היום ה-72: שר הביטחון במטולה: "אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה, אנחנו נעלה חמש. אם יגררו אותנו הם ישלמו מחירים כבדים"

ישראל במלחמה | 17.12.23

עדכונים שוטפים

21:20 | דיווח על תקיפה בדמשק

17:15 | אלוף, רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף מתייחס לקיום הבחירות לרשויות המקומיות: "נכון לכתיבת מכתב זה, מדיניות ההתגוננות מאפשרת פעילות מלאה בכל חלקי הארץ ("מדרג ירוק"), פרט ליישובים בעוטף עזה וביישובי קו העימות בצפון. מבחינה ביטחונית, נכון להיום ניתן ואף חשוב לקיים את הבחירות במועדן על מנת להקרין לאזרחים חוסן, שגרת חירום מאפשרת יציבות להמשך. מדיניות ההתגוננות עשויה להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה, הערכות המצב העיתיות וניתוח תרחישי האיום.

16:00 | ניתן לפרסם: שר הביטחון גלנט קיים אתמול הערכת מצב בגזרת מטולה, יחד עם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, מפקד עוצבת "חירם" אלוף משנה אבי מרצאינו ומפקדי הגדודים בגזרה. בהמשך, שר הביטחון שוחח עם לוחמי המילואים המוצבים בגזרה, וקיים הערכת מצב אזרחית עם ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות של היישוב. לאחר מכן אמר השר: "אנחנו מרכזים היום את המאמץ שלנו לגזרת הדרום. אנחנו נכריע את ארגון חמאס, נביא לכך ששלטון החמאס והיכולת הצבאית שלו לא יתקיימו בעזה. זה חשוב לדרום וזה משפיע גם על מה שקורה פה. כי כולם מבינים שאפשר לעשות פה 'גזור, הדבק', ומה שאנחנו עשים בעזה אפשר לעשות גם בביירות. כמו שאתה נלחם עם אוגדה בתוך עזה אתה יכול להניע אותה גם בצפון, אם נדרש לעניין הזה. המשימה שלכם עכשיו היא משימה הגנתית, וזו הגנה לא פשוטה, אתם גובים מחיר כל הזמן, אבל המצב הזה לא יכול להישמר".

"אנחנו נחזיר את הישובים אל מקומם, ואנחנו נעשה את זה או דרך תהליך הסכמי, או בפעולה כוחנית, עם כל המשמעויות שלה. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו לא נחזיק את זה לאורך תקופה ארוכה מידי. כמו שאני רואה לאחרונה, אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. וזה יהיה מוטל עליכם. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט. אם יגררו אותנו לאירוע אלים, בוודאי למלחמה – הם ישלמו מחירים מאוד כבדים. לא אנחנו פתחנו את המלחמה המוגבלת הזו בצפון. אנחנו נדע איך לחבר את ההישגים שלכם, לידי הישג אחר".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

15:20 | אזעקה נשמעת כעת ביישוב מרגליות

14:45 | נ"ט נורו לעבר היישוב דוב"ב ופגע במגרש משחקים. לא היו נפגעים

14:30 | דובר צה"ל: "צה"ל השלים תקיפה של שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה; כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון. מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה. מוקדם יותר היום, זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, טנק של צה"ל תקף את מקור הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ראש הנקרה

12:00 | פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שלושה נאשמים תושבי עראמשה ומעלות תרשיחא, בגין גניבת 3 טילי לאו וארגז תחמושת של מאג מכוח צה"ל שפעל בסמוך לגבול לבנון. כן ביקשה הפרקליטות לעצור את השלושה עד תום ההליכים המשפטיים. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה, הנאשמים עמיר עלי (47) ויסאם עלי (24) שעבדו במפעל בצפון, וידאו כי החיילים אינם משגיחים על המקום בו הונחו אמצעי הלחימה. הם גנבו שני טילי "לאו", ולאחר מספר ימים ארגז תחמושת של מקלע "מאג", ובהמשך "טיל לאו" נוסף. השניים נפגשו בביתו של אחיו של עמיר, הנאשם השלישי אמג'ד עלי, ותכננו את מכירת הטילים וחלוקת התמורה ביניהם. בהמשך, הנאשם אמג'ד נשא והוביל את שלושת הטילים בין מספר מקומות מסתור שונים בכפר עראשמה ומחוץ לכפר, והחזיקם במקומות המסתור.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנותם של הנאשמים. "טילי לאו מהווים כלי נשק חריג ביותר, בעל פוטנציאל לגרימת נזק קטלני והרסני, אשר מיועד לפגיעה בטנקים, כלי רכב משוריינים ומבני-בטון. עוצמת כלי הנשק, מידת קטלניותם, והעובדה שמדובר בגניבה של שלושה כלי נשק שכאלה – מלמדים על מסוכנות גבוהה ביותר. העובדה שהטילים נגנבו מכוח צה"ל שפעל בעיצומה של מלחמה – מעצימה את חומרת המעשים ואת המסוכנות הנשקפת מהנאשמים". שניים מהטילים הוחזרו ע"י הנאשם אמג'ד לרשויות, אולם השלישי עודנו מצוי בידי גורמים בלתי מורשים. לנאשמים ויסאם ועמיר יוחסו עבירות בנשק, גניבת נשק וגניבה ולנאשם אמג'ד יוחסו עבירות בנשק.

09:50 | מועצה אזורית הגליל העליון: בדקות האחרונות בוצע ירי נ"ט לעבר קיבוץ סאסא. דווחה פגיעה במבנה ציבור. אין נפגעים בגוף.

00:00 | שבת קשה בצפון ובדרום. צה"ל התיר לפרסם אתמול את שמם של רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל מרמת ישי, לוחם בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה. בן 24 בנופלו ורס"ב (מיל') יחזקאל עזריה (53) מפ"ת שנפל בצפון בתקרית נפילת כלי הטיס במרגליות. ראש הממשלה במסיבת עיתונאים: "ברור שכשנסיים את חיסול החמאס – לא נוכל להשאיר את גבול הצפון כמו שהוא. אנחנו לא יכולים לסיים את המלחמה כך. אמרנו לאמריקאים: זה חייב להיפתר בדרך מדינית או צבאית, ונפתור את זה"

קרא עוד: