הראויה ביותר: אחרי עונה בליגה הלאומית, שבה קריית שמונה לליגת העל

רותם אטיאס, נדב מעוז וניב לוי | "מהדורת הלייב" | 17.05.24

ב-06.05.23 ירדה עירוני קריית שמונה לליגה הלאומית אחרי 13 שנה בליגת העל. את העונה היא פתחה מצוין ופרקה כל קבוצה שעלתה לצפון אבל אז פרצה המלחמה והכל השתנה.

ומה עוד לא נאמר על העונה שעוברת עירוני קריית שמונה? שחקנים מפונים מבתיהם, אצטדיון שלא ניתן לשחק בו ונפגע במהלך המלחמה מספר פעמים מנפילות, ובמקומו משחקים במגרש חלופי בנתניה, קהל נאמן שמגיע לתמוך. אבל בקריית שמונה הצליחו לשים את הכל בצד, לעלות מידי שבוע על כר הדשא ולעשות את העבודה. ניצחונות דרמטיים, חלקם עמוק בתוך בתוספת זמן לצד ניצחונות מוחצים הובילו את הקבוצה של שי ברדה לתפוס את המקום הראשון במרבית שלבי העונה. ישראלים צעירים ואיכותיים (יאיר מרדכי ומוחמד אבו רומי – 15 שערים יחד) לצד זרים (אלפרדו פרנסיס 11 שערים) שסיפקו את הסחורה הפכו את הקריה לקבוצה ראויה ביותר לעלות ליגה.

הקריה לאורך העונה לא זכתה לשום הקלה, היא חטפה ביקורת כשנראתה לא טוב, גם כשכל ההסברים עמדו לזכותה והיו נכונים וידעה כל פעם להתרומם ובכוח לקחת. הניצחון על עירוני טבריה לפני שבועיים הייתה נקודת הכרעה וערב ניתנה החותמת הסופית עם ניצחון מוחץ 0:5 על מכבי הרצליה.

לאחר 36 מחזורים לקריה 23 ניצחונות, 9 הפסדים ו-6 תוצאות תיקו ששוות לה 73 נקודות, היא ספגה רק 22 שערים, הכי מעט בליגה בזכות יכולת מצוינת של השוער אסף צור וכבשה 62 שערים במקביל.

בתוכנית היציע הצפוני "מהדורת הלייב" התראיין מנכ"ל הקבוצה, יוסי אדרי – להאזנה לחצו

לקראת העונה הבאה צריך איזי שירצקי להחתים את מרבית שחקני הסגל, אבו רומי ומרדכי ימשיכו, ובמועדון ינסו להשאיר את צור ופרנסיס.

השאלה הגדולה נשארת פתיחת העונה, הממשלה האריכה את הפינוי עד סוף 2024 והמשמעות היא שהקריה תצטרך להמשיך לארח מחוץ לבית, כנראה בנתניה.

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "ברכות להפועל קריית שמונה: לבעלים איזי שירצקי, למאמן שי ברדה וצוותו, למנכ"ל יוסי אדרי, לשחקנים וגם לאוהדים על חזרתכם המהירה לליגת העל. בימים קשים כל כך למדינת ישראל, בהם העיר שלכם נמצאת תחת מתקפות טילים יומיומיות, כשרוב תושבי העיר מרוחקים מביתם ומשגרת חייהם, כשכולכם חווים קושי ואתגרים, הצלחתם להראות חוסן ועוצמה ראויים להערכה ולהביא הרבה גאווה ושמחה לאוהדים. שיחקתם והתאמנתם עונה שלמה מחוץ לאצטדיון הביתי שלכם ולמרות זאת הצלחתם להתגבר על הקושי ולסיים את העונה בצורה כל כך ראויה להערכה. כולי תקווה שלקראת עונת המשחקים הבאה תשובו לביתכם, לשגרת חייכם וגם למגרש הביתי שלכם, יחד עם כל תושביי הצפון וקרית שמונה".

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "ברכות לעירוני קרית שמונה על החזרה המהירה לליגת העל. בנסיבות כמעט בלתי אפשריות, אבל עם לב ענק, כישרון, מחויבות, ניהול מופתי ובעלים יחיד ומיוחד כמו איזי שרצקי היקר, הקבוצה של כולנו מצפון הארץ חוזרת לליגת העל. ברכות חמות לאוהדים ולאוהדות, לעיר שעוד נכונו לה ימים נפלאים".