חזרה למקומה הטבעי: גלבוע גליל העפילה לליגת העל

רותם אטיאס | היציע הצפוני | 27.05.24

שנה אחרי שירדה לליגה הלאומית חוזרת הפועל גלבוע גליל לליגת העל. זה קרה בתום סדרה של חמישה משחקים מול מכבי רחובות שאותה ניצחה גלבוע 2:3. הערב, יצאה הגלבוע למשחק חוץ באולם ברזילי ואחרי מאבק עיקש של 40 דקות הלכו הקבוצות להארכה (76:76). בהארכה הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט והגלבוע טסה ליתרון עליו שמרה עד הסיום 84:90.

דוידי שהיה בינוני מאוד במשחק הרביעי נתן מופע על הפרקט וסיים עם 20 נקודות, אהרוני שמיעט לקלוע במשחק הרביעי סיים עם 24 נקודות.

זאת הייתה עונה מיוחדת שבה בעקבות המלחמה שוחקה הליגה הלאומית על טהרת השחקן הישראלי וללא זרים.

הגלבוע, שפתחה את העונה בצורה לא טובה נקלעה למאבקי תחתית אבל אם קשר או בלי, חודש אחרי הבחירות, וחודש לפני סיום העונה הסדירה ביצעה ההנהלה זעזוע על הקווים ונפרדה מגיא קפלן ובמקומו החתימה את שי סגלוביץ'.

המאמן החדש פתח במסע קסום שהוביל את הגלבוע למקום מובטח בפלייאוף ולמרות שלא נהנתה מיתרון ביתיות הצליחה להדיח את ראשון לציון ברבע הגמר כשבחצי כאמור הדיחה את מוליכת הטבלה בעונה הסדירה, רחובות. אגב, סגלוביץ' ייצר רצף מדהים של 10 ניצחונות רצופים ב-11 משחקים, כשההפסד היחיד שלו היה לרחובות במשחק מספר 3.

צילום: יעל אמסילי מנהלת ליגה לאומית Winner

במשחק הגמר תפגוש גלבוע את מכבי נתניה משחק על טהרת המקום הראשון, אך זה ללא חשיבות שכן שתי הקבוצות תעפלנה לליגת העל.

כעת לאחר העלייה בגלבוע יצטרכו לחזק משמעותית את הקבוצה והמשימה הראשונה תהיה החתמת זרים איכותיים כפי שעשו בגלבוע לאורך השנים. המאמן סגלוביץ' צפוי להמשיך עונה נוספת לאחר ההצלחה המסחררת והוא יצטרך לקבל את ההחלטה מי מהישראלים שהובילו את הגלבוע לליגת העל יישארו עונה נוספת.