היום ה-40 למלחמה: הותר לפרסום סרן (מיל') עמרי יוסף דוד, בן 27, מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה, נפל בקרבות בצפון הרצועה

קול רגע
חדר חדשות | 15.11.23

עדכונים שוטפים:

19:40 | ממשיך דרכו: מפקד גדוד 53, סא"ל סלמאן חבקה ז"ל שנלחם בקרבות הקשים בעוטף עזה ובתמרון בעומק הרצועה נפל בהיתקלות עם מחבלי ארגון הטרור חמאס. היום, במהלך הלחימה ברצועת עזה, מונה מפקד חדש לגדוד 53, סא"ל רועי, אשר ימשיך את מורשתו של סא"ל סלמאן ז"ל, וימשיך להוביל את הגדוד. "אנחנו נביט לאחור, אנחנו נזכור את סלמאן, את רוחו, את מורשתו, וניקח אותה איתנו לכל מקום", נאמר במעמד המינוי לתפקיד, "אבל עכשיו מלחמה, זה הדור שלנו, היום תורנו. תמיד אמרת נועדנו להוביל לניצחון, חתרת לזה בכל רגע, הגעת לבארי באמץ לב ובמקצועיות, נלחמת והצלת נפשות רבות, זאת מלחמה. ואין מלחמה צודקת וערכית מזאת", הוסיפו הלוחמים, "אני אומר פה לעם ישראל, במיוחד למשפחת חבקה, סלמאן הוא גיבור ישראל. רועי, אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד מג״ד 53 תוך כדי המלחמה", החמיאו למג"ד החדש, "ראיתי אותך מתמודד עם רגעים מורכבים. יש לך את כל הכישורים ואת המנהיגות להמשיך להוביל את הגדוד לניצחון"

"סלמאן, תמיד אמרת שנועדנו להוביל לניצחון. הגעת לבארי נלחמת והצלת נפשות רבות, אנשי הגדוד נלחמו והצילו חיים ברוח הגדוד, ברוח שלך", אמר מפקד עוצבת ה"ברק" (188), אל"ם אור וולוזינסקי, "הייתי גאה לראות את הגדוד שלך כגדוד הראשון בחזית. גם בתמרון שהוביל לנפילתך התייצבת מלפנים כדי לסייע לכולם. רועי אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד תוך כדי הלחימה. יש לך את כל הכישורים להמשיך להוביל את הגדוד לניצחון. אני אוהב אותך ובטוח בהצלחתך. סלמאן, היית לי חבר. הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה", תיאר מפקד גדוד 53 הנכנס, סא"ל רועי, "נמשיך להוביל את החטיבה והאוגדה בכל משימה בהצטיינות. תודה על האמון – אין זה מובן מאליו"

18:25 | דובר צה"ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

17:48 | אזעקת חשש מפני חדירת כלי טיס עוין ביישובים דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר

16:20 | דובר צה"ל: בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

15:18 | אזעקות בשעה זו ביישוב מתת

14:40 | באזעקות האחרונות נורו 20 שיגורים מלבנון, מספר נפילות בשטחים פתוחים

14:00 | אזעקות נשמעות כעת בקריית שמונה ומרגליות, נבדק נפילה בשטח פתוח

13:30 | ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה את ח"כ אימאן חטיב יאסין מרע"מ לחודש מפעילות בכנסת ושללה ממנה שכר של שבועיים זאת בעקבות דברים שאמרה בראיון בערוץ "הכנסת" ובהם הכחישה חלק מאירועי יום פרוץ המלחמה וטענה ש"לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים". ח"כ יאסין התנצלה על דבריה אך כאמור ועדת האתיקה קבעה את עונשה. גם ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) והיא תורחק לחודשיים מישיבות הכנסת והמליאה ויישלל שכרה לתקופה של שבועיים. לגביה של תומא סלימאן נטען כי פרסמה סרטון תעמולה של חמאס וכתבה: "מעדויות מבי"ח אלשיפא: חדרי ניתוח מופצצים, ריח זרחן באוויר, מבין 48 מנתחים נשארו 7, ירי חי על העקורים 'במסדרונות ההומניים', ועדיין מתעקשים פה: הצבא 'המוסרי בעולם' לא פוגע בחפים מפשע ולא תוקף בתי חולים".

13:00 | פוליטיקה בזמן מלחמה: ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, תוקף את השר החינוך, יואב קיש, שבמהלך פגישה שקיים אתמול בקריית שמונה איים שלא יכריז על אוניברסיטה בגליל במידה והיא לא תקום בעיר

12:45 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ קיים היום הצהרה לתקשורת בקריה בתל אביב והתייחס לעימות בצפון: "במטולה, תחת איומי נ"ט ופצמ"רים, ראש המועצה דוד אזולאי עם "נשארי מטולה", שומרים על הבית, על החקלאות ומנהלים משם את מפוני היישוב. במלחמה הזו, צה"ל וכוחות הביטחון מוכיחים עד כמה אנחנו נחושים ומוכנים. היו שאמרו על צבא היבשה שהוא לא מאומן, שהדור שלא ידע את לבנון לא ידע לתמרן. לוחמי החי"ר והשריונרים  שלנו יחד עם אחרים מוכיחים אחרת לגמרי. גם אם נידרש להפוגה בלחימה כדי להחזיר את חטופינו, לא תהיה עצירה בלחימה ובמלחמה עד שנשיג את מטרותינו. אנחנו ממשיכים בכל המאמצים כדי להשיב את כל הבנות והבנים לגבולם. זו לא סיסמה – זו עובדה.

06:05 | הותר לפרסום שמם: סרן (מיל') עמרי יוסף דוד, בן 27, מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12 (חטיבת הנגב), וסרן ידידיה אשר לב (26) מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה

00:00 | ההסלמה הנמשכת בגבול הצפון: השר גנץ וראש הממשלה נתניהו ביקרו אתמול בצפון. השר גנץ אמר בסיום פגישתו עם ראשי רשויות: "יש מוכנות להרחבת המערכה"

קרא עוד: