הותר לפרסום: סמ"ר איתי סעדון, בן 21, מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52, נפל בעה

קול רגע
חדר חדשות | 03.11.23

לעדכונים שוטפים:

17:45 | דיווח ראשוני על טיל נ"ט שנורה מלבנון, צה"ל מגיב בירי. דובר צה"ל מאשר: "טנק צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי עמדות שיגור נ"ט ועמדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה, בשטח לבנון במרחב יפתח".

16:14 | נאום נסראללה: "צה"ל גייס כוחות רבים ומרתק כוחות לזירה הצפונית – חיזבאללה גרם לדילול כוחות של צה"ל שהיו אמורים להיות מופנים לעזה. עשרות אלפי אזרחים ישראלים מהצפון הפכו פליטים. הפליטים הישראלים מהצפון והדרום מכבידים על הכלכלה הישראלית. הפעולות על הגבול הלבנוני יצרו פחד וחשש אצל ישראל וארה"ב מפני התלקחות הזירה הצפונית למלחמה כוללת – וזו אפשרות אמיתית שקיימת. החשש הזה הוא הישג בפני עצמו שגורם לשינוי באזור. אם תבצעו מכה מקדימה בלבנון זו תהיה הטעות הגדולה ביותר שתוכלו לעשות. האפשרות למערכה כוללת – ראלית. כל האפשרויות פתוחות ויכול להיות שנלך אליהם בכל רגע. מי שרוצה להימנע ממלחמה אזורית חייב להפסיק את המלחמה בעזה".

16:03 | ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "ביחס לצפון אני אומר לאויבנו – אל תטעו בנו. טעות תעלה לכם ביוקר שאתם לא מאמינים"

15:50 | המטה לביטחון לאומי באזהרה חריגה ממליץ לשקול את חיוניות הנסיעות לחו"ל לכל יעד בעולם

15:20 | נאום נסראללה: במהלך דבריו אמר נסראללה הודיע שלא יגיד הכל היום וכי יהיה עוד נאום בקרוב. "אנחנו בחיזבאללה נכנסו למערכה כבר ב 8.10. אין מה לשאול אותנו מתי נכנס למערכה. מה שקורה בחזית הלבנונית כעת מול ישראל הוא חסר תקדים. במשך חודש יש מתקפות יומיומית כנגד האויב. חיזבאללה מנהלת מערכה אמיתית בגבול. מי שבצפון מרגיש אותה היטב. יש חלק שמצפה או מבקש שחיזבאללה יצטרף מיד למלחמה מלאה מול האויב. מה שקורה בימים האחרונים בגבול עשוי להיראות צנוע – ולכן אנחנו אומרים שאפילו מה שקורה על הגבול הוא גדול, חשוב מאוד ומשפיע מאוד. ובכל מקרה לא נסתפק בכך"

13:25 | ביטחון מטולה: לאחר הערכת המצב שער הישוב נסגר לאלתר לנכנסים וליוצאים. נא לא להגיע למושבה לא תתאפשר כניסה לאף אחד

13:20 | מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך למתת. אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי למקור הירי.

12:20 | הותר לפרסום: סמ"ר איתי סעדון, בן 21, מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 15:00 בחלקה הצבאית במשגב

איתי סעדון ז"ל

11:10 | דובר צה"ל: "אנחנו נמצאים בהיערכות מבצעית מלאה, אתמול פגענו במספר חוליות של חיזבאללה בעקבות הירי הנרחב ליישובי הצפון. נמשיך להגיב באופן תקיף נגד כל פגיעה. אנחנו במוכנות גבוהה, דריכות גבוהה להגיב לכל אירוע שיתרחש היום ובימים שיבואו. איראן ממשיכה לדרבן שלוחים עם נשק איראני נגד ישראל ומנסה להסית אותנו מהמלחמה בעזה. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים במלחמה בעזה למוטט את חמאס ולהשיב את החטופים. אנחנו נדע להגיב בכל זירה אם נידרש לכך".

9:40 | חייל צה"ל נפצע בינוני אתמול (ה') ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש במוצב צה"ל במרחב הר דב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו. כוחות צה"ל חיסלו אמש חוליית מחבלים במתחם של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, זאת בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל. במהלך הלילה, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

00:00 | לאחר יום סוער בצפון שכלל לראשונה אזעקות גם בצפת ובהמשך בקריית שמונה וביישובים סמוכי גדר נערכים במערכת הביטחון לנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שצפוי להתקיים בשעה 15:00. אתמול דובר צה"ל שיגר מסר לנסראללה ואמר: "בצפון צה"ל יגיב במעשים לא במילים".