"אין לנו מה להשתמש בתירוצים, נתחזק בסכומים שלא היו בשנים האחרונות"

רותם אטיאס ונדב מעוז | היציע הצפוני – מהדורת הלייב | 12.01.23

פתיחת העונה הלא טובה של הפועל עפולה הובילה את הקבוצה אל סף הקו האדום כשהיא סופרת 30 שערים שאותם ספגה לא כולל השבעה שספגה בגביע מרמת השרון באמצע השבוע. רגע לפני שלושה משחקי ראש בראש נגד יריבותיה לתחתית ובמקביל פתיחת חלון ההעברות, התארח בתוכנית "היציע הצפוני – מהדורת הלייב" מנהל אגף הספורט העירוני, שלומי אלבז: "זה לא רלוונטי אם אנחנו משחקים טוב או מגיעים למצבים רבים במהלך משחק וגם עניין הפציעות – אין לנו מה להשתמש בתירוצים, הגיע חודש ינואר ואנחנו צריכים להתחזק. אחרי 4 שנים של חיסול חובות התחלנו עונה בלי חובות ויש לנו כסף להתחזק ונעשה את זה. עדיין לא אמרנו נואש גם לגבי מאבק על כניסה לפלייאוף עליון. אנחנו מכירים את הליגה הלאומית והיו שנים קשות יותר, נכון שהמצב לא אופטימלי אבל יש לנו 3 משחקים שאנחנו צריכים לקחת משלושתם את נקודות, ואם לא אבוי לנו".

כשאתם בונים את הקבוצה בקיץ לא הייתה תחושה שאתם מהמרים יותר מידי?

"בוודאי, החלפנו קבוצה חדשה השנה כולל צוות מקצועי. אנחנו מהמרים בכל פתיחת עונה ובונים קבוצה על פי התקציב שיש לנו. בינואר הזה הקבוצה תקבל עוד מיליון שקלים לחיזוק וזה משמעותי. בסופו של דבר בכל עסק ובטח בליגה הלאומית – מי שמשקיע יותר מצליח. אנחנו בונים את הסגל על פי שכר שחקנים, אנחנו לא רוצים לחלק שקים דחויים לשחקנים לשלושה וארבעה חודשים קדימה, אנחנו רוצים התנהלות מסודרת. עברנו 4 שנים של כיסוי חובות עבר ואני בטוח שהחל משנת 2024 יהיה שינוי, נשנה מטרות ונהיה קבוצה יותר אטרקטיבית כי שם המשחק זה כסף. יש כבר שמות לקראת חלון ההעברות ואני מקווה שכבר עד יום שני יהיו שני שחקנים חדשים בסגל. יש מו"מ עם עוד שחקנים, נתחזק בשני שחקני הגנה, כנף וחלוץ, חלקם היו בליגת העל וחלקם צעירים".

עד כמה אתם מרוצים מהתפקוד של רומן זולו?

 "עם סגל השחקנים הזה והפציעות הרבות שהיו לנו בהחלט רומן עושה מה שהוא יכול וקשה מאוד לשפוט אותו. אם התקציב שיש לנו אנחנו לוקחים הימורים והיו כאלה שהצליחו כמו שריף כיוף ולפעמים יש שההימור לא מספיק טוב. היום אין בשוק הישראלי יותר מידי ולא נזרוק סכומים על כל שחקן שלא מגיע לו אבל אנחנו לא חוששים להתחזק בסכומים שלא היו בשנים האחרונות".

יש חשש מפני ירידת ליגה?

"אבוי לנו אם לא יהיה חשש, ואם לא ננצח את שפרעם אז המצב רע מאוד. בליגה הזאת אפשר בשנייה להיות בסכנה של ירידת ליגה ובשנייה להיות בכניסה לפלייאוף עליון. היו מי שחשבו שאחרי התבוסה המשפילה בגביע נערוף ראשים וזה לא קרה. נכון שבוטל אימון והיום (ו') נעשתה שיחה לשחקנים ומחר (ש') הם יחזרו להתאמן. זאת הייתה שיחה בין הצוות המקצועי לשחקנים ואני מקווה שאת התוצאות שלה נראה ביום שני".

בעיצומה של המלחמה היה צריך להחזיר את הליגה במתכונת הזאת?

"אני מסכים עם הדרך שהלכה המנהלת, אין לנו ברירה הליגה צריכה להימשך, הייתה החלטה נכונה".

אחד מאותם פצועים עליהם דיבר אלבז הוא רומן הבראן שבלעדיו מתקשה מאוד עפולה לייצר נקודות: "מקווים שהוא יהיה בסגל כבר ביום שני, הוא עדיין לא כשיר ל-90 דקות אבל הוא עושה הכל כדי לחזור. אפשר לראות שכשהבראן שיחק אנחנו על 80 אחוז הצלחה. בסוגיית הפניות של קבוצות לריבולייה אנחנו מודעים לזה אבל הוא יישאר בקבוצה עד סוף העונה. עד שיש לנו מי שמבקיע לא נשחרר אותו ויש לו חוזה גם לעונה הבאה. אם בסוף העונה מישהו רוצה אותו אולי עפולה גם תעשה כסף".

עוד התייחס אלבז לשיתוף הפעולה מול מכבי חיפה: "אני פחות מתעסק ברכילויות, יש פה 70 אלף תושבים לכל אחד יש מה להגיד ואנחנו מכבדים כל דעה. אין הסכם בין עפולה למכבי חיפה יש שיתוף פעולה פורה וטוב בין המועדונים. זה שיש חלק מהאנשים וכשאנחנו לפני בחירות יש מי שרוצה לעשות מזה פוליטיקה ויש אנשים שימשיכו לעבוד".

להאזנה לראיון המלא – לחצו