"זה לא נתפס ולא הגיוני לכתוב עליך בזמן עבר כי תמיד היית מלא שמחה וחיים. שי שלי, אלוף שלנו, נולדת כגיבור ונפלת כגיבור שלנו"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 24.12.23

בבית העלמין בראש פינה הובא היום למנוחות רס"ר (מיל') שי טרמין, בן 26. שי, היה לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה ביום שבת.

אימו שלומית ספדה לו: "זה לא נתפס ולא הגיוני לכתוב עליך בזמן עבר כי תמיד היית מלא שמחה וחיים. תמיד תמכת ועזרת לכולם בכל שלב בחייך בבית, בבית ספר, בצבא, בשנה שעברה שאחיך הצעיר חלה בסרטן. שי שלי אלוף שלנו נולדת כגיבור ונפלת כגיבור שלנו".

מחנכו דורון דהן מבית הספר הר וגיא סיפר על התלמיד שממנו חשש והפך לאחד מטובים ביותר: "הייתי מחנך בפעם ראשונה וזה היה מלחיץ ולא קל, כשראיתי את שי הוא היה סוג של התגשמות הפחדים. ראיתי מראש שהיה לי אתגר מולו אבל אחרי 5 דקות של שיחה הבנתי כמה הוא ילד מיוחד והוא הפיג לי את כל החששות. הוא חיבר אותי עם כל הכיתה, בתת מודע שלו הוא לקח משימה להיות המחנך בכיתה מאתגרת והוביל אותי בחיבור לתלמידים. היה בינינו חיבור מיוחד גם אחרי הלימודים".

בפוסט שפרסם הבוקר דהן כתב: "לפני כמה שנים לקחתי על עצמי תפקיד מאתגר – להיות מחנך בתיכון. מי שמכיר אותי יודע שהדבר הזה רחוק ממני כמו שהמזרח רחוק מהמערב. כאילו- מה קשור?? אבל לקחתי את זה על עצמי. קפצתי למים העמוקים מאוד והתחלתי לשחות. לא אלאה אתכם במסע המטורף שעברתי עם הילדים שלי (כן מגיע שלב שהם נהיים הילדים שלך) רק אגיד שזכיתי להיות חלק קטן מפרק חיים משמעותי של הנערים והנערות האלה. וזכיתי בהם. מאז שפרצה המלחמה הקשה הזו אני בחרדות כל יום שלא יצוץ איזה ילד שלי על מסך ה"יהי זכרם ברוך". אבל אתמול זה קרה. התבשרתי בבשורה הקשה מכל- שי טרמין, תלמיד שהיה מחובר אליי והייתי מחובר אליו בכל גיד וגיד בנשמה. שכל הזמן פרגן לי. עזר לי כשראה כמה קשה לי לפעמים (גם איתו) נפל בקרבות הקשים בעזה. תמיד במבט בוגר ומבין, תמיד בחיוך כזה שהוא לא יכול לשלוט עליו, ילד יפה, ילד טהור, נתת את החיים שלך בשביל שאנחנו נמשיך לחיות כאן. מתפלל על עם ישראל שנהיה ראויים להקרבה שלך. אוהב אותך ומתגעגע. דורון (האח)".

מאוחר יותר סיפר דהן לחיים הכט: "התמצית שלו זה שהוא כולו נתינה רק מלהסתכל עליו עולה לך חיוך ואתה ישר נרגע. הייתה בו רגישות לבני אדם שהיא נדירה ומיוחדת ואין תפקיד שיותר התאים לו מעבודה סוציאלית. לצערי בשנתיים האחרונות פחות היינו בקשר אבל כששמעתי את הבשורה מרחק הזמן מתבטל"

"אם יש מסר שהייתי רוצה להעביר לעם זה שדקה לפני שהמלחמה הזאת פרצה היינו במלחמה פנימית, פילוג ושנאה ועכשיו הפרחים האלה נקטפים ואין לנו פריבילגיה להילחם בנינו. יש לנו אויבים יותר גדולים להילחם בהם והילדים מסרו את נפשם כדי שנחיה פה. הניצחון האמיתי זה לא הניצחון על חמאס אלא הניצחון על הפילוג בנינו".

גם ראש המועצה,  מוטי חטיאל פרסם הודעה לזכרו של טרמין וכתב: "המושבה ראש פינה איבדה אתמול אחד מטובי בניה חייל המילואים רס"ר שי טרמין ז"ל. בני משפחת טרמין היקרים תושבי המושבה כואבים ומחבקים אותכם עם נפילת בנכם האהוב גיבור ישראל בקרב ברצועת עזה. יהיה זכרו של שי ברוך וחרוט לעד בלב האומה".

מי שעוד נפרדו משי היו חברי הסדרה "קופה ראשית" שבה שימש שי כעוזר הפקה: "משפחת 'קופה ראשית' מצטערת להודיע על מותו של שי טרמין, שהיה עוזר הפקה מסור בעונה הרביעית ואיש שיחה שנגע בלבבות של כולנו. שי נפל בעזה ביום שישי האחרון, ומאז אנו כואבים את לכתו. שי היה אחד שעוזר לכולם, נותן מעצמו, איש שיחה, לב ענק ואף הספיק להצטלם במספר סצנות שונות בעונה הרביעית, גם בהופעה של חיים משה. השחקנים והצוות וההפקה כולה עצובה ובוכה ומוסרת תנחומים למשפחה ולחבריך הקרובים. יהי זכרו ברוך".