היום ה-184 למלחמה | אזעקות בצפת, הובא למנוחות סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד

ישראל במלחמה | 07.04.24

עדכונים שוטפים:

21:47 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר כילא ומשגר רקטות במרחב יארון שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר צפת, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח לבנון. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים נוספים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

21:27 | ראש עיריית צפת, יוסי קקון: "אנחנו עוקבים בדריכות אחר האירועים הבטחוניים בצפון ובצפת בפרט. הערב נשמעה אזעקה ברחבי העיר ונכון לרגע זה אנו יודעים על יירוטים שבוצעו בגזרה. לא ידוע על נפילות ואין שום דיווח על נזקים. מערך החירום העירוני עומד בכוננות שיא, אני נמצא בקשר שוטף עם פיקוד העורף ויחד אתכם נמשיך לנהל שגרה ולצידה נגלה עירנות, אחריות ודריכות למצב הבטחוני. אנצל הזדמנות זו על מנת לבקש מתושבי צפת לצרוך מידע באופן אחראי אך ורק מכלי תקשורת רשמיים וממערך ההסברה העירוני. לדאבוני, גם בימים אלו יש גורמים המוציאים הודעות חסרות אחריות הפוגעות בחוסן הציבורי"

20:32 | אזעקות בשעה זו בצפת, דלתון, ג'ש, ספסופה, קדיתא

16:26 | צה"ל תקף מתחם צבאי נרחב של כוח רדואן בדרום לבנון. לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי ובו שבעה מבנים צבאיים של כוח רדואן השייך לארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם, בנוסף כוחות צה"ל תקפו מפקדה צבאית המשויכת לארגון במרחב כפר טורא. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי במרחבים כוכבא ומיס אל ג'בל שבדרום לבנון בתגובה לשיגורים שזוהו מוקדם יותר היום לעבר רמת הגולן ואזור מנרה.

13:42 | אזעקות בשעה זו במרגליות ומנרה, הדי פיצוץ נשמעים באזור

11:00 | אזעקות בשעה זו ביישובים מרום גולן ועין זיוון

10:53 | שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב מבצעית, יחד עם ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה. בתום הדיון, שר הביטחון גלנט הדגיש כי מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן.

07:00 | מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי ושלוש תשתיות צבאיות נוספות של מערך ההגנה האווירית ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ בתגובה להפלת כלי הטיס של חיל האוויר אמש (ש'). בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול (ש') במהלך היום תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ואל עדייסא, כמו כן צה"ל תקף בירי ארטילרי במהלך היום במרחב יעטר.

06:03 | דובר צה"ל התיר לפרסם את שמו של סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

פורסם שמם של שלושה חיילים נוספים: סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו, שירת ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; סמל אמיתי אבן שושן, בן 20, מעזריאל, לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; סמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר, לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. מתחילת המלחמה נפלו 604 חיילים וחיילות. יהי זכרם ברוך

ישראל תציין היום חצי שנה למלחמה. אתמול כלי טיס לא מאויש הופל בשטח לבנון, צה"ל מתחקר את האירוע. דובר צה"ל הודיע על חילוץ גופתו של אלעד קציר שהייתה מחוזקת בשבי מחמאס. כעת נותרו בשבי 133 חטופים. משדר מיוחד לציון חצי שנה למלחמה – היום בשעה 12:00 מכפר בלום.