היום ה-94 למלחמה: דריכות שיא בצפון לאחר חיסולים בלבנון וסוריה

ישראל במלחמה | 08.01.24

עדכונים שוטפים

21:15 | כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שפעלה בשטח לבנון וניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח הארץ. בנוסף, הכוחות תקפו תשתית טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ומרחבים נוספים בשטח לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

19:45 | צה"ל חיסל בסוריה את האחראי לשיגורי הרקטות של ארגון הטרור חמאס מסוריה לשטח ישראל. צה"ל חיסל היום (ב') בבית ג'ן בסוריה את חסן עכאשה, שהיה אחראי מרכזי לשיגורי הרקטות של ארגון הטרור חמאס משטח סוריה לעבר עורף מדינת ישראל בשבועות האחרונים. מתחילת המלחמה חסן הכווין חוליות טרור של חמאס אשר ביצעו ירי רקטי מסוריה לעבר שטחי מדינת ישראל. לא נאפשר טרור משטח סוריה והיא אחראית לכל פעולה היוצאת משטחה. נמשיך לפעול כנגד כל איום.

15:25 | לפני זמן קצר, מטוס קרב של חיל האוויר השלים תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמד מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין מוקדם יותר היום במרחב עמק החולה וקריית שמונה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב כפר בלום בעקבות היירוט. כמו כן, לפני זמן קצר הופעלה התרעה נוספת על חדירת כלי טיס עוין במרחב אביבים ויפתח, האירוע הסתיים. מוקדם יותר היום שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. כתוצאה מהשיגור, נפצע חייל צה"ל באורח קל. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

15:20 | אזעקה בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים יפתח, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, דישון

15:00 | ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת ביקרו היום בחטיבת "חירם" 769 המבצעת קרב הגנה בגבול הצפון. ראש הממשלה נתניהו ללוחמים: "בחרתי להגיע לקרית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ"ט. אני מאוד מאוד מעריך את השירות שאתם עושים כאן, אתם וחבריכם, כדי להגן על גבולנו הצפוני וגם כדי לשלוח מסר לחיזבאללה. חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו "קורי עכביש", פתאום הוא רואה, איזה "עכביש". הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם – זו המדיניות שלי. אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולאפשר למשפחות שלכם, כי רבים מכם בני המקום, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נתנו לו דוגמה מה קורה לחברים שלו בדרום, זה מה שיקרה פה בצפון. אנחנו נעשה הכל להחזיר את הביטחון".

14:36 | אזעקות על חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים: אביבים, ברעם, דלתון, דישון, עלמה, ריחנייה, כרם בן זימרה, מלכיה, רמות נפתלי, יפתח, יראון, ג'ש

13:50 | אזעקה ביישוב כפר בלום

13:45 | בשעה זו התרעה על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה, כפר יובל, בית הלל, מרגליות, מטולה, משגב עם, מנרה, מעיין ברוך ויישובי קו העימות.

13:15 | דיווח על חיסול לבנון: הבכיר שחוסל הוא ג'וואד טוויל מפקד בכיר בכוח רדואן

11:27 | צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, לפני זמן קצר שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר העיר קריית שמונה. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו מרחבים בשטח לבנון

10:19 | נ"ט פגע במרכז קריית שמונה, אין נפגעים נזק נגרם לתשתיות ולרכב שחנה באזור הפגיעה

07:30 | דובר צה"ל: במהלך הלילה צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין, וכן משגר רקטי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב. במהלך היממה החולפת כלי טיס מאוייש מרחוק של חיל האוויר תקף משגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל ומסוק קרב תקף מרחב ממנו שיגרו טיל נ"ט לישראל.

אתמול | הרמטכ"ל בסיור באיו"ש התייחס ללחימה בצפון ואמר: "יש לנו אחריות, חובה, להחזיר את תושבי הצפון בביטחון, לא מתוך כורח, בביטחון לבתים, זה יגיע או על ידי זה שהלחץ שאנחנו מפעילים עכשיו הולך ועולה ויעשה את העבודה ונייצר מציאות אחרת לגמרי, או שנגיע לעוד מלחמה. נעשה אותה, נעשה אותה בהצטיינות, למרות שאנחנו אחרי לחימה ארוכה כבר". עוד התיר אתמול דובר צה"ל לפרסם כי נזק לבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר במירון כתוצאה ממתקפת הטילים של חיזבאללה.

קרא עוד: