"היינו בטוחים שהם יתקשרו כשהם יגיעו למקום בטוח, אבל לא היה מקום בטוח"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 17.10.23

בחייהם ובמותם: 11 ימים לאחר מסיבת הדמים בסמוך לקיבוץ רעים קיבלה משפחת חיאל, מאחוזת ברק, את הבשורה הקשה על מותם של שני האחים גידי (24) ונועה (27). הם הוגדרו נעדרים עד תחילת השבוע אז התבשרו ההורים אביאלה ושגיא על מותם. דודתם, צביה חיאל שוחחה עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "גידי נועה היו זוג אחים שיצא למסיבה של שלום ואהבה, מסיבה של אור. הם רצו לחגוג ונרצחו בדרך האכזרית ביותר שאפשר לתאר. במשך שמונה ימים עד שהגיעה אלינו הבשורה הנוראה על נועה ואחר כך על גידי ניסינו בכל דרך אפשרית להבין מה קרה להם. ניסינו דרך עדויות של חברים שהיו בשטח ואנשים שראו או שמעו משהו – כי הם שני אנשים מאוד מוכרים ויש להם המון חברים. חיפשנו עדויות עד הרגע האחרון ואנחנו עד עכשיו לא יודעים להגיד מה בדיוק קרה בדיוק. ממה ששמענו הם הצליחו לברוח דיי מהר כשהם הבינו מה קורה ובמהלך הבריחה גידי התקשר לאלינה בת הזוג שלו ואמר לה שיש מלא פיצוצים ויריות מסביב. הוא אמר לה שהם מנסים לברוח ושהוא יתקשר שהוא יהיה במקום בטוח אבל לא היה מקום בטוח".

הטבח במסיבה גבה את חייהם של שבעה צעירים באחוזת ברק: "אנחנו יודעים שהם נסעו ביחד ברכב עם שלו בר שהלווייתו תתקיים היום, הייתה איתם חברה נוספת שאנחנו לא יודים מה עלה בגורלה. זאת מכה גדולה מאוד ואבל כבד ואין מילים להגיד ולתאר את התופת הזאת".

"מהרגע הראשון היינו בטוחים שעוד רגע הם מתקשרים ושהם הצליחו לברוח מהתופת והיה לנו שבר גדול כשהבנו שזה לא יקרה ככל שהשבוע התקדם. היו רגעים שהתחלנו לדבר מה יקרה אם הם חטופים ואיך נתמודד עם זה, איך נשקם אותם אחרי השחרור. הבטחנו כל כך הרבה דברים בשבוע הזה וביום ראשון קיבלנו את הבשורה הקשה. אני לא יכולה להגיד שיש הקלה שהם לא חטופים ושהייתה הקלה אם כן כי המצב הוא זוועה בכל סיטואציה. ההורים, אביאלה ושגיא גידלו שני ילדים למופת, הם שבורים מאוד, שבורים לרסיסים, האחים ואלינה, בת הזוג של גידי, שהייתה אמורה להיות במסיבה וברגע האחרון לא נסעה, כולם שבורים אבל נדביק את השברים כל יום, דקה דקה, זאת המשימה שלנו כרגע ונקום מזה. כי זה מה שהם היו רוצים. הם יובאו למנוחות אחד ליד השני בהלוויה שתכבד את הדרך שלהם ואת דרכם שתמשיך להפיץ את האור, האהבה והשלום שהם הפיצו בחיים שלהם".

גם במועצה הספידו את האחים ומשם נמסר: "ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, תושביה ועובדיה, המומים וכואבים את אובדן יקירינו נועה וגידי חיאל שנרצחו על ידי בני עוולה במסיבה ברעים. אנו מחבקים ומחזקים את משפחת חיאל היקרה והאהובה בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה הכבד. צוותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי של המועצה עומדים לרשות התושבים, קהילת אחוזת ברק כולה והמשפחה לתמיכה. יהי זכרם ברוך".

במסיבה נרצחה גם שי רגב מרמת ישי. שי הייתה עיתונאים ב"מעריב" ועורכת את אתר TMI, היא בילתה במסיבה עם בן זוגה שעדיין נחשב נעדר. אחותה, ניצן ספדה לה: "שי אחותי היחידה בגיל 25 הגיעה ובנתה קריירה שהיא חלמה עליה והיא הגשימה אותה והייתה עוד דרך ארוכה בשבילה. היה לה כל כך הרבה רעיונות איך לצמוח ולהתפתח בתחום הזה. מעבר לזה היא הייתה גם החברה כי טובה שיש, אחות דואגת ושומרת ובת נהדרת להורים. אני לא מצליחה לתפוס שאני בסיטואציה הזאת. אני לא חושבת שאני מבינה מה אני אומרת כשאני מתארת את האירוע אי אפשר לתפוס דבר כל כך לא אנושי".

בימים האחרונים הגיעו לבקר את משפחת רגב זוג חברים שנכחו במסיבה עם שי ובן זוגה: "לנו היה רק חשוב לדעת שהיא נהנתה ושהם היו בשיא של החיים. ממה שסיפרו לנו כשהתחילו הטילים שי ובן זוגה ברחו וניסו להתחבא באחד השיחים שהיו שם ושמעו את הירי הכבד. בשלב מסוים התחילו להבעיר את השיח והקשר נותק ואנחנו עדיין לא יודעים מה עלה בגורלו של בן זוגה שהוא עדיין בגדר נעדר".

ספרי על הימים הקשים שבהם לא ידעתם מה עלה בגורלה

"חיכינו שבוע לקבל עדכון על מצבה של שי ובשישי האחרון ב-21:45 הגיעו אלינו הביתה וסיפרו לנו את הבשורה. במהלך השבוע יחלנו לזה שחטפו אותה ושהיא בחיים, קיבלנו עדויות מהחברים שהסיכויים לא גדולים אבל ניסינו להאמין שהם רק איבדו הכרה ושהם יחולצו בשלום אבל זה לא קרה".

כשאת שומעת דיבורים על פתיחת מסדרון הומנטירי לטובת תושבי עזה, מה את מרגישה?

"מהרגע שקיבלנו את השורה אנחנו לא צופים בחדשות אבל שמענו על זה וזה נורא – לא צריך להיות פה רחמים על הצד השני"