היום ה-81: לוחם נפצע קשה ו-8 נוספים בינוני וקל בשומרה בצפון ירי נ"ט

ישראל במלחמה | 26.12.23

עדכונים שוטפים

21:47 | מצבו של חייל צה"ל קשה ולא יציב: מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכנו הערב כי למרכז הגיעו במהלך היום 13 פצועים מאירוע שהיה במרחב שומרה (שישה מתוכם הגיעו בערב), רובם נפגעו מרסיסים ו/או פגיעות הדף. אחד הפצועים, בן 38, הוכנס לחדר הלם במצב קשה, שם הורדם והונשם. בהמשך הוכנס לניתוח, שבסיומו הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר קשה ולא יציב. בנוסף התקבל גבר בן 85, במצב בינוני, שעבר אף הוא ניתוח, אשר בסיומו הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית.חמישה פצועים, שמצבם מוגדר קל, הועברו לאישפוז במחלקה כירורגית.לקראת ערב הגיעו למרכז הרפואי שישה פצועים נוספים, כולם במצב קל, שעוברים בדיקות במלר"ד.

17:12 | יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ביקר היום יחד עם ח"כ אלון שוסטר במועצה האזורית עמק הירדן, הקולטת בימים אלה מאות מפונים מהצפון. בהמשך הגיעו לסיור על גבול ירדן שם קיבלו סקירה על הגנת קו הגבול הן בהיבט האזרחי והן בהיבט הצבאי. השר בני גנץ: "המחויבות שלנו כמדינה היא לאפשר לכל התושבים לחזור לביתם בביטחון מלא, בדרום ובצפון. כדי לאפשר את החזרה לצפון בבוא העת, נוודא שמנהלת תקומה או גוף אחר ינהלו את התהליך מול הרשויות והתושבים. אנחנו פועלים להרחקת חיזבאללה מהגבול, ונחזק את ההגנה בכל גבולותינו – גם בצפון, גם בדרום וגם בבקעת הירדן. מדינת ישראל לא תחזור למציאות של ה-6.10".

ח"כ אלון שוסטר: "אנחנו נמצאים כאן מעל גאון הירדן, אזור חקלאי נפלא שמאותת לנו ולממשלת ישראל, בדגש על האוצר, שאסור לאבד את החקלאות הישראלית, שהייתה על סף תהום וחטפה מכה אדירה במלחמה הנוכחית. אנחנו מוכרחים לתמוך, לחוקק את החוקים המתאימים, ולהיות עם הלב במקומות הראויים בקצוות הארץ, ובמרחבים הקדמיים של מדינת ישראל".

17:05 | המרכז הרפואי "לגליל" בנהריה: "למרכז הרפואי לגליל הובאו שבעה פצועים ממרחב שומרה, הסובלים מפגיעות רסיסים ו/או פגיעות הדף. שניים מהם, אחד במצב קשה והשני בינוני, הוכנסו לחדר הלם, ולאחר ייצוב מצבם הועברו לחדר ניתוח. שאר הפצועים, שמצבם קל עד בינוני, מקבלים טיפול במחלקה לרפואה דחופה"

16:58 | לוחם נפצע קשה ו-8 נוספים בינוני וקל בשומרה בצפון ירי נ"ט. צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון; הותקף מבנה אליו ברח המחבל אשר שיגר טיל נ"ט לעבר הכנסייה במרחב שומרה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, תצפיתניות צה"ל זיהו מבנה אליו ברח המחבל ששיגר את טיל הנ"ט לעבר כנסייה במרחב שומרה מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל תקפו את המבנה. כתוצאה מהירי לעבר מרחב שומרה נפצעו מספר לוחמי צה"ל שהגיעו לפינוי אזרח שנפצע קודם לכן בנקודה, אחד הלוחמים נפצע באורח קשה ושמונה לוחמים באורחים בינוני וקל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב דובב אשר בוצע מסמוך למסגד שממוקם בלב הכפר יארון שבדרום לבנון. בתקיפה זו ארגון הטרור חיזבאללה מוכיח שוב את ניצולו הציני של אזרחי דרום לבנון והאתרים הקדושים. בנוסף, בשעות האחרונות מספר שיגורים לעבר מרחב יפתח והר דב. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה מקורות הירי.

16:20 | בדקות האחרונות התפוצץ בשטח פתוח ברכס רמים רחפן נפץ שחדר מלבנון, אין נפגעים. במקביל נורו כמה רקטות לאזור והתפוצצו בשטחים פתוחים

13:12 | יום לאחר חיסול הבכיר האיראני שר הביטחון נאם במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון ורמז כי ישראל תקפה באיראן: "אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר – כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד…ללא עמידה במטרות המלחמה אנחנו נמצא במצב שהבעיה לא תהיה מי גר סביב עזה או מי נמצא וגר בצפון, הבעיה תהיה שאנשים לא ירצו לחיות במקום בו אנחנו לא יודעים להגן עליהם"

13:10 | עיריית כפ"ס פרסמה הודעה על נפילתו של סמ"ר דניאל נחמני: "דניאל, בנם של יוסף ומיה, בוגר חטיבת בר לב ותיכון רבין בעיר היה אהוב, חייכן ובעל ערכים של אהבת המולדת. הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בעיר, ואנו קוראים לתושבות ותושבי העיר להגיע וללוות בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל.
במהלך הלווייתו יישמעו מטחי כבוד לזכרו. ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "העיר כפר סבא כולה מרכינה ראש ומחבקת את המשפחה השכולה בשעתה הקשה, ותמשיך ללוותה ולתמוך בבני המשפחה. דניאל היה מלח הארץ, לוחם אמיץ ואהוב, והידיעה על נפילתו קשה וכואבת. יהי זכרו ברוך".

13:00 | דיווח: אזרח נפצע בינוני מירי נ"ט בכנסייה ביישוב שומרה בגליל המערבי

12:05 | הותר לפרסם: סמ"ר דניאל נחמני, בן 21, מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת 'ברק' (188), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ ב-22.12.2023. מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה נמסר: "דניאל נחמני ז"ל, בן 21 תושב כפר סבא שאושפז בטיפול נמרץ כללי ברמב"ם עם פגיעת ראש קשה מאוד נפטר לצערנו. נחמני ז"ל פונה חסר הכרה מאירוע ירי בצפון ונפטר אתמול בבוקר. משפחתו וחבריו היו לידו כל העת ונפרדו ממנו".

12:00 | לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה. לוחמי צה"ל תקפו מטרות בלבנון. בשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, טנק ירה לעבר מטרה על מנת להסיר איום שנשקף מלבנון. כמו כן, מוקדם יותר הבוקר, שוגר טיל קרקע אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

00:00 | עיריית קריית שמונה: לאור הערכת מצב הוחלט כי הכניסות לקריית שמונה מכיוון צפון לדרום (לכיוון מטולה וקיבוץ הגושרים) יהיו חסומות ליציאת וכניסת כלי רכב גם ביום שלישי 26.12.23 החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד קבלת הודעה אחרת. לא תהיה אפשרות לעלות לכיוון בית העלמין בקריית שמונה. בנוסף ייסגרו השערים של היישובים הבאים לכניסת אזרחים: שניר, דן, דפנה, מעיין ברוך, כפר יובל, שאר יישוב, כפר גלעדי, הגושרים, כפר גלעדי ומטולה. בית הילל – דרך שער אחורי, משגב עם, מרגליות, מנרה, יפתח, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, אביבים, יראון, ברעם ודובב. כל השאר פתוחים. בעיריית קריית שמונה מבקשים שלא להגיע למקומות הנ"ל.

קרא עוד: