היום ה-91: שר הביטחון בפיקוד הצפון: "מעדיפים דרך המדינית על פני הצבאית, אך מתקרבים לנקודה ששעון החול יתהפך"

ישראל במלחמה | 05.01.24

עדכונים שוטפים

20:55 | מטוס קרב של חיל האוויר תקף מוקדם יותר היום מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף משעות הבוקר בירי טנקים ובירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים מוקדם יותר היום משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף את מקורות הירי.

20:35 | דיווח ראשוני על ירי נ"ט לעבר מטולה

19:21 | סיכום האזעקה בקריית שמונה ויישובי הגליל העליון: בשעה 18:33 הופעלה אזעקת צבע אדום בקריית שמונה ובמספר יישובים בגליל. בוצעו 4 יירוטים ו-4 טילים נוספים נפלו בשטחים פתוחים. בשלב זה לא דווח על נפגעים וגם לא על נזק. צוותים של הרשות, היקל"ר וכיתת הכוננות שלנו ממשיכים לבצע סריקות ברחובות העיר קריית שמונה כדי לוודא שאין אירועים חריגים. ההנחיות לתושבי העיר שנשארו בקריית שמונה – להמשיך ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים. צה"ל משיב אש ותוקף כרגע את מקורות הירי.

19:00 | שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "מעדיפים את הדרך המדינית על פני הצבאית, אך מתקרבים לנקודה שבה שעון החול יתהפך". שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה. שר הביטחון גלנט אמר בסיום הערכת המצב: "כוחות צה"ל מבצעים עבודה טובה מאוד, פועלים כנגד חיזבאללה, מכים אותו – גם את ארגון החיזבאללה, גם את הארגונים הפלסטינים שמנסים לפגע מלבנון. ההישגים מרשימים מאוד. הם הולכים ודוחקים את חיזבאללה מגזרת הגבול. יש לארגון הטרור הזה למעלה מ-150 הרוגים, והפעולה נמשכת. אנחנו נמשיך ונעצים את הפעולה לכל רוחב הגזרה, ככל שיידרש. יש לנו מטרה ברורה אחת –להחזיר בבטחה את תושבי הצפון אל בתיהם. לעניין הזה יש שתי חלופות: האחת, חלופה מדינית, אנחנו עובדים עליה במלוא הכוח. אתמול פגשתי את השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין. ובקרוב ניפגש עם מזכיר המדינה, אתנוני בלינקן, על מנת לדון באפשרויות האלה, ולראות האם ניתן להגיע להבנות שיאפשרו להחזיר את תושבי הצפון בבטחה אל בתיהם. במקביל, בחנתי כאן את התוכניות של המטה הכללי, של פיקוד הצפון לאפשרות שניאלץ לעשות את הפעולה הזו לאחר נקיטה בכוח ופעולה מלחמתית באזור הצפון, על מנת לאפשר את חזרתם של תושבי הצפון אל בתיהם. אני רוצה לומר בצורה ברורה – אנחנו מעדיפים את הדרך של הסדר מדיני שנעשה בהסכמה. אבל אנחנו קרובים לנקודה שבה שעון החול יתהפך".

18:36 | בפעם השנייה תוך שעה אזעקות נשמעו קריית שמונה, ע'ג'ר, כפר יובל, מעיין ברוך, כפר גלעדי, תל חי

17:37 | השקט הופר: אזעקות נשמעות בקריית שמונה, תל חי וכפר גלעדי, 2 רקטות יורטו אחת נפלה בשטח פתוח

15:00 | החל נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

11:35 | לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה באזור עייתא א-שעב ומג׳דל זון שבשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו שורת תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, לצד עמדה ואתר צבאי בהם פעלו מחבלי הארגון.

00:00 | דובר צה"ל עדכן אתמול כי מספר החטופים עומד על 136 לאחר ש-3 משפחות קיבלו בשורה שיקיריהם עברו מסטטוס נעדרים לחטופים. דובר צה"ל נקט הערב גם בשמם של החטופים אורון שאול, הדר גולדין, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו

קרא עוד: