היום ה-171 למלחמה | שר הביטחון: "אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה זה עלול לקרב מלחמה מצפון"

ישראל במלחמה | 25.03.24

עדכונים שוטפים

22:58 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל.
כלי טיס זיהה מחבלים של הארגון בתוך עמדה צבאית באבו שש, מטוסי קרב הוכוונו לתקיפה ותקפו את העמדה ואת המחבלים שבה. במהלך היום זוהו שיגורים משטח לבנון למספר מרחבים בשטח ישראל, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

17:50 | המשבר מול ארה"ב, שר הביטחון בוושינגטון: "אין לנו זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד אשר נחזיר את כל החטופים לביתם. אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה זה עלול לקרב מלחמה מצפון".

15:19 | אזעקה על חדירת כלי טיס עוין ביישובים קלע ושעל

15:02 | אזעקה בשעה זו בראש הנקרה

15:00 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ סייר היום בגבול הצפון, יחד עם יו"ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ח״כ מיכאל ביטון. במהלך הסיור ביקר גנץ באוגדה 146 ואוגדה 91 ובהמשך קיים מפגש תושבים בקיבוץ כפר בלום ועובדי מפעל פרי גליל בחצור הגלילית. השר גנץ: "אנחנו נמצאים במציאות של לחימה זמן ארוך – והזמן הזה אינו בלתי מוגבל. מדינת ישראל לא צריכה לאפשר עוד שנה אבודה בצפון. אנחנו מקיימים ונקיים את הצו המוסרי שלנו כמדינה להגן על יישובי הצפון זו האחריות שלנו כמדינה להחזיר את התושבים הביתה בביטחון ואנחנו נערכים לכך. שמעתי היום דברים קשים על הטיפול האזרחי בתושבים שלא ניתן להשלים איתם. אני מבקש קודם כל להגיד לתושבים כאן בצפון – אנחנו מבינים את הקושי העצום, אנחנו רואים את האומץ שלכם, והחברה הישראלית כולה מאחוריכם. לפני כחודשיים, ביוזמתי, כינסנו כאן את קבינט המלחמה ביחד עם שר האוצר ושרים נוספים וקיבלנו החלטה על קידום תוכנית לחיזוק הצפון. העובדה שהתוכנית הזו לא מומשה היא לא רק פגיעה בתושבי הצפון, היא פגיעה בביטחון המדינה ובחוסן שלה. ובכוונתי לפעול כדי שהתוכנית תקודם ותמומש באופן המהיר ביותר. פגשתי בסיור חיילים ומפקדים אמיצים, אנשי מילואים שמשרתים מה7.10 או כאלו שחזרו אחרי הפוגה קצרה לעוד תקופה ארוכה שלפניהם, והכל כדי להגן על הבית. לא יתכן שדווקא בזמן שהחברה כולה מגויסת ומקיימת מאמץ למען הבית, הממשלה תקדם חוק שמפורר את יסודותיו. אנחנו במחנה הממלכתי רואים חשיבות לשימור המסורת ולימוד התורה, ולצד חשיבות זו הנחנו מתווה ברור של שירות שכולל הקמת מנהלת, מכסות, יעדים, סנקציות כלכליות, בצד תמריצי שירות. אנחנו רוצים בהסכמות – אבל כאלו שיביאו פתרון הוגן לגיוס לשירות לכולם. אנחנו רוצים פתרון לגיוס, ולא פטור מגיוס. אני חוזר ואומר – קידום וחקיקת חוק כמו שהממשלה מתכוונת להעביר יפגע באחדות ויפגעו בביטחון ולכן זהו קו אדום. חבריי ואני לא נוכל להיות חלק מממשלה שמעבירה חוק כזה בכלל, ובזמן מלחמה בפרט".

יו"ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, ח"כ מיכאל ביטון: "המקום הנכון להיות בו בשושן פורים הוא הגליל העליון וקרית שמונה. הוודאות הנדרשת כדי להשיב את האזרחים הביתה מבחינה ביטחונית היא משימה ואתגר שעוד לפנינו, והוא צריך לקרות בחודשים הקרובים. לצד הוודאות הביטחונית, יש אי-וודאות כלכלית, ושם אנחנו גוררים רגליים. הדרישה שלנו הייתה כבר מזמן להקים צוות בין משרדי שמושקע בצפון באותה שיטה של תפיסה כוללנית כפי שהוקמה תקומה בדרום – כתובת אחת לאזרחי הצפון ולראשי הישובים מול הממשלה לפתרונות בכלל ההיבטים איתך הם מתמודדים. אנחנו דורשים, ונפעל לכך בוועדה בראשותי, לקדם החלטת ממשלה כוללנית על הצפון בהיבטים האזרחים והכלכליים ונביא אותה בשבועות הקרובים בנחישות. שמענו היום אתגרים ונפילה בין הכסאות של יישובים שפונו על בסיס תפיסה של הנהגה מקומית, את החשבון וההוצאות האלה יש לשלם. נדאג בבוא העת שהם ישולמו כראוי".

14:15 | אזעקות ביישובים רבים ביישובי קו העימות בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין: דלתון, ג'ש – גוש חלב, דלתון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה, דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, איילת השחר, גדות, חולתה, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר

10:14 | צה"ל תקף במהלך הלילה מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בו שהו מחבלים. מטוסי קרב תקפו הלילה מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב מיס אל ג׳בל, בו שהו מחבלים. במהלך הלילה זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מוצב צה״ל סמוך למנרה, שנפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. התרעה במרחב הופעלה על פי מדיניות.

אתמול | לאחר יום של חילופי אש שר הביטחון גלנט נחת בוושינגטון: "הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל ויכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, נעסוק גם באופן שבו נחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם, בין אם בפעולה צבאית ובין אם באמצעות הסכם".