השניצל של בסמה כבש את חיילי צה"ל

ירין דורון | ישראל במלחמה | 25.12.23

בסמה הינו, אלמנת צה"ל מפעילה כבר כמה שנים את מסעדת "נור" הדרוזית ביישוב ג'וליס. מאז שהחלה המלחמה התגייסה הינו ומידי שבוע מכינה אלפי מנות לחיילים בשטח. הינו שהחלה לשלוח מנות לחזית נתקלה בשאלות בנושא כשרות והבינה מיד את הצורך בהכשרת מטבח המסעדה.

"היום אני מכינה כ-1000 מנות בשבוע לחיילים, סנדוויצ'ים, אוכל דרוזי, סלטים, החיילים שולחים לי הודעות מכל הגזרות וכולם מקבלים מה שהם מזמינים, כל מי שמתקשר מקבל. עם הזמן התחילה סוגיה של חלק מהחיילים שביררו ונמנעו מלהזמין כי המסעדה שלנו לא הייתה כשרה. הבנו שיש צורך לצאת למהלך כזה ונאבקנו כדי לקבל כשרות. הכשרנו את המטבח הפעלנו את כולם ולשמחתי כולם התגייסו ועובדי המשרד הדתות ולאחרונה סגן השר, אורי מקלב מיהדות התורה הגיע למסעדה להעניק לנו את ההכשר והתעודה. זה גורם לי לגאווה גדולה וכבוד גדול ועכשיו אנחנו הולכים למהלך של הכשרת כל המסעדה לטובת קהל נוסף שלא הכיר את המטבח שלנו".

מקלב אמר: "את מזכה את האחרים, כך שעוד אנשים יוכלו לאכול מהמקום פה וגם מונעת את ההכשלה של מי שלא יודע – והמנות מפה מגיעות למקום בו הוא נמצא. אין ספק שהמהלכים הטובים הללו ילוו אתכם, שיהיה לנו ימים שקטים וברכה והצלחה במקום".

צילום: יחסי הציבור

מה המנה הכי אהובה על החיילים?

חיילים אוהבים הכי הרבה שניצל בלחמנייה. יש חיילים שכל שבוע מתקשרים ומבקשים שניצלים שאני מכינה".

הקשר בין בסמה לצבא החל לפני שנים ארוכות כשבעלה, מרסל ח'יר נפל במהלך פעילות מבצעית בשומרון: "בעלי נפל לפני 21 שנה בזמן שהיה במילואים, הוא יצא לסיור ג'יפים שגרתי בשומרון ועלה על מטען צד. הוא חטף רסיס ואחרי ניתוחים רבים היה צמח 13 שנים עד שנפטר. כל התהליך הזה שאנחנו עושים למען החיילים היום התחיל כשרצינו לתרום אוכל לחטיבה 300 החטיבה שבעילי שירת בה, לקחנו אליהם אוכל ומאז שיחידות אחרות שמעו כבר התחלנו לקבל עוד ועוד פניות".

צילום: יחסי ציבור