרות מהיבשה של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון וסוריה. בין המטרות שנתקפו: מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים שיועדו לפעילות התקפית של חיזבאללה ומפקדות מבצעיות בהן שהו מחבלים. מאז תחילת הלחימה הרגנו יותר מ-300 מחבלים ופצענו יותר מ-750 מחבלים ביניהם 5 מפקדים בכירים ונתקפו עשרות חוליות מחבלים אשר כיוונו או ביצעו ירי נ"ט ורקטות לעבר מדינת ישראל. התקיפות העצימות בצפון פוגעות ביכולות האוויריות והקרקעיות של חיזבאללה וכן גם בצמרת הפיקודית שלו. צה"ל פועל כל העת בכדי לדחוק את כוחות חיזבאללה ומערכיו ממרחב דרום לבנון וביצע באזור זה תקיפות משמעותיות. אנחנו מודעים היטב לקושי הגדול והמתמשך של תושבי הצפון ומעריכים את החוסן שהתושבים מפגינים. צה"ל מחויב להמשיך ולפעול למציאות ביטחונית טובה ויציבה.

16:00 | אזעקות בשעה זו ביישובים ראש הנקרה, זרעית, חניתה, מצובה, שלומי, ערב אל עראמשה ושומרה

13:40 | מטוסי קרב תקפו מתחמים משמעותיים של ארגון הטרור חיזבאללה בעומק לבנון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי מפקדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. באתרים אלו אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמל"ח. התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור חיזבאללה לעבר צפון הארץ הבוקר. בנוסף, מוקדם יותר היום הותקף מבנה צבאי במרחב אלחיאם ותשתית טרור במרחב בינת ג'בל.

07:40 | כ-100 רקטות שוגרו הבוקר לעבר הצפון, צה"ל השיב באש

07:00 | אזעקות הופעלו ביישובים שניר, שאר יישוב, ע'ג'ר, עין קיניא וכפר סאלד

00:25 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מתחמים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקעא שבעומק לבנון. המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה שתכנן והוציא לפועל מתווים שונים אל עבר שטח מדינת ישראל. התקיפות בוצעו בתגובה להפעלת כלי טיס של חיזבאללה לעבר רמת הגולן במהלך הימים האחרונים.

אתמול | עשרות שיגורים במשך היום לעבר יישובי הגליל והגליל המערבי. צה"ל השיב האש למקורות היר. דובר צה"ל במסע"ת מתייחס לעסקת חטופים ואומר שחמאס מנסה להבעיר את השטח באמצעות תעמולה שקרית והסתה