מקורב למשפחת להנגהל: "כל הדיונים בבית המשפט זה כמו תיאטרון, הכל שקרים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 24.03.24


פרשת רצח יואל להנגהל: לאחר הסדר הטיעון שקבע שהנאשם ליעד אדרי, לא יואשם בסעיף רצח אלא בעבירה פחותה של חבלה בכוונה מחמירה, תוקף צבי חוטר, מי שמלווה את המשפחה של יואל את המדינה: "מדינה גזענית, אין צדק".

כזכור, להנגהל נרצח ב-7.10.2022 במעלות אחרי שהותקף על ידי מספר צעירים, בסרטון שתיעד את האירוע נראה כיצד הם תוקפים אותו ומפקירים אותו בשטח. הפרקליטות שבחנה את התיק החליטה להגיש כתב אישום אחד בלבד נגד אדרי כשהיא מייחסת לו סעיף רצח. אלא שלאחר שנתיים וחצי של דיונים הגיע בשבוע שעבר סנגורו של אדרי להסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרתו יודה אדרי בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה – סעיף רצח נמחק.

אם לא דיי בכך, בני המשפחה, עולים מקהילת בני המנשה גילו במקרה שבית המשפט אישר לשוטר לשעבר, חיים גבאי להעביר את סכום הפיצוי למשפחה בגובה 25 אלף שקלים בתשלומים.

צבי חוטר, מי שמלווה את המשפחה סיפר: "בכל פעם אנחנו נכנסים לדיון בבית משפט זה כמו תיאטרון, משקרים, הצגה שלמה, עולם חשוך של שקרים, אין שם אמת. כנראה שיואל לא נרצח, אולי קיבל נשיקת מוות מהמשמים או מפלצת הרגה אותו. בני המנשה קהילה קטנה וחלשה ואנחנו חיים במדינה גזענית ובגלל זה לא יהיה צדק. למרות הכל זאת המדינה שלנו, ארץ הקודש שחלמנו להגיע אליה".

איך מרגישים ההורים של יואל בעקבות ההתפתחויות האחרונות?

"ההורים של יואל כאובים מאוד, ציפינו שיהיה צדק אבל אחרי שנה וחצי אני יכול להגיד שאין צדק. אם יואל לא היה מבני המנשה הוא לא היה נרצח. למרות הכל אנחנו נלחמים, אנחנו פייטרים ונעשה הכל שיהיה צדק".

על הדרישה של השוטר חיים אדרי להעביר את הכספים בתשלומים: "הוא שיבש את המשפט, הוא הראשון שהתחיל את המהלך. כולם בשיתוף מלא וכולם אותו דבר ולכן לא יהיה צדק אבל אנחנו לא מוותרים. כל בני המנשה מאוחדים ויש צברים שתומכים בנו במאבק הזה".