"טל אהוב שלנו אנחנו מחכים לך בבית ומקווים שהשמש תשלח את קרניה ותתווה לך את הדרך הביתה"

ישראל במלחמה | 15.01.24

101 ימים נמצא טל שהם, ממעלה צביה, בשבי חמאס. לפני 51 ימים הוא נותר שם לבד לאחר שאישתו, עדי ושני ילדיהם, נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3 שוחררו בעסקת חטופים.

קרובת משפחתו, ענבל צח, התייחסה תחילה לקושי של עדי והילדים להשתקם אחרי החזרה הביתה ללא טל: "הם במצב על הפנים, אי אפשר בכלל להתחיל לתהליך של ריפוי ללא טל. טל ועדי הם זוג של 20 שנה, הם הכירו בתיכון במעלה הבשור, הם היו באותה כיתה. עדי איבדה את אביה שנרצח ב-7.10, היא נחטפה יחד  עם אימא שלה והילדים וקרובי משפחה נוספים וטל שנותר עדיין חטוף. מאז יום החטיפה אין לנו מידע או ידיעה לגביו אז איך אפשר להתרפא מכל הדברים שהם עברו בשבי כשהשותף שלך לחיים לא איתך?".

ביום האירוע שהו טל ובני המשפחה המורחבת בממ"ד בקיבוץ בארי, כשהמשפחה הבינו שהמחבלים שחדרו ליישוב מציתים את הבית יצא טל כדי לנסות להציל את בני המשפחה – אז הייתה גם הפעם האחרונה שבה ראו אותו.

קרא עוד

צח: "בעוד שבועיים טל אמור לחגוג יום הולדת 39, ב 30.1 ויום לפני זה יהל תחגוג 4 ובימים האחרונים אנחנו במחשבות ותקוות שנחגוג יחד עם טל אבל במידה וחלילה זה לא יקרה אז איך חוגגים לילדה את היום ההולדת שהיא רגילה לחגוג כל שנה עם אבא שלה והוא לא נמצא?".

"המשפחה קרועה כי מצד אחד זכינו לקבל את עדי והילדים אבל טל חסר וזה חוסר שקיים ונוכח. טל הוא אבא מקצוען ובעל מקצוען הוא בן, אח ודוד אבל בעיקר הוא אבא מאוד פעיל בחיי הילדים שלו. הוא אבא של להכין ביחד עוגות ופיצות ואבא של טיולים עם הילדים ומוזיקה שהם אוהבים לשמוע יחד".

בימים האחרונים מתפרסמים ידיעות מתוך הקבינט שהשר אייזנקוט קורא להחזיר את החטופים קודם להמשך המלחמה, זה מעודד שיש קול כזה?

"קודם כל אנחנו מבקשים לשלוח לגדי תנחומים. מה שהוא אמר מעודד וכן זה הדבר הכי החשוב כי להילחם בחמאס יש מספיק זמן. המלחמה מסכנת את החטופים אנחנו יודעים את זה מעדויות של חטופים שחזרו כמה הם חששו להיפגע לכן קודם כל יש חשיבות להחזרת החטופים. אנחנו לא רוצים לקבל אותם בארונות וגם מי שלצערנו כבר לא יחזור בחיים אנחנו רוצים אותו בבית. אנחנו רוצים את כולם בבית אסור להגיע  למצב של 139 רון ארד".

"יש נשים צעירות בשבי שאם הן צריכות הזמן לעבור הפלות קרוב לסיום ואנחנו יודעים שגם גברים עוברים התעללות מינית בשבי אז שיספיקו עם הסלקציות. רוצים את כולם יחד בבית בפעם אחת".

לסיום ביקשה ענבל גם להקדיש שיר וכמה מילים אישיות לטל: "אם במקרה טל שומע – טל שהם אהוב שלנו אנחנו מחכים לך בבית. מחכים לכולכם בבית, ואנחנו מקווים שהשמש תשלח את קרניה ותתווה לכם את הדרך הביתה, אוהבים אותך טל שהם".