זה זמן קסם: בתום מותחן מטורף עירוני טבריה עלתה לליגת העל

רותם אטיאס, נדב מעוז וניב לוי | היציע הצפוני – מהדורת הלייב | 24.05.24

בתום מחזור מטורף עם דרמות ענק, מהפכים, וכרטיס עלייה שהחליף ידיים עד השריקה האחרונה נקבע – עירוני טבריה תהיה בעונה הבאה בליגת העל.

טבריה, שהגיעה למשחק עם אותו מספר נקודות כמו בני יהודה דורגה לפניה ערב המחזור בזכות הפרש של 4 שערים.

עוד לפני שריקת הפתיחה למחזור הודיעו אוהדי בני יהודה שבכוונתם להגיע למפגש בין הרצליה לטבריה ואכן מאות כתומים צבעו את היציע ועודדו את שחקני הרצליה. מטבריה הגיע כוח כחול משמעותי של כ-2000 צופים, שחלקם נשארו ללון בנתניה כדי לא לחלל שבת.

דקה וחצי אחרי שריקת הפתיחה עלתה טבריה ראשונה ללוח. שחקן העונה בלאומית, ווהיב חביבאללה ניצל טעות של שוער הרצליה וגלגל פנימה 0:1.

הרצליה לא ויתרה ואחרי 10 דקות הגיבה עם שער של ניקולאייסבקי. במצב העניינים הזה טבריה בליגת העל עם פער של 4 שערים לזכותה.

עוד 10 דקות חלפו ובני יהודה התחילה ללחוץ על הגז ועלתה ליתרון 0:1 משער של אבובאקר, וכעת בני יהודה בליגת העל.

בנתניה, טבריה שהרגישה את החלום בורח לה והתחילה לתקוף כדור גובה שהוגבה לרחבה מצא את הראש של אבבה 1:2 כחול ששוב הופך את הטבלה ומחזיר את המאבק לקרב על הפרש שערים, 4+ לטבריה.

אלא שאז החל מטח באצטדיון השלום ובני יהודה חוררה את הרשת של פחם, בדקה ה-39: שביט מזל הכפיל את וצימק את פער השערים ל-3 בלבד לטבריה. עוד לפני המחצית מזל כבש את השלישי ופער השערים רק 2 לזכותה של טבריה.

אום אל פאחם המשיכה לא להוות יריב לבני יהודה שעלתה ל-0:4 בדקה ה-50 משער של אלירן עטר בפנדל, יחס השערים רק 1 לטובת טבריה שכבר ראתה את המהפך מתקרב ואחרי עוד 10 מזל השלים שלושער העלה את בני יהודה ל-0:5 שהפך את הטבלה ובני יהודה בליגת העל

טבריה ששמעה את האירועים בפאחם התחילה להשתלט על כר הדשא כשמהיציע הודיעו הבעלים מיקי ביתן ואריה קלמנזון שהם מסיימים את דרכם במועדון אם המצב נשאר כמו שהוא בשל האירועים באצטדיון השלום.
אבל אז הקסם קרה ובדקה ה-74 אחמד עאבד, שהיה במשחק חלש הצליח לנגוח מתוך הרחבה את השלישי של טבריה והחזיר את הקבוצה למקום השני, 8 דקות אחר כך זה היה בן והבה שעלה ל-1:4 שביסס את מעמדה של טבריה במקום השני.

אלא שבאצטדיון השלום הדרמה סירבה להירגע, ובדקה ה-89 מזל דחק את ה-0:6 ונתן שוב תקווה לבני יהודה שהייתה צריכה שער אחד בלבד כדי לעלות ליגה – אבל הפקירה את ההגנה וירין סרדל ניצל את זה לצמק ל-1:6 ולתת את האות לפתיחת החגיגות של עירוני טבריה.

טבריה משלימה בעצם סוג של היסטוריה וחוזרת לליגה הראשונה אחרי 35 שנים, אז זאת עדיין לא נקראה ליגת העל אלא הליגה הלאומית.

מסע הקסם הגיע השבוע לסיומו החל לפני ארבע שנים, אז עירוני טבריה דשדשה בליגה א', שחקנים שבתו, כספים לא עברו ומחאות פרצו כל סוף השבוע, בעונה שלאחר מכן הגיעו הבעלים קלמנזון וביתן והכניסו את העיר לסחרור. זה התחיל בעליה לליגה לאומית לפני שלוש שנים ונמשך בשעונה שהסתיימה עם טעם חמצמץ בשנה שעברה לאחר שהקבוצה פספסה את כרטיס העלייה.

השנה המטרות כבר היו ברורות – עליית ליגה, זה לא הלך חלק, בדרך פרצו לא מעט מחאות מצד האוהדים כשמנגד, גם הבעלים לא חסכו בביקורת על היציעים הריקים.

במחזורים האחרונים הקהל הגיע ובגדול, ייקח עוד זמן להפוך אותו לקהל מעודד שדוחף את הקבוצה ומרעיד אצטדיונים אבל כדי לייצר את המסורת היה חשוב לעשות את הצעד ולהפעיל לליגת העל.

עכשיו מחכה לכולם פגרה עמוסה מאוד של בניית סגל לליגת העל. אלירן חודדה ימשיך על הקווים, גם לחביבאללה יש חוזה לעונה הבאה והוא יישאר במועדון.

בצורה טבעית עלה שמם של הטבריינים שלומי אזולאי ושובל גוזלן כשבמועדון יצטרכו לפגוע גם בזרים.

צילום: עודד חסין

האזינו לראיונות בסיום המשחק