היום ה-191 למלחמה | מתקפה איראנית על ישראל: טילים שוגרו לעבר ישראל אזעקות הופעלו בכל רמת הגולן

ישראל במלחמה | 14.04.24

עדכונים שוטפים:

21:23 | מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות מספר מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא, מרון א-ראס ומרכבא שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב אל מטמורה. כוחות צה"ל ביצעו במהלך היום ירי להסרת איום במרחבים עייתא א-שעב וא-צוונה.

18:35 | בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף נשארת ללא שינוי ובתוקף עד ליום שני 15.04.2024 בשעה 23:00

17:40 | בשורה משמחת מהמרכז הרפואי לגליל: שיפור חל במצבו של גבר בן 32, שנפגע אתמול באורח קשה מהתפוצצות כטב"ם במרחב חניתה. הבוקר הוא נגמל מהנשמה במחלקה לטיפול נמרץ כללי, ובשעות הקרובות יועבר לאישפוז במחלקה כירורגית.

17:20 | שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת חץ 3 שהשתתפה הלילה בבלימת ההתקפה האירנית, ושמע מהמפקדים בשטח על אירועי הלילה והערכות הכוחות להמשך. שר הביטחון גלנט אמר בתום הביקור: "ישראל ידעה אמש את אחד הלילות הדרמטיים ביותר שפגשנו מאז ומעולם – מאות טילים מסוגים שונים נורו על מדינת ישראל ובהם למעלה מ-100 טילים בליסטים שנורו מאיראן, כל אחד מהם עם מאות קילוגרמים של חומר נפץ. פעולת ההכנה המתמשכת שעשינו יחד עם שותפנו האמריקנים הביאה לתוצאות המרשימות ביותר. צה"ל נערך, התכונן, באמצעות המערכים הקרקעיים, האוויריים, המודיעין והגופים האחרים. יחד עם ארה״ב ומדינות נוספות, הצבנו ברית חזקה ועוצמתית, בתיאום ובסנכרון בין מערכי הביטחון של מדינת ישראל, ארצות הברית והשותפים שלנו. התוצאה היא בלימה מוחלטת של האיומים למעט שוליים מאוד מאוד קטנים, ואני רוצה לומר בהיבט הזה כל הכבוד למערכת הביטחון, כל הכבוד לצה"ל וכל הכבוד לשותפים שלנו. יש לנו כאן הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור הזה של איראן, שמאיימת לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים, הדבר הזה יכול להיות איום חמור ביותר. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן כנגד האיום הזה".

16:00 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן – זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל. האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות. מול האיום של איראן – אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכל – מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק. גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד – ננצח."

13:25 | תקיפת אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה; כוחות צה"ל תוקפים בעומק לבנון. לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר משמעותי לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-נבי שית שבעומק לבנון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ במהלך הלילה.

10:00 | אזעקות כעת במנרה ומרגליות

07:00 | שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון: סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה״ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה״ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה"

"יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה"ל. העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן: מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק״מ את מדינת ישראל ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. אך העולם ראה גם מה היא כוחה של קואליציה, וכיצד ישראל יחד עם ארה״ב ומדינות נוספות נעמדת ובולמת את ההתקפה הזאת בצורה שאין דומה לה. המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת – את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה".

06:15 | פגיעה במרחב קצרין. בהמשך לאזעקות שנשמעו במרחב קצרין אותרה נפילה אחת במרחב היישוב. כתוצאה מהנפילה שני תושבים לקו בחרדה והם מטופלים במקום. יהודה דואה, ראש מועצת קצרין:"בסיומו של לילה מתוח במיוחד. אנו שבים ומזכירים לתושבים, להשמע להנחיות פיקוד העורף".

06:55 | צה"ל תקף מחנה השייך לכוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר במחנה השייך לכוח רדואן, מספר מבנים במרחב הכפר ג׳בע שבדרום לבנון. מוקדם יותר הלילה מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם וכפר כילא.

03:45 | דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהו עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע שעשו את דרכם מאיראן לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית. במהלך השעות האחרונות זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס עוינים לצד עשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לשטח ישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים בשעה זו ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל. כוחות צה"ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על שטח הארץ.

01:55 | אזעקות נוספות ברמת הגולן

01:45 | כעת אזעקות רבות ברמת הגולן

01:42 | המתקפה האיראנית על ישראל: דובר צה"ל מודיע "לפני זמן קצר איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל. אתם מתבקשים לגלות ערנות ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. מערך ההתרעה של פיקוד העורף יודע לספק התראה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. אני מזכיר זה לא משנה מהיכן האיום משוגר בהישמע אזעקה עליכם להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו לפחות עשר דקות. לא פחות. נעדכן בזמן אמת במידה ותידרשו להישאר שם זמן ארוך יותר. מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו. מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום.
יתכן שתשמעו פיצוצים מקורם ביירוטים או נפילות. מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים

01:12 | בהתאם להערכת מצב, תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת מתבקשים לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן התגוננות.

01:06 | היישובים הבאים נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן: נווה אט"יב, נמרוד, אודם, קלע אלון, רמת טראמפ, שעל, אורטל, אלרום, מרום גולן, עין זיוון, קדמת צבי

00:47 | מפקד פיקוד העורף: "אנחנו מגיעים מוכנים וחזקים גם בהגנה וגם בהתקפה; המשיכו להקפיד על ההנחיות. אנחנו נמצאים במלחמה במספר זירות כבר למעלה מחצי שנה. לאורך המלחמה התמודדנו והתחככנו עם מספר גדול של אתגרים במגוון רחב מאוד של איומים, למדנו והשתפרנו – אנחנו מגיעים מוכנים וחזקים גם בהגנה וגם בהתקפה. לאור הערכת המצב החלטנו לשנות את מדיניות ההתגוננות. החל ממחר לא תהיה כל פעילות חינוכית בכל רחבי הארץ. כמו כן, חל איסור על התקהלויות של למעלה מ-1,000 איש. אתם נדרשים להמשיך להקפיד ולהקשיב להנחיות, הן יכולות להשתנות בהתאם להערכת המצב.
עד היום ההתנהלות שלכם וההקפדה על ההנחיות הייתה יוצאת דופן, המשיכו כך – זה מציל חיים.
פיקוד העורף פרוס וערוך לאורך כל מרחב המדינה.
מערך ההתרעה ערוך ומוכן, יחד עם ראשי הרשויות וארגוני החירום נוכל לאתגר".

00:45 | דיווחים על שיגורים של טילים בליסטיים מאיראן לישראל

00:28 | אזעקה בשעה זו ביישוב שניר

הלילה | החלה מתקפה של איראן על ישראל. אמש דווח על יותר מ-100 כטב"מים ששוגרו מאיראן לעבר ישראל, במידה ולא ייורטו בדרכם הם צפויים להגיע לישראל בשעות הלילה. בישראל דריכות וכוננות שיא. המרחב האוויר של ישראל נסגר ובוטלו טיסות שתוכננו לצאת. מערכת החינוך לא תפעל ביומיים הקרובים ולא יתקיימו פעילויות חינוכיות. על פי הנחיות פיקוד העורף התקהלויות יוגבלו לעד 1000 משתתפים.