"לא היה אף נציג מהמדינה בהלוויה של שריף, התחושה שלא ספרו אותו. נסיעה באזור כזה זה מחדל שאי אפשר לתאר"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 30.04.24


ביום שישי האחרון נהרג שריף סואעד, תושב ראס אל עין לאחר שנפגע מירי נ"ט שנורה לעבר אזור הר דב. הוא נפגע במהלך עבודתו עבור צה"ל בזמן שנסע במשאית באזור מסוכן והמשאית שבה נסע ספגה פגיעה ישירה. מבצע החילוץ של סואעד נמשך דקות ארוכות, תחת אש.

דודו, איברהים סיפר לחיים הכט: "שריף נהרג במקום לא היה לו סיכוי לשרוד את האירוע הזה. שריף לא היה מספר ומדבר על העבודה שלו, אנחנו יודעים בדיוק מה קורה באזור הזה שהוא עבד בו, הרי היום בחדשות כל יום מדווחים על המלחמה בצפון וידענו את הסכנות".

"בערב האירוע לא יצא לנו לשמוע ממנו, אבא שלו דיבר איתו בשעה 8 וחצי בערב באותו ליל ארור ושאל אותו מתי הוא חוזר, דאגה של אבא שיחה שגרתית, הוא סיפר שהיה עיכוב כי יש בלאגן באזור. שריף הוא ילד פלא, חרוץ הוא עבד עבודה קשה ובנה בית לתפארת בידיים שלו עם כל הקושי. יש לו שני ילדים קטנים".

היו נציגים של המדינה בלוויה?

"עד כמה שידוע לי לא היה אף אחד, התחושה שלא ספרו אותו. אני לא יודע מי לקח את ההחלטה המטורפת הזאת במצב שאנחנו נמצאים בו להכניס משאיות לאזור כזה. זה מחדל שאי אפשר לתאר. נסעו כמה משאיות שם וכל אחד יכול להיפגע מירי של טיל באזור הזה, לא רק שריף. איך עושים דבר כזה?

ואתם דורשים הסברים?

"אנחנו עדיין המומים, לא יצא לנו לדבר עם אף גורם. אחרי ההלוויה הגיע איש צבא עם עוד 2 אנשים ואחרי 10 דקות הם קמו והלכו בלי לדבר מילה. אבל לפחות הם הגיעו לכבד את המשפחה. מישהו צריך לקום ולקחת על עצמו את האחריות על המקרה הזה".