"הלוואי שהמנהיגים ילמדו מהעם, שנהיה ראויים לקורבן הגדול והעצום של הנופלים שאנחנו צריכים ללכת לאורם"

ישראל במלחמה | 25.01.24

מרגש: בבית שאן קיימו ביום חמישי צעדה לזכר החללים והנרצחים בני העיר שנהרגו במהלך המלחמה. באירוע לקחו חלק משפחות שכולות, תושבים ואלפי תלמידי בתי הספר בעיר שצעדו על שביל הגיבורים החדש מהעירייה ועד לאתר העתיקות. בהלך האירוע  נטעו המשתתפים עצים לכבוד ט"ו בשבט.

רפי בן שטרית, ששכל את בנו אלוראי סיפר לאחר סיום הצעדה: "זאת הייתה צעדה שכולה התרוממות רוח, התרגשות גדולה בסימן של אחדות ישראל. צעדנו בשביל הגיבורים דרך שנסללה לאחרונה כשביל אופניים והליכה בהשתתפות כל מערכת החינוך, משפחות שכולות ותושבים רבים שהגיעו לתמוך ולחבק.

הלכנו כולם בראש מורם כי אפשר לפגוע ולהכאיב לנו אבל לא ישברו את הרוח הגדולה של העם ושל בית שאן".

אלרואי בן שטרית (20) ז"ל נפל כבר ביום הראשון של המלחמה בקרב במוצב נחל עוז והניח אחריו הורים רפי ואיריס ושלוש אחיות אוריה, יהל ונאורה. "הכאב והצער הם גדולים מנשוא, אי אפשר להסביר במילים אבל אנחנו צריכים לבחור בחיים, צריכים  לבחור האם לצמוח או לצנוח ואפשר לקחת את האסון הזה לצמוח, להנציח ולניצחון. זה לא יכול למלא את החלל העצום בלב כי בסוף אנחנו חוזרים הביתה ומתכנסים אבל כל אירוע כזה נותן עוד קצת כוח. האירועים האלה לא מכהים את הכאב אבל הם מרוממים ויוצרים תחושה של גבורה וכוח".

קרא עוד

בימים אלה במקביל להנצחת בנו חוזר בן שטרית גם לזירה הפוליטית, חודש לפני הבחירות: "אני משתדל לא להתבלבל בין שני הכובעים כי אני קודם כל אבא של אלרואי ואב שכול שזה כובע שנכפה עליו, איבדתי את היקר לי מכל, את הבן היחיד שלי שהיה היהלום שבכתר ואי אפשר לתאר את הצער, אבל אם הייתי יכול לשאול אותו מה הוא היה רוצה שאני אעשה הוא היה אומר "אבא קום ותעשה מה שאתה אוהב לעשות ומה שעשית כל החיים שלך". אנחנו ממשיכים כי זה מה שהם היו רוצים עם כל הקושי".

"אלרואי היה ילד חכם, טוב לב, כשרוני וערכי, ילד של אבא ואימא ושל חברים היו מרכז העולם שלו ועם החברים שלו הוא ניהל קרב מול עשרות מחבלים והם מסרו את חייהם להבטיח חיים ואנחנו זוכרים אום כגיבורים".

צעדה בשביל הגיבורים. צילום: דודו כהן

על התקופה הקשה שעוברות משפחות רבות שמתבשרות על מות יקיריהם אמר: "קטונתי מלתת עצות. צמד המילים 'הותר לפרסום' זה צמד המילים האיום ביותר, זה שובר ומרסק והשבוע היה שבוע קשה מאוד. אבל אני אומר שבסוף יש עניין של נצח והמשכיות ועניין של גבורה. אנחנו באירוע היסטורי, משמעותי בקנה מידה שלא ידענו כמותו ואנחנו צריכים ללמוד להיות מאוחדים ומלוכדים עם כל המחלוקות כי יש לנו גורל משותף ואין לנו מדינה אחרת. הלוואי שהמנהיגים ילמדו מהעם איך צריך לשמש דוגמא ושנהיה ראויים לקורבן הגדול והעצום של הנופלים. כל אחד מהם הוא גיבור שהותיר אחריו משפחה שבורה והרוסה אבל השאיר גם דרך ומסורת ואנחנו צריכים ללכת לאורם ולהאיר את האור שלהם גם בחשיכה".