משפחות שכולות נגד ח"כ ושרים בבתי העלמין: "מי שמתוכנן להגיע לכרמיאל יצטרך לעבור על גופתי כדי להיכנס"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 01.05.24


משרד הביטחון פרסם היום את שיבוצי השרים וחברי הכנסת שיהיו נוכחים בבתי העלמין באירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה. הפרסום החריג מגיע מקביל למחאה של הורים שכולים שמבקשים מפוליטיקאים להימנע מלהגיע כדי למנוע אירועי מחאה במהלך הטקסים.

באזורינו יגיע השר עמיחי אליהו לבית העלמין בטבריה, השר משה ארבל לצפת, באנדרטת הבדואים בצומת המוביל יהיו השרה גילה גמליאל והשר אלי כהן, במגדל העמק שר המשפטים, יריב לוין. אופיר סופר יגיע לטקס בראש פינה, סגן שר יעקב טסלר שובץ לעפולה וסגן השר אורי מקלב לבית ג'אן.

בתוכנית מדברים ברדיו, שוחח חיים הכט עם שני הורים שכולים, אליפז באלוה, אביו של סמל ראשון נדב באלוה ז"ל שנפל בקרב במלחמת לבנון השנייה ועם רפי בן שטרית, אביו של סמל ראשון אלרואי בן שטרית שנפל בקרב ב-7.10.

אליפז: "אני הצעתי שנה שעברה ואני מציע גם השנה עוד יותר, תבואו בצנעה שלא יכירו אותכם, שיעמדו ליד בקברים שאין להם משפחות או כאלה שכל המשפחה נשחטה. תעמדו שם תרכינו ראש אל תוציאו הגה ותחזרו הביתה. אני כל שנה מנציח את הבן שלי ומזמין מידי פעם פוליטיקאים השנה לא ייכנס מישהו שהיה או שיהיה או רוצה להיות בפוליטיקה. הם לא אנשים ראויים. אם יגיע מישהו לכרמיאל אני לא אתן לו להיכנס, אני אעמוד בשער ולא אתן לו להיכנס ואני רוצה לראות שיזיזו אותי וימנעו ממנו. מי שמתוכנן להגיע לכרמיאל שידע שהוא יצטרך לעבור על גופתי כדי להיכנס לבית העלמין ולא אכפת לי אם הוא מקואליציה או האופוזיציה".

בן שטרית: "אני מכבד אותו ולא יכול להסכים עם זה, השר או חבר הכנסת לא מייצג את עצמו או המפלגה והדעות האישיות שלו לא רלוונטיות הוא שם כנציג של המדינה. אי אפשר להדיר ולהעלים פוליטיקאים. כאב שכול יש נציגי מדינה שלא בא לי לראות אבל יום הזיכרון זה עסקת חבילה, זה קבר, דגל וזה טקס זה מדינה ואם אתה מוציא את נציג המדינה אז תוציא גם את הסמל והדגל".