ליל דמים: שלושה גברים נרצחו בכפר כנא ושפרעם, צעיר נפצע אנוש באכסאל

רותם אטיאס | 27.06.23

יממה אלימה ביישובי החברה הערבית הוביל למותם של שני גברים ופציעתם של ארבעה נוספים.

לאחר הרצח אתמול נורה למוות הבוקר (ד') גבר בן 26 ומהזירה פונה גבר נוסף בן 61 במצב קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. כוח שיטור שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע סכסוך בין עבריינים.

הרצח הבוקר מגיע אחרי שאתמול בשעות הערב נורה למוות אמיר סואעד בן ה-32, סואעד נפצע תחילה אנוש ופונה למרכז הרפואי רמב"ם בניידת טיפול נמרץ תוך כדי פעולות החייאה אך זמן קצר אחר כך נמסר מבית החולים כי לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו, רופאי המלר"ד נאלצו לקבוע את מותו.

בכפר כנא הגיעו סמוך לשעה 22:00 צוותים של כוחות הצלה בעקבות דיווח על פצוע ירי בן 30 ששכב על הכביש, בתום פעולות מצילות חיים נקבע מותו בשטח. חובש רפואת חירום במד"א איהאב מוכעבל סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת קשה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". הנרצח הגיע לכפר לבקר את משפחתו והוא קשור למשפחת חרירי כך שההערכה היא שהרצח בוצע על רקע סכסוך המשפחות בכרי וחרירי. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ואת הדיווחים על צרורות ירי שנשמעו בכפר.

על פי עדויות זמן קצר לאחר הרצח הוצת הרכב שככל הנראה שימש את החשודים ברצח.

מהמשטרה נמסר השוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.

זירת הרצח בשפרעם. באדיבות מד"א

קודם למקרי הרצח דווח על פצוע אנוש מירי באכסאל שנורה בזמן שישב במספרה בה נכח גם ילד קטן. הפצוע פונה למרכז הרפואי העמק כשמצבו מוגדר קשה מאוד. חובש רפואת חירום במד"א אנס עואדוה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן תרופות והרדמה והנשמה ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה". מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה וסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה כיוון החקירה הוא סכסוך בין עבריינים.

עוד אתמול מסאג'ור פונה גבר בן 40 למרפאה מקומית בכרמיאל כשהוא סובל מפצע ירי זאת בעקבות ירי שמחה באוויר שהוביל לפגיעה בפצוע. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו למרכז הרפואי זיו בצפת במצב קל.

מכפר קרע פונו אב ובנו שנפצעו באורח קשה ובינוני למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

בעקבות האירועים הודיעה עמותת יוזמות אברהם שמספר הנרצחים מאז תחילת השנה עלה ל-108, 95 מהם נורו למוות. בתקופה המקבילה אשתקד עמה מספר הנרצחים על 46.

הבוקר (ד') מתנדבי משמר הגבול איתרו כלי רכב גנובים שהוצתו, כלי פריצה ונשקים בסמוך לקיבוץ בית רימון בגליל התחתון והחשד שהם שייכים למי שביצעו את הרצח אתמול בכפר כנא. מהמשטרה נמסר כי: "בשיתוף פעולה עם כוחות תחנת כנא וכב״ה, כובה הרכב ובסמוך אליו אותר רכב נוסף שעל פי החשד ניסיון הצתתו לא צלח. בבדיקה של הצוות הובן כי הרכבים גנובים ובחיפוש שבוצע על ידם, אותרו ברכבים לוחיות זיהוי מזויפות, בנזין וכלי פריצה. בסמוך לרכבים אותרו 2 אקדחים ונשק מסוג קלצ׳ניקוב. כלל הממצאים שנתפסו הועברו להמשך חקירה במשטרה".