"הייתה בנתנאל אצילות מיוחדת, תמיד ראה קודם את הצרכים של המשפחה, הסביבה והחברים"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 19.12.23

בבית העלמין בכפר עציון הובא היום למנוחות סרן (במיל') נתנאל סילברג, מנעמ"ה הוא נפל בקרבות בצפון רצועת עזה והיה בן 33 בנופלו. בתפקידו האחרון שירת כמפקד צוות ביחידת יהל"ם.

בין מאות המלווים את סילברג בדרכו האחרונה היו גם חבריו לספסל הלימודים בישיבת ההסדר בית שאן. רבו, הרב שלמה שושן, שוחח היום עם ירין דורון וסיפר על תלמידו שהיה מעמודי התווך של בית המדרש.

"נתנאל היה בחור מיוחד, אחד התלמידים שהיינו קשורים אליו יותר מהאחרים. הוא למד 4 שנים בישיבה, שנתיים יותר מכולם, כל שנה מחדש הוא אמר שהוא צריך עוד שנה ללמוד, הוא היה מאוד יסודי ורק אחרי שסיים הוא התגייס ועבר את כל המסלולים עד שהפך לקצין. הייתה בו אצילות מיוחדת, אדם עם סמכותיות שנבעה ממקום עמוק ועוצמתי שמביע את הדעות שלו בצורה מכבדת. היה מאוד צנוע ואם היו לו קשיים הוא היה מתמודד איתם לבד. הייתה בו רצינות ודבקות במשימה בכל תחום. עם הצניעות והנחישות שלו הוא הקרין על כל הסובבים אותו וכשהוא חגג יומולדת בצבא הגיעו אליו כל חברי הישיבה לחגוג לו".

סילברג הניח אחריו הורים, אח תאום, חמישה אחים ואחיות ובת זוג. "נתנאל היה בבחור מבריק ומיוחד שהגיע לישיבה מתוך רצון אמיתי דבר משמעותי ומדויק בחיים שלו כפי שפעל לאורך כל חייו. בחור יסודי שכל משימה אצלו חייבת להיגמר בשלמות; אם לומדים תורה אז זה חייב להיות עד הסוף ואם הוא קבע חברותא ללימוד אז הדקה שנקבעה חייבת להיות דקה על השעון. שום דבר לא יכל להסיט אותו מהדרך שבה צעד. אדם ששם לעצמו מטרות ומגשים אותן אחת אחת, וכל משימה שביקשת ממנו הייתי יכול לשכוח ממנה אחרי רגע וידעת שהיא תתבצע למופת. אדם סקרן שיודע לשאול שאלות קשות שואל שאלות ולא התבייש להביע דעות מאתגרות בצורה עדינה ונעימה. מדובר בבחור שהרבה לפני שראה רק את עצמו, הוא תמיד ראה קודם את הצרכים של המשפחה, הסביבה והחברים. אבדה עצומה למשפחה ולעם ישראל".

אתם יודעים מה הוא עשה בשירות?

"הוא לא סיפר הרבה מה הוא עשה בשירות הוא הצניע את זה אבל מאחרים שמענו שהוא היה רציני ועשה דברים משמעותיים".

מה קרה בקרב שהוביל לנפילתו?

"ממה שהבנתי הכוח הגיע לבית שהיה בו מחבלים חמושים שחוסלו אבל הבית היה ממולכד. נתנאל נכנס עם קצין נוסף לבדוק את הבית ואז מחבל אחר נכנס וירה בהם והרג אותם".

ספר על החינוך בישיבות לשירות הצבאי

"קודם כל זאת ישיבה, באים ללמוד תורה ודרך זה פוגשים את האישיות ובונים את תעצומות הנפש. אנחנו מכינים אותם לחיים שחלק מזה זה הצבא שיעשו שם את השליחות שלהם ובכלל בכל מקום שהם נמצאים. חלק משמעותי הולך לקצונה ואנחנו תמיד אומרים להם "מי שמתגייס זה מצווה ומי שמגיע להיות קרבי זה מצווה בהידור".