"זייד אדם שורשי וערכי, מאז שהוא בן 17 הוא מגן על המדינה וגבולותיה. בנפילה שלו הוא הציל חיים של רבים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.06.24


שמונה חודשים לאחר פרוץ המלחמה וחדירת אלפי מחבלים לשטח ישראל, שוב ניסו מספר מחבלים לחדור מעזה, בין המחבלים לצה"ל התנהלו חילופי אש כבדים במהלכם נפל רס"ב זייד מזאריב, מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, חיל הגנת הגבולות, והוא בן 34 בנופלו. מדובר צה"ל נמסר שהאירוע מתוחקר אולם תושבי הדרום שנחשפו לסיפור בדיעבד זעמו על חוסר העדכון בצינורות המקובלים.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי התייחס לאירוע החמור הערב במהלך הצהרה לתקשורת ואמר: "לפנות בוקר, כוחות צה"ל סיכלו חוליית מחבלי חמאס שניסו לחדור לשטח הארץ ממרחב רפיח. המחבלים יצאו מתוך פיר מנהרה כ- 200 מטר מהגבול, חמושים בק'אלצים ובאר פי ג'י, בשעה ארבע לפנות בוקר בתנאי ערפל כבד. המחבלים זוהו על ידי תצפיתניות, שהקפיצו כוח של גדוד הסיור הבדואי. הכוח נתקל בחולייה מטווח קצר, והמחבלים פתחו במנוסה, וחוסלו על ידי כלי טיס בלתי מאוישים מהאוויר וירי טנקים. תוך חמש דקות מתחילת האירוע שלושה מחבלים חוסלו והמחבל הרביעי ברח בחזרה למרחב רפיח. התצפיתניות והלוחמים באירוע פעלו בנחישות, באומץ ומנעו פיגוע גדול יותר. הכוחות באירוע פעלו בנחישות ובאומץ, ומנעו פיגוע גדול יותר. לצערנו, במהלך ההתקלות נפל רב-סמל בכיר זייד מזאריב מזרזיר, גשש עתיר ניסיון בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, ליבנו איתכן. מתחילת המלחמה, הגדס"ר הבדואי לקח חלק משמעותי בלחימה ושילם גם מחירים כבדים. זה סיפור המלחמה – מוסלמים, דרוזים, נוצרים ויהודים, מכל חלקי החברה הישראלית, לוקחים חלק במלחמה על הבית המשותף של כולנו"

אמיר מזאריב, לשעבר ראש מועצת זרזיר וקרוב משפחה ושכן של זייד שנפל, סיפר לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "זייד היה אדם שורשי וערכי שתרם את חלקו בצורה הכי מקצועית שאפשר. מאז שהוא בן 17 הוא מגן על המדינה ועל גבולותיה, עשה עבודה מבצעית לאורך כל הדרך. בנפילה שלו הוא הציל חיים של חיילים רבים שהיו איתו. אנחנו עדיין לא יודעים הרבה פרטים מהאירוע, אבל אנחנו מאמינים שצה"ל יבצע תחקיר, אנחנו לא נגררים אחרי שמועות ודיבורים. מאז קום המדינה חיילים מזרזיר משרתים בכל היחידות בצה"ל ותורמים למדינה, חלקם אנחנו לא יודעים מה הם עושים מפאת תפקידם. זייד הותיר אחריו שתי בנות בנות 5 ו-7 והמשפחה היא מאוד חמה וסביבם יעטפו אותם וגם צה"ל יסייע להם כדי להקל על הכאב שלהם".