היום ה-194 למלחמה | שישה נפגעים מנפילה בערב אל עראמשה, שישה חיילים נפצעו קשה

ישראל במלחמה | 17.04.24

עדכונים שוטפים:

21:33 | כוחות צה"ל תקפו תשתית טרור המשמשת את מערך ההגנה האוורית בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה בעומק לבנון. מוקדם יותר הערב מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור המשמשת את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צפון לבעלבכ. בנוסף, לפני זמן קצר כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במרחב כאוכבא.

18:10 | סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג: "עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אר"ן (אירוע רב נפגעים) שלב א'. אני גאה בצוותי המרכז הרפואי על עבודתם המקצועית והמסורה. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואישפוז".

18:00 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ויארין שבדרום לבנון. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים של טילי נ"ט וכטב"ם שחצו משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. כתוצאה מהשיגורים שישה לוחמים נפצעו באורח קשה, שניים נפצעו באורח בינוני ושישה נוספים נפצעו באורח קל, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו, צה"ל תקף את מקורות הירי.

15:15 | למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו 14 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפוני. שניים מהם מוגדרים במצב קשה, אחד בינוני והשאר קל. עם קבלת הפצועים הוכרז במרכז הרפואי נוהל אר"ן (אירוע רב נפגעים)

15:00 | צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים לעבר ערב אל-עראמשה; במקביל הותקף מבנה צבאי בו שהו מחבלים בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי בו שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. במהלך השעה האחרונה זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

14:47 | מד"א: פצועים קשה, פצוע בינוני ו-4 פצועים קל מירי לעבר הגליל המערבי. בשעה 13:07, התקבלו דיווחים במוקד 101 של מד״א על מספר פצועים מירי לעבר הגליל המערבי מיד עם קבלת הקריאה הוזנקו לזירה כוחות גדולים של מד״א הכוללים אופנועי חירום של מד״א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. יחד עם כוח רפואה של צה"ל, החובשים והפראמדיקים של מד״א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי לגליל בנהריה 7 פצועים, גברים בשנות ה-30 לחייהם, בהם: 2 פצועים קשה, פצוע בינוני ו-4 פצועים קל.

חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פראמדיקית מד"א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד״א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

חובשת רפואת חירום במד"א אגם מלכה, פראמדיק מד"א מימון גבאי וחובש בכיר ונהג במד״א דימיטרי גרפלד סיפרו: "העבירו אלינו גבר כבן 30 בהכרה מלאה עם פצעי רסיסים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, תוך עצירת דימומים וטיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

פראמדיק מד"א דורד מובארקה וחובשי מד״א חנה חמיסא ומיראל עסי סיפרו: "חברנו לרכב שהעביר אלינו גבר כבן 52 בהכרה מלאה, עם פציעות מרסיסים בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים נהריה כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

חובש בכיר במד"א וואחיד עלי שהיה בין הראשונים להגיע לפצועים סיפר: "יחד עם כוח רפואה של צה״ל עשינו מיון ראשוני לנפגעים תחת אש וראינו 7 פצועים. 2 מהם במצב קשה, 1 בינוני ו-4 גברים נוספים בשנות ה-30 לחייהם, היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי רסיסים בגופם, העלנו את הפצועים לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים".

13:50 | אזעקות בשעה זו בערב אל עראמשה

13:15 | דוברות מד"א: בהמשך לירי בדקות האחרונות בגליל המערבי. התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על 6 פצועים, חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, 6 פצועים, גברים בשנות ה-30, בהם: 1 במצב קשה, 1 בינוני, ו- 4 קל

09:45 | צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות בגליל המערבי לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים.
כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

09:00 | אזעקות בשעה זו בפסוטה, אלקוש, מתת, נטועה, חורפיש

07:44 | אזעקה כעת ביישוב אלקוש

אתמול | צה"ל חיסל את מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן. ואת מפקד גזרת החוף בחיזבאללה. לאחר החיסולים אזעקות נרשמו בגליל ובגליל המערבי, צה"ל תקף בדרום לבנון