"כשעומרי סיפר שהוא בצו 8 ביקשתי שלא יתגייס אבל הוא אמר במפורש – במה אני יותר טוב מאבות לילדים?"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 10.12.23

רגע לפני כניסת שבת קיבלה משפחת רוט בקצרין את ההודעה הקשה שהבן עומרי רוט נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. רב סמל עומרי, בן 25 נופלו היה בתפקידו האחרון מפקד טנק בגדוד 53 של עוצבת ברק (חטיבה 188 – הגדוד שבו הכירו הוריו ונישאו כמה שנים לאחר מכן. הוא הניח אחריו הורים, שירלי ושלומי ושתי אחיות. הדס בן עזרא רוט, דודה של עומרי: "קשה לנו מאוד, בחלומות הכי שחורים לא חשבנו שניכנס למשפחת השכול ושיקרה לנו דבר כזה. עומרי היה צריך להשתחרר אתמול, הוא אמר שהוא צריך לסיים את המשימה האחרונה שלו וזהו שהוא יוצא. הוא התגייס ב 7.10 בצו 8 ולא חזר".

מתי השיחה האחרונה בניכם?

"שוחחנו בפעם האחרונה שבוע לפני האסון, הוא היה בטוב, הם יצאו להתאווררות כל הפלוגה והוא תמיד הרגיע את כולם שהכל בסדר, שאין בו פחד ושהוא נחוש כמו שעומרי תמיד היה עם אומץ ונחישות. הוא תמיד נתן לנו תקווה שהכל בסדר ושלא חסר לו כלום. הוא היה כל הזמן עם חיוך, כל הזמן אופטימי תמיד רוצה לעזור לכולם, מצחיק, שנון וחד. ילד מיוחד מאוד".

עומרי שעבד בחברה ביטחונית בנתניה התגייס בפתיחת המלחמה למרות שהיה עובד חיוני ויכל להימנע מכך: "ביום שפרצה המלחמה התקשרתי אליו והוא אמר לי שהוא בצו 8 וביקשתי ממנו שלא יעשה את זה אבל הוא אמר לי אם אני לא אעשה את זה מי יעשה? כזה היה עומרי. כשאמרנו לו עומרי דיי כי כבר הייתה לו היתקלות אחת בסיבוב הראשון אמרנו שמספיק והוא התעקש לשרת גם כשאיפשרו לו לצאת כי הוא היה עובד חיוני הוא לא היה מוכן. הוא אמר במפורשות – במה אני יותר טוב מאבות לילדים? אני אתחייב למדינה הזאת".

במהלך הקרבות עבר הצוות של עומרי היתקלות בעזה כשהטנק שבו שהה ספג פגיעה והצוות תחת אש חילץ עצמו ותחת ירי ולחימה קשה סיכנו החיילים את חייהם כדי לסדר את הטנק להתחמש מחדש.

הוא דיבר על הקשיים בעזה?

"עומרי דיבר איתנו בכל זמן שהוא היה יכול, הוא שידר שהכל טוב ושלא חסר להם כלום. כל הזמן הוא רק צחק אפשר היה לשמוע את החיוך והאומץ שלו בטלפון. בחיים לא חשבנו שיקרה דבר כזה. הוא היה מלח הארץ ככה הוא גדל על מורשת קרב של סבא שלו ועל הסיפורים של אבא שלו שהתברר לנו רק עכשיו שההורים שלו הכירו בגדוד 53 והם התחנתנו והוא לא הספיק.

לעומרי ספד גם דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: ״אבל כבד שוב פוקד את הקהילה שלנו. עומרי רוט הי״ד , בן משפחת רוט, נפל בקרב על הגנת המולדת בעזה הארורה. הלב שלי נקרע כל ערב עם פרסום הודעות בתקשורת ואני מתפלל שרוע הגזרה יחלוף מעלינו בלי לפקוד את קהילתנו. אך לצערי הגורל הפעם לא פסח עלינו. עומרי, בחור נעים הליכות, מלח הארץ, גדל במשפחה אוהבת ותומכת. נפל על הגנת מולדתו האהובה. גיבור ישראל".