מרגש: איך הפך ציור של ילד בכיתה א' לקעקוע על זרועו של לוחם צה"ל

ירין דורון | ישראל במלחמה | 31.01.24

תומר ניסני, מנשר, היה שקוע עמוק בלימודים במילאנו כשהמלחמה החלה. הוא התעורר בבוקר שבת לטלפון שקיבל מבני המשפחה שבישרו לו על תחילת המלחמה. כמה ימים אחר כך הוא כבר היה במילואים בצפון. באחד הימים בסיומה של פעילות הוא חזר למוצב ומצא ציור של ילד תלוי בכניסה לחדרו. 108 ימים אחרי – הציור הפך לקעקוע על זרועו.

בשיחה עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו", סיפר היום ניסני: "אני סטודנט במילאנו וחי באיטליה כבר שנתיים, הייתי אמור לסיים השנה ונאלצתי לדחות את הלימודים בעקבות המלחמה. ב-7.10 חזרתי לארץ בצו 8 ובמשך 108 הייתי בגזרה הצפונית. על המלחמה שמעתי חמש שעות אחרי האירוע, התעוררתי במילאנו וקיבלתי המון הודעות ושיחות מאבא שלי. בדרך כלל הוא לא מתקשר בימי שבת מה גם שדיברנו יום קודם אז זה היה נראה מוזר. הוא עדכן אותי במה שקרה, נכנסתי לאתרי החדשות והייתי המום מגודל האירוע. באותו רגע התקשרתי לצבא אמרו לי לחכות כמה ימים וברגע שהיחידה קיבלה שיבוץ הגעתי לארץ אספתי ציוד ונסעתי לצפון. לאורך כל הדרך החברים ללימודים התחילו לשלוח הודעות תמיכה, הביעו התעניינות בי והמשפחה, עד היום זה קורה ועכשיו הם התרגשו לשמוע שחזרתי לאיטליה".

"שבועיים שלושה אחרי שכבר היינו בצפון הגיעו חבילות של ילדים, הגיעו המון חבילות ובאחד הימים חזרתי מפעילות וראיתי שבמוצב התחילו לתלות ציורים. את הציור של אורן תלו ליד החדר שלי ולמרות שהייתי גמור מעייפות אחרי פעילות עצרתי ליד הציור כי משהו בו נגע בי. אמרתי לחברים במחלקה שאני הולך לקעקע את החייל שמצויר ושזה הקעקוע הבא שלי. הציור היה תלוי 75 ימים בחדר שלי ולקחתי אותו איתי בשחרור וכמובן שהייתי חייב למצוא את הילד".

בציור, היה מצוין שמו של הילד, אורן אברמוב, וניסני החליט לפרסם פוסט בפייסבוק עם תמונה של הקעקוע והציור כדי לנסות לאתר את אורן.

"שלום לכולם אני תומר ניסני לוחם מילואים בגולני, במשך 102 יום הציור שבתמונה היה תלוי ליד החדר ומשהו בו נכנס לי ללב ונתן לי כוח ומוטיבציה להגן על המולדת, הבטחתי לעצמי שאם אני יוצא מהמלחמה הזאת בחיים אני מקעקע את הציור הזה ואלך לפגוש את הילד שצייר אותו. לילד קוראים אורן אברמוב. אשמח לשיתופים שאוכל למצוא אותו".

הפוסט שהפך ויראלי הגיע ליעד ואביו של אורן, קובי השיב בפוסט משלו: "שלום לכולם, ובמיוחד לתומר המדהים, התמונה צוירה על ידי אורן אברמוב הקטן והמדהים שלנו ונשלחה לגבול הצפון יחד עם ציורים וברכות נוספות של תלמידי כיתה א3 בבית ספר האיריסים בכרמיאל על ידי מתחברים לנשמה – ארגון חסד וצדקה למשפחות נזקקות. אורן וגם אנחנו מאוד מתרגשים לראות את הקעקוע, נאחל שכל חיילנו וחוטפינו ישובו הביתה במהרה בריאים ושלמים".

לירין דורון סיפר קובי: "מיד עם תחילת המלחמה אשתי התחילה לארגן תרומות לחיילים. היא התחילה לאסוף ציורים של ילדי הכיתה והכינה מארזים עם דברים טעימים וזה נשלח לחיילים. אף פעם אתה לא מבין איזה כוח יש לציור שמגיע לחייל ורק אחרי האירוע הזה הבנו כמה כוחות יש לזה".

איך אתה בעצם נחשף לחיפושים של תומר?

"אתמול בערב הפוסט היה ויראלי מאוד וחברה של אשתי תייגה אותה בפוסט. בשלב הראשון היה קשה לזהות ולהבין שזה באמת ציור של אורן אבל ראינו את הכתב של הבן הגדול שחתם את שמו של אורן וגם אורן עצמו אמר שהוא זה שצייר. ממש וידאנו שזה אכן של אורן כי זה הפתיע אותנו מאוד". את הקעקוע עשה תומר במילאנו, אצל מקעקעת ישראלית: "הציור איתי במילאנו, קעקעתי אותי על זרוע ימין. עם אורן עוד לא יצא לי לדבר ואני מחכה כבר לשוחח איתו, אבל דיברתי עם קובי ואמרתי שזה מאוד ריגש אותי וביקשתי שיגיד לאורן שהציור שלו עשה משהו מיוחד".
אברמוב: "אורן הלך היום לבית הספר מרוגש, הוא הבין שקרה משהו גדול. לא ראיתי את הציור הזה עד אתמול אבל בעקבות כל האירוע הילד התחיל לצייר עוד ציורים הוא הבין שזה עושה טוב לחיילים".