היום ה-53 למלחמה: הותר לפרסום – בעקבות מידע מהימן הוכרז סמל שקד דהן חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור

קול רגע
חדר חדשות | 28.11.23

עדכונים שוטפים:

17:25 | הותר לפרסום שמו של סמל שקד דהן, בן 19, מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור. הוא נפל ב-7.10 מיד עם פרוץ המלחמה וכעת קבע הרב הראשי הצבאי את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן

15:50 | עיריית קריית שמונה בהודעה לתושבים: היום (שלישי 28.10.23) החל מהשעה 16:00 יתבצע בעיר תרגיל של כיתת הכוננות שלנו. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות וכלי רכב בשכונת יובלים ובשכונת בימת תל חי בעיר. במקרה אמת תצא הודעה נפרדת"

12:00 | כתב אישום הוגש נגד 3 סטודנטיות בגין הסתה ותמיכה בארגון הטרור חמאס . הן נעצרו בתאריך 19/11/23 לאחר ששוטרי המחוז הצפוני וגדוד מילואים מג"ב פשט על בתי 4 סטודנטיות (יפיע, אכסאל, עוזייר, נצרת) והביא את החשודות לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב עמקים. באחד מהפרסומים של אחת מהחשודות צויין "רציתי להתרגש מהתמונה אבל זה כלום לעומת מה שהכיבוש עושה בעזה" בפרסום של חשודה נוספת שיתפה צילום של עיתון בו נכתב " צונמי אל אקצה 7 באוקטובר" בצרוף אימוגי של לב ודגל פלסטין. בסיום חקירה מאומצת הוגש כתב אישום כנגד 3 מהסטודנטיות באמצעות פרקליטות מחוז צפון וחקירתה של הסטודנטית הנוספת עדין נמשכת. משטרת ישראל תמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור, ואלו המזדהים עם הטרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר.

11:40 | הרמטכ"ל נפגש היום לשיחה עם ראשי הרשויות בצפון. הרמטכ"ל אמר לראשי הרשויות שזהו מפגש משמעותי, וכי הוא רואה חשיבות רבה לקשר בין צה"ל למנהיגות המקומית. "קיבלנו החלטה קשה לפנות את התושבים בצפון, ואני מלא הערכה לאופן שבו אתם מפגינים חוסן ואורך רוח, ומאפשרים לנו להילחם. אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה. מזה שמונה שבועות לוחמי צה"ל ומפקדיו נלחמים בנחישות ומגנים על הבית. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון". הרמטכ"ל הודה לפורום על המפגש החשוב והמלמד, ועמד על כך שהשיח ימשיך להתקיים באופן שוטף כל הזמן"

00:00 | לאחר עוד יום דרמטי שהסתיים עם חזרתם של 11 חטופים – נערכת ישראל ליום החמישי של מבצע "דלתות שמיים", זאת לאחר ההסכמה על הפסקת האש שתימשך יומיים נוספים

קרא עוד: