השמות והסיפורים: לזכרם של דרור בהט, איילת ארנין ונעם שי

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 12.10.23

דרור בהט ז"ל היה אחד ממקימי הבמה והתפאורה במסיבת הטבח בסמוך לקיבוץ רעים. עידן, אביו של דרור וחברו הטוב איתן גור, ספדו לו.

עידן בהט: "דרור הקים עם שותפה שלו עסק ששילב את האהבה שלו למסיבות ובאירוע הזה הוא בנה את התפאורה. הוא היה ילד אהוב, עם אהבה ללא תנאי שהרבה אנשים זכו להכיר אותה. בימים האלה אני כל הזמן לומד עד כמה עצומה הייתה האהבה אליו וההכרות של אנשים איתו ובכמה אנשים הוא נגע. היה לו לב רחב וזה נהדר ללמוד על זה ולשמוע כל מה שהחברים שלו משתפים. אלה היו יומיים של גיהינום, הקשר אבד איתו בשבת בבוקר כשאז הוא עוד עדכן בוצאפ ש"חם פה". אנחנו לא הבנו את המשמות של האירוע, חשבנו שהוא מתכוון למזג האוויר וכתבנו לו שישתה מים. ממה שהבנו חברה שהייתה איתו ניסתה לשכנע אותו לברוח משם אבל הוא חשב שזה ייפסק ושאלה רק כמה רקטות והכל יירגע. ההמתנה הייתה בלתי נסבלת, אי אפשר היה לחיות יותר עם חוסר הוודאות ואם זה היה נמשך הייתי נוסע לחפש אותו בעצמי".

איתן גור, חברו הקרוב של דרור הוסיף: "אני ודרור העברנו יחד 9 שנים מתוכם היינו כמעט 8 צמודים בקשר יום יומי. כל יום מבלים יחד, מדברים על חיים, חולמים ומגשימים. הקשר היה מאוד עמוק ודרור היה הדבק המחבר כין כל האנשים. הוא היה טהור, אמיתי, היה בן אדם. היום כולם עוטים מסיכות ומגננות והוא היה אמיתי וזה מה שגרם לאנשים להתאהב בו".

"האירוע הזה פגש אותו ב-6:30 בבוקר, אבא שלי התקשר אליי שמשהו קורה בדרום, פתחתי חדשות והבנתי שזה קרוב לגדר. התקשרתי לכולם, מי שהיה במסיבה לא יכל לענות, היו לנו ימים קשים. אני אישית עדיין לא מצליח להתאושש מהאירוע הזה".


איילת ארנין ז"ל, בת 22 תושבת משגב הגיעה בבוקר בשבת לבלות עם חבריה במסיבת הטבע בסמוך לרעים שם נרצחה. איילת נחשבת נעדרת במשך מספר ימים עד שאתמול (ד') הגיעה הבשורה הקשה לבני המשפחה. מיכל אשכנזי, בת דודתה של איילת סיפרה: "איילת הייתה בחורה מדהימה, חכמה, חדה ושנונה, שמחה ואוהבת. היא הגיעה לפסטיבל שארגן אח שלה, נמרוד, שהצליח להינצל ולהציל אחרים וכואב לנו כל כך שהוא לא הצליח לראות אותה ולעזור לה".

עברתם כמה ימים של חוסר ודאות, איך מתמודדים עם זה?

"זה היה ערבוב של הרבה רגשות, הכרנו הרבה אנשים שהיו במסיבה והרבה חברים שלנו גרים בעוטף והיה חוסר וודאות. לא הצלחנו לתקשר איתם ואז מגיעה ידיעה ואחריה עוד אחת ופתאום שקט של שעות ארוכות שבהן אנחנו מנסים להרגיע את עצמנו ולהאמין שהכל יהיה בסדר. רצינו להאמין שגם הפעם דאגנו ובסוף הכל יהיה בסדר, אבל הפעם זה לא קרה".


במסיבה בילו גם נעם שי ז"ל מכפר תבור וחברתו ז"ל ובה נרצחו. משפחתו קיבלה את הבשורה אחרי חמישה ימים שבהם נחשב כנעדר. שי היה חלק מכיתת הכוננות של היישוב וחברו לכיתה ערן הראל, סיפר: "כבר בשעות הראשונות ידענו שנעם נעדר והתחלנו לחפש אותו. בשלב מסוים הבנו שיש איכון מהטלפון שלו ושהמכשיר בעזה וזה נתן לנו פתח של תקווה. אבל אז הגיעו חמישה ימים של חוסר ודאות ובכל זאת המשפחה הייתה על הרגליים, הם היו מפוקסים כל השבוע והתנהלו בצורה אצילית ומעוררת השראה ואני בטוח שנעם היה גאה בהם, הוא רואה אותם מלמעלה וגאה בהם".

"נעם היה בפסטיבל על חברתו דניאל, שנרצחה גם היא באותו אירוע, הם היו זוג בשש השנים האחרונות, הייתה שם אהבה גדולה הם היו יחד בחייהם ונקברו יחד במותם. נעם אהב את החיים, נהנה מהם, אהב אופנועים ורכבי שטח ותמיד היה עם ראש על הכתפיים, בן אדם משימתי ומוביל. הוא היה תלמיד מצטיין בבית ספר כדורי והתנדב בתיכון ביחידת "המתמיד" ובהמשך בכיתת הכוננות של הכפר. אבא שלו מפקד כיתת הכוננות, גבר עם ראש ענק, ילד לוחם".