"לפני חודש נפגשנו לאחרונה ולא ידעתי שזאת תהיה השיחה האחרונה. ולא חשבתי שצריך לדאוג לניר כי הוא תמיד שידר ביטחון"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 23.01.24

סרן במיל' ניר בנימין ז"ל נפל אתמול במהלך האסון בעזה שבו קרס בניין שבו שהה כוח צה"ל, הוא נולד והתחנך בטבריה ובשנים האחרונות התגורר בגבעתיים. היום הוא הבא למנוחות בכפר ויתקין כשמאות ליוו אותו בדרכו האחרונה.   

בן דודו, יוסי בוכריס ספד לו: "ניר ואני גרנו דלת מול דלת ומגיל ילדות עד גיל חטיבה היינו יחד, הוא בעצם גדל כמו אח שלי, כל היום היינו יחד. אחרי שהם עברו הם היו מגיעים לביקורים פעם בחודש וכל החופשות המשפחתיות שלנו היו יחד".

"ניר הוא פשוט מלח הארץ, תמיד צנוע שלא מחפש את אור הזרקורים, רק רצה לחיות את החיים בשקט ולהקים משפחה. אתמול בלילה קיבלנו את הבשורה ואני עדיין לא מבין מה קורה סביבי. הוא היה אדם פשוט, אינטליגנט, יפה תואר ומוצלח למרות שהוא לא חיפש את זה".

מתי היה המפגש האחרון ביניכם?

"לפני חודש נפגשנו לאחרונה, הוא יצא בפעם הראשונה הביתה והיה אמור לעבור לגור עם חברה שלו אז הוא הגיע לקחת ציוד ודיברנו על חיים ולא ידעתי שזאת תהיה השיחה האחרונה שלנו".

מה הוא סיפר על מה שהוא עובר שם?

"הוא אף פעם לא סיפר יותר מידי אבל הוא היה חדור מטרה ומוטיבציה, היה בו הרבה ביטחון. גם גיסי וחברים טובים שלי בעזה ודאגתי להם, לניר לא חשבתי שצריך לדאוג כי הוא תמיד שידר ביטחון. אבל הוא לא באמת הלך הוא עדיין כאן וחי בנינו".

גם בטבריה ספדו לניר: "העיר כואבת ומרכינה ראש על נפילתו של חייל צבא ההגנה לישראל – הלוחם ניר בנימין ז"ל שנפל אתמול ברצועת עזה. ניר נולד, גדל והתחנך בעיר טבריה להורים עופר ומיכל (טרבלסי לשעבר) ואח לאביה. מחבקים את המשפחה היקרה ושולחים חיזוק גדול".