"יקיר והחיילים יצאו תחת אש להילחם כדי להגן על הבסיס והחברים שלהם. הוא היה גיבור אמיתי ונפל בגבורה"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 31.12.23

בשבת של ה-7.10 פרצו אלפי מחבלים לבסיסי הדרום וניהלו עם חיילי צה"ל קרבות קשים, בחלק מהמקרים בתוך הבסיסים עצמם. קרב כזה התנהל במוצב "פגה" שבו שירת סמל יקיר לוי בן 21 ממורשת שזמן קצר לפני האירוע סיים עם חיילים נוספים שנשארו באותה שבת בבסיס סיור בוקר. יקיר, שיצא לקרב פנים מול פנים נגד המחבלים נפל בקרב. הבשורה הקשה על נפילתו הגיעה רק ביום שני. הוא הניח אחריו הורים ו-9 אחים שעדיין מתקשים לעכל את האובדן הקשה.

בת דודתו, הדר כהן סיפרה היום: "זאת תקופה לא פשוטה, יקיר היה משהו מיוחד במשפחה, הייתי מאוד קשורה אליו כי אנחנו באותו גיל והיינו כמו תאומים. נפגשנו בפעם האחרונה בשבת לפני שמחת תורה, היינו כל המשפחה יחד חגגנו ושמחנו ופשוט בין רגע הוא הלך לנו. יקיר הוא האח השני מתוך 10 אחים, וככל שהזמן עובר זה לא הופך יותר קל כי מרגישים יותר ויותר בחיסרון שלו".

על האירוע של ה-7.10 סיפרה: "יקיר היה מ"כ בגולני בגדוד 13 ובמשך חודשיים הם היו בגבול רצועת עזה. הוא סגר את השבת של שמחת תורה, וב-6 בבוקר הוא עשה סיור עם כמה מהחיילים. כשהם חזרו לבסיס אמרו שיש פריצה של 4 מחבלים לבסיס וכולם התייצבו לעמדות רק אז הם קלטו את כמות המחבלים שנכנסו לבסיס. הם נלחמו במשך שעות. בסביבות השעה 11 כשחיילים היו במיגונית בחדר האוכל בחוץ המחבלים התחילו לשרוף מבנים ויקיר וחיילים נוספים החליטו לצאת ולהסתער עליהם, הוא נלחם בכמה גזרות בבסיס. יקיר ניהל קרב כיאה לגיבור אמיתי מול המחבלים תוך פינוי ועזרה לפצועים, העלאת מורל חייליו על ידי משפטים כמו "אתם מסוגלים!", "בשביל זה התגייסתם". חברים שהיו איתו סיפרו שהוא היה גיבור אמיתי ועשה הכל להציל את החברים שלו. הוא יצא תחת אש ולצערנו הוא נפל בגבורה אמיתית".

ואתם בעצם באותה שבת לא יודעים מה קורה איתו

"שמענו את כל מה שקורה בדרום ואוטומטית כולם היו בלחץ, יקיר לא ענה לטלפון אבל ידענו שהוא שומר שבת ושהטלפון היה סגור. חיכינו לצאת שבת לקבל מסר והתקשרנו הרבה פעמים וניסינו גם להשיג אנשים אחרים כדי לקבל מידע ולא השגנו אותו, רק אחרי יומיים קיבלנו את הבשורה הנוראה. זה היה לילה שחור שפתאום אתה מאבד את הדבר הכי יקר וחשוב לך. גם עכשיו אחרי 86 ימים אי אפשר להפסיק לחשוב על זה ולעכל".

"הצבא היה משהו שמאוד חשוב ליקיר זאת הייתה השאיפה להיות בעשייה ולתרום למדינה. הוא נתן את כל כולו למדינה, הוא היה גיבור גדול. יקיר דיבר כל הזמן על הצבא, עוד מהתקופה שהוא היה ב'מכינת איתן', הוא ייחל לשירות משמעותי והכל בצניעות ובשקט. עשה הכל בסיירת ונתן הכל וגם שהיה לו קשה הוא לא התלונן אני זוכרת שיחות שלי איתו בימים קשים הוא תמיד היה אומר סך הכל סבבה".