היום ה-89: דריכות שיא בצפון בעקבות חיסולו של אל-ערורי בביירות

ישראל במלחמה | 03.01.24

עדכונים שוטפים

23:34 | תקיפת חוליית מחבלים, תשתית צבאית ואמצעי תצפית; צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה במרחב הכפר יארון. בנוסף, צה"ל תקף אמצעי תצפית ותשתית צבאית בה שהו פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב גורן.

20:00 | הרמטכ"ל בפיקוד צפון: "אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון בהתרשמות שלי, אני מבקר פה הרבה. אני חושב שהמוכנות היא בשיאה. יש בקיאות רבה מאוד, יש יכולת טובה ויש רוח גבוהה. אנחנו במוכנות טובה מאוד בכל הגזרות ואנחנו כרגע מתמקדים בלחימה בחמאס. המלחמה הזו התחילה בנקודה קשה. אני חושב שדיברנו על זה פעם קודמת במפגש, לא נאריך על זה עכשיו. אבל היא גם מייצרת בנסיבות המאוד קשות האלה איזשהי הזדמנות לשנות את המצב בצורה מאוד משמעותית. גם בדרום, גם בצפון, גם בכלל ביציבה האזורית. קודם כל אנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו הולכים לשנות את ההגנה בשגרה, אנחנו הולכים להחזיק לפחות בשנה הקרובה הרבה יותר סד״כ בגבולות, ונגיע למשהו שהוא הרבה יותר חזק. כי האירוע הזה, כמה שהוא קשה, ונדבר עוד הרבה, הוא לא יכול לחזור על עצמו, זה בטוח. ואנחנו צריכים לתת מענה מאוד מאוד חזק בעניין הזה. אני אומר לכם, בהחלטות שלנו, אני יודע שיש פה כוח מאומן, מתודרך, נכון, רוח. ואנחנו עם זה הולכים, זה הבhטחון שלנו, אין לנו שום דבר יותר חזק מזה. זה הכי הרבה".

19:55 | נסראללה בנאומו: "אם ישראל תפתח במלחמה עם לבנון – הלחימה שלנו תהיה ללא גבולות וכללים. מי שחושב על מלחמה איתנו – יתחרט, היא תעלה ביוקר"

19:15 | דובר צה"ל: תשתיות טרור, מבנה צבאי וחוליית מחבלים; צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנוןמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב לבונה בשטח לבנון, ביניהן תשתיות טרור ומבנה צבאי. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון.כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל בשעות האחרונות, אין נפגעים.כוחות צה"ל תוקפים בארטליריה את מרחבי מקורות הירי.

18:00 | בשעה הקרובה יחל נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה בביירות, צפוי להתייחס לחיסולו של אל-ערורי אתמול

17:30 | אזעקות בשעה זו ביישובי קו העימות: בצת, חניתה, מצובה, ראש הנקרה, שלומי

16:36 | אזעקה בשעה זו ביישוב דוב"ב לאחר תקיפה של צה"ל בדרום לבנון

16:10 | ראש העדה הדרוזית השייח' מופק טריף בהלווית סמ"ר סופיאן דגש ז"ל: "אין קשה יותר מלעמוד מעל ארון צעיר שמלאו לו בקושי שני עשורים, ולהספידו לאחר שהקריב את חייו וחירף את נפשו במלחמה המתחוללת מזה שלושה חודשים. הפצע שנפער לא יגליד, העולם התהפך ברגע אחד, והפך את המשפחה שלא היה מאושר וגאה ממנה, למשפחה שכולה, שבורה, כואבת, עצובה. הלוחם האמיץ סופיאן התעקש לשרת ביחידה קרבית בכדי לתרום בצורה המשמעותית ביותר, על אף שהייתה לו אפשרות לשרת ביחידות אחרות, העדיף את הנתניה, התרומה והסיוע לאחר, על פני שירות עורפי, זה החינוך שינק בבית הוריו, שגידלו וחינכו את סופיאן על אהבת האדם והמולדת, וכך הוא נפל, למען הצלת חיי אדם ולמען הגנה על המדינה. ואני תוהה כאן מעל ארונו הטרי של סופיאן, אם השותפות כה חזקה וכה איתנה בשדה הקרב עד כדי חירוף נפש, מדוע ששותפות זו לו תהיה בחיים עצמם, מדוע שהברית שנחרטה בדם הנופלים, לא תהיה ברית בין שווים בחיים. מדוע שצעירי העיר מג'אר, לא יזכו לאיכות חיים לה זוכים תושבי מגדל ונהלל וייתר תושבי הסביבה, הרי אחים אנחנו, לא רק בשכול, אלא בעיקר בחיים. העדה הדרוזית הינה חלק בלתי נפקד ממדינת ישראל עוד מימי תקומתה ואף לפני כן, אבותינו וסבותינו נטלו חלק בבניין הארץ, וכיום מיטב בנינו ממשיכם לעשות זאת, גם במחיר הכבד מכל: חירוף הנפש".

15:30 | צה"ל תקף חולייה ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי

13:33 | דיווח ראשוני: ירי נ"ט בוצע לעבר היישוב דוב"ב, נזק נגרם ללולים

12:00 | בשעה 15:00 יובא למנוחות סופיאן דגש בכפר מרר, הוא נפל אתמול בקרבות ברצועת עזה. סבו תקף היום את הממשלה בנושא חוק הלאום: ""הממשלה של סמוטריץ', בן גביר ובראשם נתניהו אשמה במחדל – שילך. אם חוק הלאום לא יבוטל אין לנו סיבה להתגייס" (לראיון המלא)

00:00 | בצפון עלתה הכוננות והדריכות בעקבות החיסול אתמול של בכיר חמאס אל ערורי בביירות. מיד לאחר החיסול קיימו רשויות בגליל ובעמקים הערכות מצב. בקריית שמונה נקראו התושבים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים, לגלות עירנות ולעקוב אחר הדיווחים וההנחיות

קרא עוד: