"יש נתק מוחלט של ממשלת ישראל מקו העימות"

ישראל במלחמה | 11.12.23

בוקר סוער עבר על יישובי הגליל המערבי כשסמוך לשעה 6 וחצי בבוקר הופעלו התראות במעלות ובמספר רב של יישובים סביב בשל ירי של 8 רקטות לעבר ערי האזור.

ראש העיר, ארקדי פומרנץ תקף היום את התנהלות המדינה שלטענתו מפקירה את העיר: "כל הפצצה גם אם זה מצד לבנון או ישראל היא מפתיעה וגורמת לחץ. אנחנו התחלנו לחוות את זה עוד משישי בערב ואנשים התחילו לרוץ למקלטים אנחנו כביכול עכשיו העיר הראשונה שלא מפונה, אנחנו היום חזית בין היישובים ולא פינו אותנו ויכול להיות שזה טוב – אבל יש פה המון תושבים שחשים חרדה גדולה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשים דגש על כך שמעלות זה לא מקום שאפשר להזניח אותו. אנחנו קו העימות, אנחנו 6.7 ק"מ מהגבול ואנחנו אומנם לא מפונים אבל מתנהלים כאילו אנחנו מפונים".

כלומר אתה קורא למדינה לפנות את מעלות?

"הציפיה שלי שהמדינה והממשלה תיקח אחריות על כך שיש פה תושבים שלא פינו אותם אבל הם לא עובדים, מערכת חינוך לא עובדת, אנשים במילואים והאנשים מאבדים את מקור פרנסתם כי הם צריכים להישאר בבית עם הילדים. חוץ משני שרים אף אחד לא הגיע למעלות לראות מה קורה פה".

"כשראש הממשלה הגיע לביקור בצפון אמרתי לו את כל הדברים ויש לי מכתב ששלחתי לו על פערים שיש לנו במיגון וחינוך ובקשתי ממנו להגיע למעלות. לא למקום מפגש של כל ראשי הרשויות שיגיע לפה כי זה מגיע לרמה של הפקרות. תושבים כאן לא יכולים לצאת לעבודה ולא נכנסים לשיפוי. מגיע לתושבים פה לא לשלם ארנונה בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה.כרגע הכי דחוף לנו שיפוי בנושא ארנונה, שיפוי מוחלט, שיפוי לשכירים תושבי העיר במשכורות כמו שנותנים לתושבים שפינו אותו וכרגע עושים שיפוצים למקלטים ואני דורש שזה יעבוד יותר מהר. אני מבקש מראש הממשלה וכל הפמליה שלו יכירו בכל ערי קו העימות כאילו הם ערים מפונות".

עוד תקף ראש העיר את שר הפנים שהחליט לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות בסוף ינואר 2024: "שר הפנים החליט לעשות בחירות בשביל שרים בממשלה הזאת המצב בצפון וביישובים בקו העימות הוא של אין מלחמה, כנראה שאפשר לחיות רגיל, אפשר לעבוד כרגיל. יש נתק מוחלט של ממשלת ישראל מקו העימות".