היום ה-99 למלחמה: על רקע השיח סביב החזרת תושבים לבתיהם צפון – תוקף שטרן: "נצא למאבק בלתי מתפשר"

ישראל במלחמה | 13.01.24

עדכונים שוטפים:

20:00 | בעקבות הפרסומים שהיו בסופ"ש האחרון בכלי התקשורת השונים בנוגע לשינוי במדיניות הפינוי ובעקבות פניות רבות של תושבים בנושא, הודיע הערב ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן כי "כל זמן שלא יהיה שינוי במצב הביטחוני בצפון וכל עוד האיום הביטחוני לא יוסר, תושבי קריית שמונה לא יחזרו לעיר, לא מחר, לא ב-29.2 וגם לא בעוד חודשיים. יש לנו סבלנות. הפעם אנחנו דורשים הכרעה ולא כניעה! אם צריך לצאת לרחובות נעשה את זה גם. התפננו מהעיר כדי לחזור למציאות אחרת ולא למצב שהיה ערב הפינוי. שאף אחד לא ינסה אותנו. נצא למאבק בלתי מתפשר אם חלילה ינסו להחזיר אותנו מבלי שהאיום הביטחוני יוסר. הפעם הבטחות לא יעזרו ולא ניתן לאויבינו לנהל את האירוע ולסמוך על מילה שלהם. כבר ראינו מה שווה מילה של טרוריסטים. לא נסכים שמה שקרה ב-7.10 בדרום, יקרה חלילה גם בצפון ועל זה אנחנו ניאבק עד הסוף. דין חיזבאללה כדין חמאס".

19:35 | הרמטכ"ל במסע"ת: חיזבאללה בחר לשמש כ-"מגן חמאס" בשליחות איראן, ואנחנו גובים ממנו על כך מחיר הולך וגדל. מי שמתנה הפסקת החיכוך בצפון בהפסקת הלחימה ברצועת עזה, ישלם מחירים הולכים וגוברים. כך היה, כך יהיה גם קדימה. המציאות הביטחונית בצפון מתעצבת כבר בימים אלו. אנחנו מרחיקים את מחבלי רד'ואן מהגבול ופוגעים ביכולות חיזבאללה אותן בנה במשך שנים. פועלים בחופש פעולה במרחב האווירי של לבנון ותוקפים כל איום שאנחנו מזהים. אזור דרום לבנון הוא אזור לחימה, והוא יישאר כזה, כל עוד חיזבאללה פועל ממנו. חיזבאללה עלול להפוך את כל מדינת לבנון לאזור לחימה, יהיה לכך מחיר כבד.
אנחנו ערוכים למלחמה גם היום, ומשפרים יכולותינו כל העת. אנחנו מחויבים לשינוי המצב הביטחוני, באופן כזה שיאפשר חזרה של התושבים בביטחון מוחלט לבתיהם – בצפון ובדרום.

16:10 | מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו מספר תשתיות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה אשר מוקמו במרחבים מיס אל ג'בל וכפר ירין. במהלך היום הותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, שנפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי

15:30 | דיווח על ירי נ"ט לעבר משגב עם

10:35 | דובר צה"ל: צה"ל תקף אמש שתי חוליות מחבלים בשטח לבנון. מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים במרחב מרווחין שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות מיוחדים וכוחות ארטילריה של צה"ל ירו לעבר חוליית נ"ט במרחב יארון.

אתמול | היום השקט ביותר מאז תחילת המלחמה, אזעקה אחת הופעלה בחניתה, מספר טילי נ"ט שוגרו לעבר הגליל העליון. צה"ל תקף בדרום לבנון מספר תשתיות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה.

קרא עוד: