"כשביקשו מתנדב שיעבור מהצפון לעזה כדי לאפשר התרעננות של לוחמים ברצועה – מאור מיד התנדב"

ישראל במלחמה | 07.12.23

הקרבות העזים ברצועת עזה גבו אתמול את חייו של רס"ל (מיל') מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת 'עציוני' (6). הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה והיום הותר שמו לפרסום.

מאור, התגייס למלחמה כבר ביום הראשון לתחילתה ושירת בצפון, לאחרונה כדי לאפשר לחיילים המשרתים בעזה לצאת להתאוורר התבקשו מגויסים בצפון לסייע ומאור התנדב לרדת למלחמה בדרום, שם כאמור נפל.

יעל בצול, המחנכת של מאור בתיכון בו למד ספדה לו: "קיבלתי את ההודעה בהלם מוחלט אני שולחת תנחומים למשפחה היקרה שלו וחיבוק חם. חינכתי את מאור בשנות התיכון מכיתה י' עד י"ב. הוא היה תלמיד אהוב ומאוד חברותי, למד במגמת תאטרון והצליח שם בצורה נהדרת. היה פעיל בתנועת הצופים בזמן התיכון, הדריך שם במשך שנתיים ובכיתה י"ב מונה רכז שכבה בבית ספר של שכבה ה'. הוא גויס למילואים מהיום הראשון והיה בעיקר בצפון וכשביקשו מתנדבים מכל מחלקה לעזור בחילופים בדרום מאור באופן לא מפתיע התנדב לעזור ולהחליף ושם מצא את מותו. מה שאפיין אותו זה שמחת החיים והחיוך שלו שידע לעשות מכל דבר הכי טוב שיש, הוא היה ילד אהוב. אבדה גדולה מאוד והוא יחסר לנו מאוד".

ראש העיר, סימון אלפסי כתב: "יקנעם בוכה. אבל כבד נפל על העיר עם היוודע דבר נפילתו של אחד מטובי בניה. מאור התגייס למילואים בצפון הארץ מאז פרוץ המלחמה, כאשר עלה צורך במפקד שיעבור לגזרת עזה, מאור ישר נרתם למשימה. מאור, כשמו כן הוא, תמיד היה מאיר פנים, בחור איכותי, מלח הארץ. הוא היה חברותי, תמיד מוקף בחבריו ונערץ על ידי כולם. אני משתתף מעומק הלב באבלם הכבד של ההורים בני ונגה, והאחים מעיין ואיתי. אבדה כואבת וקשה לכולנו".