שני ההורים נרצחו, שתי בנות נותרו יתומות

ירין דורון ורותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 23.10.23


אבל כבד ירד על כרמיאל וקיבוץ מעוז חיים לאחר הבשורה הקשה על זיהוי גופתה של עינב בורשטיין (39) שנרצחה במסיבת "נובה" בדרום, בשבוע שעבר זוהתה גופתו של מטיאס בעלה. שתי בנותיהם הקטנות נותרו יתומות.

בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר בילו מטיאס ועינב במסיבת הטבע בסמוך לקיבוץ רעים, אלא שאז הגיעו מחבלי חמאס ורצחו מאות מבלים. מאז מסע הטבח המזעזע הוגדרו בני הזוג נעדרים וככל שחלף הזמן עלה גם החשש שהם נחטפו לעזה. המשפחות פנו גם לסיוע הציבור ופרסמו מודעות ברשתות החברתיות שם השאירו צילומים ומספרי טלפון של בני הזוג. אלא שלפני חמישה ימים זוהתה גופתו של מטיאס ובחמישי הוא הובא למנוחות בקיבוץ מעוז חיים. למרות הבשורה ניסו כולם להאחז בכל שביב של תקווה לבשורות טובות לגבי מצבה של עינב עד שאתמול הגיעו המבשרים וסיפרו ש-17 ימים לאחר הרצח זוהתה גופתה. עינב הובאה היום (ב') למנוחות בקיבוץ מעוז חיים לצידו של מטיאס. בני הזוג הותירו אחריהם שתי בנות יתומות בת 12 שהייתה אמורה לחגוג בת מצווה בקרוב וילדה בת 9.

מטיאס, היה דמות מוכרת בכרמיאל וניהל חנות לממכר ותיקון אופניים ובשנים האחרונות עבר הזוג להתעסק בתחום המזון והבשרים. מעיריית כרמיאל ספדו: "בימים קשים אלה ליבנו עם משפחתו היקרה שאיבדה את היקר לה מכל. מי ייתן ולא תדעו עוד צער. עיריית כרמיאל תמשיך ותלווה את המשפחה".

גיא אברהם, בן דודה של עינב בורשטיין סיפר: "ימים קשים עוברים על המשפחה, תוך פחות משבוע קוברנו שני הורים צעירים שהשאירו אחריהם שתי בנות יפייפיות. הם אהבו את החיים, אהבו להנות, ערב לפני המסיבה עינב השאירה את הבנות אצל ההורים שלה במעוז חיים, חזרה לכרמיאל למטיאס הם התארגנו ונסעו למסיבה שממנה לא חזרו".

"אין דרך להסביר לבנות את העולם המזעזע הזה. הבת הגדולה הייתה אמור לחגוג בת מצווה בחו"ל עם ההורים, היא עדיין מנסה לעכל את התופת והבת הקטנה עדיין לא ממצליחה לעכל את זה. המשפחה עוטפת אותן וזאת מציאות שלא חושב שניתן להסתגל עליה. הסיטואציה הייתה מזעזעת, חיכינו יותר משבועיים לבשורה על מטיאס וכשהבשורה הגיעה הוא הובא למנוחות ביום חמישי האחרון. העצבים היו מרוטים שמענו סיפורי זוועות והראש כל זמן היה במחשבות ולא ידענו למה לצפות. הבנות המתינו לדעת מה קורה עם עינב ואנחנו שצריכים לספק להן תשובות לא היו לנו התשובות. ואז אחרי הלוויה של מטיאס הגיעה הבשורה על עינב ואחרי מספר ימים בודדים מקיימנו ליווייה נוספת. לצערנו הייתה נבואה שהתגשמה, עינב תמיד הייתה אומרת להורים שאם יקרה לה משהו שהיא רוצה שההורים שלה יגדלו את הבנות. זאת הייתה הצוואה שלה שהיא השאירה להורים והם ילוו את הבנות במסלול החיים".