הוצאפ והתגובה: נסראללה שלח הודעה – שטרן הגיב

ירין דורון | ישראל במלחמה | 18.01.24

כחלק מהמלחמה הפסיכולוגית שמנהל חיזבאללה נגד תושבי הצפון, קיבלו בימים האחרונים תושבים הודעות וצאפ מטעם ארגון הטרור. מלבד אזרחים תמימים מי שעוד "זכו" לכבוד מפוקפק לקבל הודעת וצאפ מחיזבאללה הם ראש המועצה מטולה, דוד אזולאי, איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות בקו העימות וגם ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן שלא נשאר חייו והגיב להודעה.

שטרן סיפר היום ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "תושבי הצפון וביניהם אשתי, שלא נמצאת בארץ, קיבלו הודעות הפחדה ויום למחרת גם אני קיבלתי הודעה. בניגוד להודעות הכלליות שנשלח ההודעה הזאת הייתה מופנית אישית אליי. לא התייחסתי לזה באופן אישי עד שקיבלתי טלפונים מראשי מועצות ואנשים נוספים שיקבלו הודעות דומות כולל השם שלהם ואז הבנו שלא מדובר במקרה. העברנו לגורמי צבא ומשטרה את הפרטים כדי שיחקרו את האירוע ולא קיבלנו תשובה עדיין".

בהודעה שקיבל שטרן נכתב: "ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן. מחרחרים מלחמה בצפון, ואתם הולכים להיות המפסידים הגדולים בסיפור של המלחמה הזו שתהיה כמו קייטנה בקיץ לעומת הלחימה בעזה. תלמדו ממשקורה בשדירות (טעויות במקור) ותבקשו מממשלתכם להפסיק את התוקפנות נגד עזה. חיזבאללה".

אלא ששטרן כאמור לא נשאר חייב והגיב: "נסראללה, די לשלוח הודעות. האיומים שלך עלובים כמוך. עכברוש פחדן שמסתתר כל חייו בבונקר. חבל שאללא לא לקח אותך בפיצוץ בנמל ביירות. אתה חושב שישראל תהרוג אותך במלחמה שאתה מביא על ארצך, אבל אתה באמת צריך לפחד מאחיך הלבנונים שמחפשים נקמה במי שהרס את השוויץ של המזרח התיכון. כל כלב ביג'י יומו, והיום שלך יגיע כל רגע אז במקום לשלוח לי הודעות נצל את הקליטה להיפרד מהמשפחה והיקרים לך. קריית שמונה חזקים ומאוחדים יותר מאי פעם. עם ישראל חי".

שטרן: "החלטתי לענות להם וביקשתי מחבר שיעשה את התרגום לערבית לבנונית ולא ספרותית כדי שיבינו את המסר. מפתיע שיש לחיזבאללה קליטה ושנסראללה שיודע שהוא על זמן שאול מקדיש את הקליטה בבונקר להתכתב איתי ולא להיפרד מהיקרים לו. להערכתי זה מראה עד כמה הם מורתעים וזה מראה על פחד בצד השני".

שטרן התייחס גם לדברי הרמטכ"ל אתמול ולפיהם עולה הסיכוי למלחמה בצפון בחודשים הקרובים: "הכל כרגע בשגרת מלחמה אין מגבלות נוספות מעבר למה שיש. אני לא מבין את ההגדרות של "מלחמה לא עצימה" או שאנחנו "קרובים למלחמה" אז במה אנחנו עכשיו? יום יום נפצעים לנו אנשים ונגרמים נזקים אז אני לא מבין מה זה האמרה הזאת. כבר שלושה חודשים אנשים רוצים שיעלו מדרגה וירחיקו את כוח רדואן מהגבול".