היום ה-75: שני חיילי צה"ל במילואים נפצעו בינוני וקל מירי לעבר מוצב במלכיה

ישראל במלחמה | 20.12.23

עדכונים שוטפים

22:25 | דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב רמת הגולן, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי וכן עמדה צבאית של צבא סוריה. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת משטח לבנון לאורך הגבול במרחב מטולה. הכוח ירה לעברם, זוהו פגיעות.

19:20 | אזעקות ביישובים עין קינייא ומסעדה – נבדק ירי מכיוון סוריה

18:35 | הרמטכ"ל בצפון: "מצורפים דבריו המלאים: ״אנחנו לא חוזרים למה שהיה קודם. זאת אומרת זה לדחוק עוד, זה לקבע את זה ולהחזיר פה את התושבים, נטועה וכל קו הגבול, למצב אחר שהוא הרבה יותר בטוח. אנחנו התפקיד שלנו כלובשי מדים זה להכין את האופציה הראשונה, להיות מוכנים לה בצורה מאוד טובה, ללחימה. ואיך שלא יהיה בשנה הקרובה תהיה הרבה עשייה. תשמעו, אני תמיד האמנתי במערך המילואים, אני אומר, לראות פה את הרצינות ככה בשטח זה מאוד מאוד מרשים, יש על מי לסמוך. תמשיכו ככה, טוב וחזק. מאמץ מאוד גדול גם, תגידו את זה גם לכל החיילים, טוב טוב לטפל באנשי המילואים, סטודנטים, שכירים, עצמאיים והמדינה תשים כאן משאבים, אנחנו עובדים על חזק מאוד. אנשים באים אני יודע, קודם כל בשביל המשימה והשליחות וזה מאוד מורגש וזה הכי חשוב ואנחנו נדאג גם שהמדינה מחזירה כמו שצריך כי אנשים באמת עושים כאן הקרבה שהיא ראויה מאוד להערכה. טוב לראותכם".

18:12 | צה"ל השלים שורת תקיפות של מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות שיגור, מפקדה מבצעית ומחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, צה"ל ביצע משעות הבוקר ירי ארטילרי וירי טנקים במספר מוקדים בשטח לבנון להסרת איום ותקף תשתית טרור נוספת של חיזבאללה. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב גורן ומרחב מנרה. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון, זוהו שני שיגורי טילי קרקע אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר שלא נפגע והמשיך במשימתו לצד מספר שיגורים נוספים לעבר שטח ישראל, שוגר מיירט במהלך האירוע. צה"ל תקף בארטילריה בשטח לבנון.

17:27 | עיריית מעלות: מהמידע שהתקבל עד כה, האזעקה שנשמעה בעיר היא כתוצאה של יירוט שהופעל ע"י כיפת ברזל, לעבר כלי טיס שנחשד כעוין במרחב

17:00 | אזעקות ביישובים אבן מנחם ושומרה

16:56 | בשעה זו: אזעקות ביישובים אבירים, מעונה, כפר ורדים, מעלות תרחישא ומעיליא

15:30 | נ"ט נורה לעבר מנרה, צה"ל משיב אש

09:34 | דובר צה"ל: תשתיות טרור ואתרים צבאיים; מטוסי קרב השלימו תקיפה בשטח לבנון
לפני זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.
בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון

00:00 | סמוך לחצות התיר דובר צה"ל לפרסם כי שני חיילי מילואים נפצעו בינוני וקל מירי לעבר מוצב צה"ל במרחב מלכיה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. במקביל, צה"ל תקף בעקבות ירי ליפתח

קרא עוד: