היום ה-70: רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם, בן 23, מעין הנצי"ב, נפל הבוקר בדרום רצועת עזה

ישראל במלחמה | 15.12.23

עדכונים שוטפים

20:20 | דובר צה"ל: במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה״ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו ב״מרכז הצבי״ שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים: יותם חיים ז״ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז״ל, אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה גם למשפחת החטוף השלישי, שלבקשתה שמו לא ימסר כעת. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה״ל ומשטרת ישראל. צה״ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו התקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה״ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה״ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה

19:45 | תשתיות טרור, מפקדה צבאית, אתרים צבאיים ועמדה ממנה בוצע שיגור לשטח הארץ; צה"ל השלים תקיפה נוספת בשטח לבנון. בתגובה לשיגורים האחרונים, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדה ואתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון

16:20 | צה"ל השמיד עמדה צבאית של חיזבאללה אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ; מסוק קרב וכלי טיס של חיל האוויר בשילוב כוחות ארטילרים תקפו בשטח לבנון. לפני זמן קצר, מסוק קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בין המטרות שהושמדו, עמדת שיגור ועמדה צבאית אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח צפון הארץ מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בשטח צפון הארץ שחלקם יורטו על פי מדיניות. כמו כן, מוקדם יותר היום לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה משטח לבנון בטרם חצתה לשטח הארץ. בנוסף, רחפן שחצה משטח לבנון נפל סמוך למוצב צה"ל במרחב מנרה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

16:15 | אזעקה ביישוב שתולה

16:00 | צה"ל מפרסם את תוכנית "זמן יקר": מתחילת המלחמה ובמקביל ללחימה בגבול הצפון, כוחות צה״ל בסדיר ובמילואים מקיימים אימונים להעלאת הכשירות לתרחישים אפשריים נוספים בגבול הצפוני כחלק מתוכנית "זמן יקר". מטרתה של תכנית "זמן יקר" הינה לאמן את הכוחות הלוחמים במילואים במקביל למשימות ההגנה השונות בזמן חירום. התוכנית מהווה חלק משמעותי במוכנות הכוחות, בדגש על כוחות המילואים. במסגרת התוכנית הכוחות מבצעים אימונים ביום ובלילה, הכשרות להפעלת רק"ם, הסמכות על אמצעי לחימה שונים ומגוונים, אימונים בשטח בנוי ופתוח, מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודיים, על מנת לדמות באופן הטוב ביותר את השילוביות הרב-זרועית בלחימה, זאת לצד מימוש כל משימות ההגנה בגבול הצפוני. כמו כן, ביוזמה של פיקוד הצפון נבנתה קריית מאמנים הכוללת מאמני ירי, ניידת הפעלת אש ואימוני ירי עם כלל אמצעי הלחימה.

15:39 | עיריית קריית שמונה: סה"כ שוגרו 13 טילים במטח האחרון ששוגר בשעה 15:00. 5 נפלו בשטחים פתוחים, 8 טילים נוספים יורטו. אין נפגעים בגוף לא יידוע על נזקים לרכוש

15:18 | סביב השעה 15 נורה מטח רקטות למרחב רכס רמים וצפון העמק. חלק מהרקטות נפלו בקריית שמונה ובאזור מרגליות ואחרות יורטו. אין נפגעים בגוף.

15:05 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ ביקר היום במעלות תרשיחא, שם קיים מפגש עם פורום יישובי קו העימות יחד עם יו"ר הפורום משה דוידוביץ'. בנוסף, קיים השר מפגש עם פורום נשים מנהיגות מהצפון, יחד עם ח"כ לשעבר יעל רון בן משה וראש העיר ארקדי פומרנץ. בסיום אמר השר גנץ: "סיימתי פגישה עם פורום יישובי קו העימות בצפון – זו הזדמנות נוספת לחזק את התושבים שפונו מבתיהם, וראשי הרשויות ואנשיהם שעומדים כבר למעלה מחודשיים בקו האש, ומפגינים אומץ, סבלנות ואחריות מברזל. בשבוע האחרון שוחחתי עם שרי החוץ של בריטניה, צרפת, גרמניה וארה"ב, ועם מנהיגים נוספים בעולם, והזמנתי אותם לכאן לראות את המציאות. אמרתי להם שלצד העשייה הצבאית אנחנו צריכים גם מעשה מדיני. אמרתי זאת להם ואני אומר גם לאזרחי ישראל- אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת. אנחנו מוכנים לשיח מדיני אבל מוכנים גם למעשה צבאי כאן בצפון. אנחנו נממש את חובתנו כמדינה לספק חיים בטוחים לתושבי הצפון ולאפשר להם לחזור לבתיהם"

15:00 | אזעקות נשמעות ביישובים קריית שמונה, מרגליות, חניתה ומשגב עם – מספר יירוטים נצפו במרחב

14:58 | בשעה זו אזעקות ביישוב חניתה

14:10 | אזעקה נשמעת כעת ביישוב ערב אל עראמשה

12:50 | כלי טיס השמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה; כוחות צה"ל תקפו חמושים שפעלו סמוך למרחב יארון במהלך הבוקר. כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית. כמו כן, במהלך הבוקר כוחות צה"ל תקפו שני מחבלים חמושים שפעלו בשטח לבנון, סמוך למרחב יארון.

12:00 | הותר לפרסם: רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם, בן 23, מקיבוץ עין הנצי"ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל הבוקר בקרב בדרום רצועת עזה. הוא הניח אחריו הורים, אחים, אישה ותינוקת בת שלושה שבועות שנולדה במהלך המלחמה. הלווייתו תצא במוצ"ש, 21:00, מרחבת בית הכנסת בעין הנציב אל בית העלמין בקיבוץ

11:00 | הלב נשבר: ביום הולדתה ה-28 הובאה הבוקר עדן זכריה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון

00:00 | אמש: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון.

קרא עוד: