"הפגרה של המלחמה עצרה אותנו. היו חששות לרדת ללאומית אבל להישאר הייתה ההחלטה הנכונה"

רותם אטיאס ונדב מעוז | היציע הצפוני – "מהדורת הלייב" | 29.12.23

היכולת הבינונית מאז החזרה מהפגרה, החזרה הביתה בעקבות המלחמה, החשש מפני ירידה לליגה הלאומית וההחלטה האמיצה וגם: איך מצליחים להשאיר פוליטיקה מחוץ לחדר ההלבשה – נועם כהן שחקנה של קריית שמונה מסכם סיבוב.

אחרי כמה שבועות שבהם עירוני קריית שמונה איבדה נקודות ונראתה לא טוב, במחזור הקודם הצליחו חניכיו של שי ברדה לחזור ליכולת שאפיינה אותם לפני פגרת המלחמה ולהביס את מכבי הרצליה. השבוע, תצא הקבוצה למשחק חוץ נגד נס ציונה שיסגור את הסיבוב הראשון.

בתוכנית "היציע הצפוני – מהדורת הלייב" סיכם שחקן הקבוצה, נועם כהן את סיבוב: "הפגרה של המלחמה עצרה אותנו מבחינת היכולת, כשחזרנו מהפגרה היו לנו ניצחונות בשיניים ואז באה נפילה מעצבנת נגד טבריה ואום אל פחם פאחם. כל התקופה הזאת גם שניצחנו לא שיחקנו טוב אבל המשכנו לעבוד וחזרנו לעצמנו גם בתוצאה וגם ביכולת שהצגנו נגד הרצליה. עכשיו אנחנו צריכים להתעסק רק בעצמנו ולא לחשוב על המיקום בטבלה, אם נעשה את זה ונבוא צנועים לכל משחק ולא ניפול למקום שלא קושר לכדורגל יהיה בסדר".

כמה זה קשה לשחק בלי מגרש ביתי?

"קשה מאוד. כל פעם צריך לשמור על הראש שלך במקום הנכון וזה לא פשוט כי המגרש בקריית שמונה הוא מגרש מאוד ביתי. בהתחלה התאמנו שבועיים בשפיים ואז המגרש שם יצא לשזרוע ומאז אנחנו נודדים בין מגרשים להתאמן".

"בשנתיים האחרונות אני גר בקריית שמונה ובגלל המצב חזרתי כרגע להורים בשוהם זה קשה והסיטואציה מאתגרת כי זה לעבור ממקום שקט ולבד חזרה לבית של לחלוק בית עם השפחה. אבל אין לנו מה להתלונן כל עוד אנחנו משחקים".

אפשר להתנתק ממה שקורה מחוץ למגרש?

"בחודש הראשון הייתי מחובר למסך, לא הצלחתי להתנתק אבל אז חזרנו למשחקים והחלטתי לשים בצד את החדשות וזה הקל עליי. אבל ברור שזאת תקופה מאוד קשה, לקום כל בוקר עם עוד שמות של נופלים, עם "הותר לפרסום", אלה בשורות שהופכות את הבטן והיום. מאוד קשה להגיע לאימון ולשים הכל בצד".

אתם מצליחים להשאיר מחוץ לחדר ההלבשה פוליטיקה ושיח על האירועים?

"פוליטיקה לא נכנסת לחדר ההלבשה, הקפטנים והשחקנים הבוגרים דיברו עם כולם והוסכם שפוליטיקה נשארת בצד, אבל כן יש שיחות על מצב והקושי של המלחמה. לעלות לאימון אחרי שאתה שומע שחיילים נפלו זה קשה מאוד".

נחזור לספורט. ירדת עם קריית שמונה לליגה הלאומית כי לא היו הצעות מליגת העל?

"האמת שבפגרה היו לי חששות לרדת ללאומית וחיפשתי קבוצה בליגת העל, היו הצעות אבל החלטתי להישאר פה ואני מבין כמה קריית שמונה זה מקום אדיר ושזאת הייתה החלטה נכונה לרדת איתה ליגה ולחוות ליגה לאומית כדי להחזיר את המועדון הזה לליגת העל. ההחלטה הזאת גם הגיעה כדי להשתפר בתפקיד שאני משחק כמגן".

להאזנה לראיון המלא – כנסו