היום ה-166 למלחמה | שר הביטחון: "שנת 2024 תהיה שנת מלחמה"

ישראל במלחמה | 20.03.24

עדכונים שוטפים

20:15 | לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולא ועמדות תצפית במרחב כפר כילא ובמרחב יארון. מוקדם יותר היום צה"ל תקף מבנה צבאי במרחב קנטרה ובו פעיל טרור, לצד מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ע'נדוריה. במהלך היום זוהו מספר שיגורים למרחבים יראון, הר דב, משגב עם ומרגליות, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

19:19 | בתקיפה מהאוויר במרחב ג'נין; צה"ל ושב"כ חיסלו את הרוצח של מאיר תמרי ז"ל. במסגרת פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף כלי רכב בו היו שני מחבלי גא"פ בכירים במרחב ג'נין. בתקיפה חוסל אחמד ברכאת אשר ביצע את פיגוע הירי בחרמש במאי 2023, בו נרצח מאיר תמרי ז"ל וכן הותקף מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הגא"פ בג׳נין, לצד שני מחבלים נוספים. שני המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל. השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע ללב ישראל, אשר סוכל ב-11.3, והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה״ל ב-8.3 במהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש. צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול להסרת כל איום וסיכול תשתיות טרור אשר פועלות להוצאת פיגועים רצחניים וכן יבוא בחשבון עם אלו אשר יפגעו באזרחי ישראל.

18:11 | בפעם השנייה: אזעקות בשעה זו ביישובים קריית שמונה, מרגליות, כפר גלעדי ומשגב עם

17:47 | דווח ראשוני: שני כלי רכב הותקפו בג'נין

17:45 | הכנסת אישרה: לוחמי אש שנפלו במילוי תפקידם יזכו לראשונה לקבורה והנצחה ממלכתית בבתי קברות צבאיים כמו חללי מערכת הביטחון.

נציב כבאות והצלה אייל כספי: "זוהי זכות גדולה וציון דרך היסטורי בתולדות מערך כיבוי והצלה הזוכה להכרה על תרומתו לביצור החוסן הלאומי וביטחון הפנים של מדינת ישראל. לוחמי האש היוצאים בכל יום למשימות הצלת חיים ורכוש הם אות ומופת למסירות נפש ודבקות במטרה. משפחות ואלמנות חללי מערך הכיבוי שאיבדו את היקר להם מכל, יזכו כעת לכבוד אחרון וראוי באתוס הלאומי."

הצעת החוק שעברה במליאה בהובלת יו"ר הועדה לביטחון לאומי כה"כ צביקה פוגל והשר לביטחון לאומי חה"כ איתמר בן גביר חותמת שנים של מאבק ארגוני לתיקון עוול היסטורי בו לוחמי האש הנלחמים כתף אל כתף עם עמיתיהם בגופי הביטחון לא זכו להנצחה וקבורה ממלכתית. משמעויות ההנצחה הממלכתית ללוחמי האש הן: ▪️ הליך הודעה למשפחות ▪️ קבורה בחלקה צבאית ▪️ לבנה בהיכל הזיכרון בהר הרצל ▪️ הנצחה ביד לבנים ובאנדרטאות עירוניות ▪️ מניין במניין הנופלים ▪️ נוסח יזכור ואל מלא רחמים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב ״לוחמי האש מוסרים את נפשם לשם הצלת חיי אדם ועומדים בחזית לצד שוטרים וגורמי ביטחון אחרים. הסוהרים עומדים אף הם בקו ראשון מול אלו המבקשים לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל, קרי מחבלים כלואים, ועובדים בתנאי מתח קשים בין הסורגים אל מול גורמים עוינים. לכן מוצע לזכות אוכלוסיות אלו – המשרתים בכבאות והצלה שנהרגו בעת ועקב מילוי תפקידם והמשרתים בבתי הסוהר שנהרגו בעת שירותם – יקברו בכבוד הנלווה בבתי קברות צבאיים."

בתום ההצבעה ולאחר שהחוק עבר הודה הנציב כספי לשר בן גביר וליו״ר הוועדה חה"כ פוגל על קידום חוק היסטורי המעניק לדבריו כבוד ראוי לחללי מערך הכבאות ובני משפחותיהם. "זהו תיקון היסטורי נדרש ומתחייב במעמדם של לוחמי האש הפועלים ללא חת, תוך סיכון עצמי לביצור החוסן הלאומי וביטחון הפנים של אזרחי ישראל."

17:25 | אזעקות בשעה זו ביישובים קריית שמונה, מנרה, מרגליות ומשגב עם

14:30 | שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר בכנס תוכנית העבודה של משרד הביטחון לשנה הקרובה, ושוחח עם בכירי המשרד על הכיוונים וההיערכות הנדרשת לשנת 2024. בכנס השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, ראשי אגפים והחטיבות במשרד הביטחון. שר הביטחון גלנט אמר בכנס: "שנת 2024 תהיה שנה של מלחמה וגם שנה של ניצחון, אנחנו נידרש אל מול האתגרים האלה לכולם. אנחנו נצטרך את כל החיילים שלנו – בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו. אנחנו נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שיכנסו "מתחת לאלונקה". זה נכון צבאית, ביטחונית, חברתית ומדינית, מכל סיבה שהיא. אנחנו נצטרך להבטיח את היתרון האיכותי שלנו וגם את היתרון הכמותי".

אתמול | כתוצאה משיגורים למרחב מנרה שני חיילי צה"ל נפצעו בינוני וקל. מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, מיס אל ג'בל ואל עדייסא.