"לנסראללה יש יותר מילה מהשר גלנט, אני לאביבים לא חוזר"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 28.05.24


מצוקת תושבי הצפון: אחרי שמונה חודשים של מלחמה חלק מתושבי הצפון החליטו לא להמתין ולעזוב את בתיהם. מאיר ביטון, לולן מהיישוב אביבים סיפר היום בתוכנית "מדברים ברדיו" שלאחר שנדד בין בתי מלון ובתים שונים החליט לשכור דירה ביישוב חצור הגלילית לשנה הקרובה.

ביטון: "אני מתבייש שזרקו אותנו מהבית, כל מקום שאני פונה למרות שאני קטוע רגל אני לא מקבל את הזכויות שלי כמפונה ובעל מוגבלות. הילדים שלי רצו לחיות באביבים, בניתי להם בתים אבל חיזבאללה הוכיח לנו שהוא יותר חזק מאיתנו. גלנט, עם כל הכבוד אליו, לנסראללה יש יותר מילה ממנו, אני מאמין לו יותר".

"בהתחלה עברתי לחצור הגלילית לצימר קטן ומשם לבית מלון בטבריה אבל התפניתי משם כי הוא לא היה נגיש. חזרתי לחצור ושכרתי בית לשנה מראש ואני חי עם הילדים שלי. אני מבחינתי עזבתי את אביבים לגמרי לכל עיר אחרת, לאביבים אני לא חוזר".

"הבן שלי בהנדסה קרבית אומר לי בעצמו שאני צריך לעזוב את המושב כי אין לי מה לעשות שם והוא עכשיו משרת בגבול. חיזבאללה עושה מה שבא לו, מארון א-ראס משקיף עלינו ואנחנו פועלים בעומק לבנון, תתקפו את היישובים שנמצאים לנו על הראש. אני דורש שיבדקו את המנהרות, בוודאות אני אומר שיש מנהרה מתחת לבית שלי ושנים אני מתריע על זה ובצבא אומרים שהכל תקין. אני קורא לראש הממשלה לסיים עם עזה ותקוף בצפון בדיוק כמו בדרום ואם לא יעשו את זה יהיה 07.10 באביבים".