"כל פעם שיש סרטון ברשת זה הופך את הבטן. אנחנו בפחד תהומי לדעת של מי הסרטון וזה כמו רולטה"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 17.01.24

136 חטופים מוחזקים בשבי חמאס כבר 103 ימים. מתוך החטופים כבר נודע על 28 שנרצחו וגופותיהם מוחזקות בשבי ו-108 חטופים שעדיין בחיים. אחד מהם הוא שלומי זיו (40), שמתגורר במושב אלקוש. זיו, עבד כסדרן במסיבה ברעים הוא הגיע לשם עם שני חברים שנרצחו.

רויטל נשיא, אחותו של שלומי סיפרה היום: "שלומנו לא טוב, אנחנו מאוד שבורים וכבר חסרי כוחות, אין לנו אוויר לנשום. משפחת החטופים שכבר הפכה למשפחה אחת גדולה קיבלה אתמול בשורה קשה מאוד שהפכה את הבטן ואיבדה שניים מבניה. אני מרגישה שהם בני המשפחה שלי והם לא יחזרו. אני מתחננת ודורשת מכל מי שידו בדבר לעשות הכל להחזיר את מי שבחיים בחיים ומי שאינו בחיים להביא אותו לקבורה".

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחסה רויטל לסרטוני הפסיכולוגיה שמפיץ חמאס: "חמאס מרים אותנו למעלה ומנחית אותנו לריצפה והוא מצליח. כל פעם שיש סרטון ברשת זה הופך את הבטן. אנחנו בפחד תהומי לדעת של מי הסרטון וזה כמו רולטה רוסית, מי מבטיח לי שבפעם הבאה זה לא יהיה אח שלי בסרטון? שאלתי את אמא שלי אם היא הייתה רוצה לקבל סרטון וסימן חיים משלומי, כי אנחנו לא יודעים כלום על שלומי והיא אמרה שהיא לא רוצה שום סרטון רק רוצה אותו בחיים".

"מאסנו מלדבר ולבקש, אנחנו דורשים להחזיר את כולם הביתה, אסור להשאיר אותם שם ולא אכפת לי מה האסטרטגיה ואיך יחזירו אותם. אם הדרך הצבאית לא עובדת אולי צריך לשנות את האסטרטגיה וצריך לחשוב אחרת. אני לא צריכה לתת תשובות, אחי אזרח במדינה והוא נחטף במהלך יום עבודה וחובתה של המדינה להחזיר אותו. מאז ה-7.10 אני לא חושבת שמישהו מרגיש בטוח במקום שהוא נמצא בו, הבנות שלי כל יום שואלות אם יבוא מחבל איפה מסתתרים, למה?".

עוד התייחסה רויטל לנושא התרופות שאמור לעבור מקטר לעזה ומשם לחטופים: "עד שלב מסוים הבנו והכלנו את הנושא של הסיוע ההומניטרי ועד לפני שבועיים קיבלנו את זה אבל למה צריך משאיות דלק? הרי זה לא מגיע לאזרחים אלא למי שמחזיק את החטופים כבני ערובה אז למה להעצים אותם? בשלב כזה להכניס תרופות אחרי 103 ימים? אני לא רוצה תרופות אני רוצה שהם יצאו החוצה, שאחי יחזור הביתה יחד עם כולם".