היום ה-180 למלחמה | השר גלנט: "מקדמים מוכנות לכל איום קרוב ורחוק – בהגנה ובהתקפה, האפשרות למלחמה בצפון גוברת"

ישראל במלחמה | 03.04.24

עדכונים שוטפים:

23:00 | דיווח על נ"ט שנורה לעבר מטולה

20:48 | דובר צה"ל: במסגרת הערכת מצב שנעשתה בצה״ל הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית.

19:35 | השר גנץ בהצהרה לתקשורת: "לצד הצורך הדחוף בהשבת החטופים, הצורך הביטחוני החשוב ביותר הוא לשנות את המציאות בצפון הארץ. בחמאס עוד נילחם שנים רבות. אי אפשר להשלים עם השארתם של תושבי הצפון הרחק מבתיהם. צה"ל עושה עבודה מצוינת, ופוגע קשות בחיזבאללה. עלינו להשלים את המשימה. המטרה שלנו צריכה להיות השבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון עוד בקיץ הזה. עלינו להקצות לכך את כל המשאבים – הצבאיים והמדיניים. עלינו לקיים את הברית שבין מדינה לאזרחיה. לצד כל המאמצים, יש לנו הזדמנות להביא להיפוך אסטרטגי מול החמאס וכל מבקשי רעתנו ובראשם איראן. מי שמבקש להביא עלינו מלחמה אזורית – צריך למצוא את עצמו מול ברית אזורית. "הברית האברהמית." הסכם נורמליזציה עם סעודיה, שישלב מעשה מדיני, תוך הקמתה של מנהלת בינלאומית של מדינות ערב לרצועת עזה, נמצא בהישג יד. הסכם כזה יכול להיות חלק מרכזי במאמץ להחלפת שלטון החמאס. אפעל ואתמוך בקידום הנושא באופן אישי כבר בשבועות הקרובים".

17:10 | החשש מפני תגובה איראנית: שר הביטחון יואב גלנט, כינס היום תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה, במסגרת התרגיל, נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה, בדגש על מעבר מהיר משגרה לחירום. שר הביטחון הדגיש כי האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמתי לאור הצורך להשיב את תושבי הצפון לביתם – גובר. שר הביטחון אמר בסיום התרגיל: "כמי שאחראי על כך שהמשק בשעת חירום יפעל, המסר שאני רוצה להעביר לציבור: מוכנות ודריכות בכל הנושאים. הדבר הזה חיוני על מנת שנדע להיערך למקרה ומשהו יקרה, בין אם ביוזמת אויב, ובין אם ביוזמתנו. יש חשיבות מכרעת לאופן שבו העורף נערך בסביבת חיפה. העיניים של אזרחי ישראל מופנות אלינו, אליכם, מסתכלים איך אנחנו נערכים ואיך אנחנו עובדים. למסר המחייב ולהתייצבות כאיש אחד יש חשיבות רבה, לא רק מבחינת הביצוע, אלא גם מבחינת ההקרנה למליוני אנשים, ואני חושב שבעניין הזה כולנו צריכים להיות מאוחדים סביב המטרות שלנו, וזה לנצח במלחמה הזאת, וחלילה אם יקרה משהו נוסף להיות ערוכים אליו".

"אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו, אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון. אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אל עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה לקחת בחשבון גם את התרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה וצריך להיות מוכנים לנושא הזה ולהבין שזה יכול לקרות. התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך וכשאנחנו נגיע, אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים, כמות הנזק לשטחנו תהיה קטנה ככל הניתן וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן. אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון, אני אומר לכם שמלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל היא תהיה קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון, לא פחות מזה ובמיוחד בבירות ובדרום לבנון. אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים. אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".

17:08 | תוך דקות בודדות כלי טיס תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים לשטח ישראל ופעילים שביצעו את הירי; צה"ל תקף מבנים צבאיים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה לפני זמן קצר מטוסי קרב וכלי טיס תקפו תשתיות טרור ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר חמאם. אחת מהעמדות הצבאיות שימשה את פעילי הארגון לביצוע שיגורים למרחב הר דב מוקדם יותר היום. בסגירת מעגל מהירה הותקפה על ידי כלי טיס של חיל האוויר העמדה והפעילים שביצעו את השיגורים. אמש הותקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור של הארגון במרחבים בליידא ועינתא. מוקדם יותר היום כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום במרחב עיתא א-שעב על ידי אמצעים ארטילריים. לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים.

15:57 | אזעקות נוספות ביישובים אדמית, אילון, גורן, גורנות הגליל, חניתה, יערה, מנות, נווה זיו, עבדון, ערב אל עראמשה

15:57 | אזעקות ביישובים אדמית, אילון, חניתה, יערה, ערב אל עראמשה

15:55 | התרעת חדירת כלי טיס בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי

15:54 | אזעקות בשעה זו בכפר גלעדי, מנרה, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי

14:58 | פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל – האירוע הסתיים

14:32 | חשד לחדירת כלי טיס דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר

10:16 | בפעם השנייה תוך זמן קצר: אזעקות בשעה זו ביישוב אלקוש, מתת, נטועה, פסוטה, חורפיש

10:00 | אזעקות בשעה זו ביישוב אלקוש, מתת, נטועה, פסוטה, חורפיש

08:53 | אזעקות הבוקר בזרעית, נטועה, שומרה, אבן מנחם, שתולה, פסוטה

אתמול | אזעקות נשמעו בשעות הערב ביישוב מרגליות, קודם לכן הופעלו אזעקות בנהריה לראשונה אחרי כחצי שנה. גם ביישובי הגליל המערבי נשמעו אזעקות ונצפו יירוטים.